چگونه به کودک خود بیاموزیم که تخت خود را مرتب کند؟

به نظر می‌رسد یک کار ساده مانند مرتب کردن تخت می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی بچه‌ها داشته باشد

چگونه به کودک خود بیاموزیم که تخت خود را مرتب کند؟

به نظر می‌رسد یک کار ساده مانند مرتب کردن تخت می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی بچه‌ها داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که کسانی که در دوران کودکی به آن‌ها وظایف محوله داده می‌شود شادتر، سالم‌تر و مستقل‌تر هستند. کار‌ها عزت نفس آن‌ها را بهبود می‌بخشند زیرا تشخیص می‌دهند که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. آن‌ها همچنین احساس موفقیت می‌کنند و می‌بینند که چگونه رفتار آن‌ها بر دیگران تأثیر می‌گذارد.

 

آموزش مرتب کرن تخت را چطور آموزش دهیم؟

در مورد نحوه انجام آن صحبت کنید. (با گفتن جملاتی مانند اول ملحفه را بالا می‌کشم و صاف می‌کنم. سپس پتو را بالا می‌آورم و داخلش می‌کنم و در نهایت بالش‌ها را مرتب می‌کنم آن‌ها را به یک طرف تخت راه دهید و از آن‌ها بخواهید ملافه را صاف کنند، سپس از آن‌ها بخواهید که همین کار را در طرف دیگر انجام دهند. به آن‌ها نشان دهید که یک تخت پس از آماده شدن چگونه باید باشد. در ابتدا ممکن است همه چیز کمی ژولیده به نظر برسد اما اشکالی ندارد و هر بار که تختخواب را مرتب می‌کنند از آن‌ها بخواهید روی مهارت‌های متفاوتی تمرکز کنند. به عنوان مثال ابتدا از آن‌ها بخواهید تا ورق‌ها را بالا بکشند تا هر گوشه را بپوشانند. هنگامی که آن‌ها شروع به درک همه اصول اولیه کردند می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در حین نظارت شما آن را امتحان کنند. برای کوچولو‌هایی که کوهی از حیوانات عروسکی روی تخت دارند جعبه یا قسمت مخصوصی از اتاق را برای نگهداری آن‌ها تعیین کنید. نحوه برداشتن هر اسباب بازی را یکی یکی به آن‌ها نشان دهید و آن‌ها را کنار بگذارید. وقتی زمان خواب است آن‌ها می‌توانند به قسمت مخصوص "اسباب بازی‌های قبل از خواب" خود بروند و اسباب بازی‌هایی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

اگر فرزندمان لجبازی کند چه کار باید کنیم؟

ممکن است آن‌ها اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی یا تماشای تلویزیون را تا زمانی که تخت خوابشان درست نشود نداشته باشند.

نتیجه‌گیری:

چیدن تخت فرصتی برای تقویت اعتماد به نفس فرزندتان، بهبود عزت نفس او و کمک به آن‌ها برای درک این موضوع است که کمک‌هایشان (حتی موارد ساده) مهم هستند.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان