مصاحبه با آقای شجاعی، هم بنیان گذار سایت ساز سایتی شو

سایتی شو علاوه بر کسب درآمد از فروش اشتراک سایت واپلیکشن ،امکاناتی نظیر پکیج کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ،پکیج پشتیبانی وآماده سازی اولیه سایت رو دراختیار کابرانش قرارمیده

سایت سازها پلفترم هایی هستند که این امکان را به تمامی افراد می دهند تا بدون دانش فنی، یک سایت حرفه ای ایجاد نمایند. در این مصاحبه به سراغ یکی از هم بنیان گذاران سایت ساز سایتی شو رفته ایم و کمی در مورد این سایت ساز و به طور کلی فضای موجود در بازار سایت ساز سوالاتی را مطرح کرده ایم.

آقای شجاعی، موسس سایتی شو

1- کمی در مورد شرکتتان بگویید؟

ما یک شرکت دانش بنیان به نام ثمین رایانه پویان هستیم. حدودا 20 سال پیش به فکر تاسیس این شرکت افتادیم. در این سال ها فراز و نشیب های زیادی داشتیم.

بیشترین و جدی ترین فعالیت ما در داخل و حتی خارج از ایران(دفتر مرکزی شرکت در خارج از کشور) در حوزه تولید نرم افزارهای استارتاپی هست.

2- چرا تصمیم گرفتید وارد حوزه سایت سازها شوید با وجود اینکه رقبای بزرگی در این بازار وجود دارند؟

ما بیش از یک سال روی پروژه سایتی شو وقت گذاشتیم. در این یک سال با کاربران متفاوت به لحاظ سن و جنسیت و موقعیت جغرافیایی و کسب و کارهای متنوع حدودا 2000 ارتباط تلفنی و یا واتساپی برقرار کردیم. نیازهاشون رو تحلیل کردیم و دیگه مطمئن شدیم که محصول ما میتونه به درد خیلی ها بخوره؛ حتی در حضور رقبای قدیمی!

3- تفاوت شما با سایر سایت سازها چیست؟

1- ما اپلیکیشن ساز هم هستیم! علاوه برساخت سایت منحصربه فرد وحرفه ای به مشتریانمون چندنسخه اپلیکیشن حرفه ای هم تقدیم میکنیم.ومشتری ما با خرید اشتراک سایتی شو هم صاحب سایت وهم اپلیکیشن میشه.

2- یه ربات طراحی کردیم برای تبدیل پیج اینستاگرام به سایت! کاربران ما میتونن بااستفاده از این ربات در یک چشم بهم زدن محصولاتی که به عنوان پست اینستاگرامی و در پیجشون تعریف کردن با جزییات نام و عکس و قیمت داخل سایتشون اپلودکنن. و نیازی به اضافه کردن دونه به دونه محصولات نیست.

3-قالب های متنوع وشخصی سازی شده: درسایتی شو از قالب های آماده استفاده نکردیم وتک تک اوناهارو منحصربه فرد طراحی کردیم. ضمنا کاربر بعد از یه مدت میتونه با چند کلیک قالب سایتش رو عوض کنه.

4- ووردپرسی نیستیم، 0 تا 100 سایت هایی که تقدیم کابران میکنیم رو خودمون طراحی کردیم. بنابراین هم دستمون برای امنیت و هم برای تغییرات احتمالی کاربرانمون بازه.
5-ارائه درگاه پرداخت:یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان کسب وکار های آنلاین مخصوصا فروشگاه های اینستاگرامی دریافت وجه ازمشتری هاشونه.درگاه پرداخت اینترنتی دستاورد بزرگیه که بعداز خریداشتراک سایتی شو برای مشتری ما حاصل میشه.

6- قیمت مناسب! سعی کردیم به شعار حمایت از کسب و کارهای کوچیک جامه عمل بپوشونیم. کافیه بین سایت سازها یه مقایسه کوچیک انجام بدید.

7- پشتیبانی اجرایی! ما برای کسب و کارهایی که خیلی وقته به خاطر نداشتن نیروی اجرایی ، برای خودشون سایتی دست و پا نکردن یه پشتیبان اجرایی حرفه ای معرفی میکنیم که علاوه بر راه اندازی محتوای سایت، سفارش ها رو هم مدیریت میکنه.

8- واحد دیجیتال مارکتینگ شرکت، میتونه کسب و کارها رو  برای تبلیغات و برندسازی کمک کنه.

‎4. به نظر شما بزرگترین مشکل موجود در سایت سازها چیست؟

به نظرم موضوع اساسی که سایت ساز هارو ازهم متمایز میکنه ،پشتیبانی به موقع وکاربردی هست.

متاسفانه شرکت هایی تحت عنوان سایت ساز به مشتری سایت ارائه میدن اما زمانی که مشتری به مشکل برمیخوره، پشتبانی درستی نمیکنن واین موضوع کلی برای مخاطبینشون زیان بارهست.

مشکلی بعدی اینه که خیلی از سایت ساز ها ، از CMS های آماده استفاده کردن. بنابراین زمانی که کاربر متناسب با کسب و کارش نیاز به تغییرات داره، دست رد به سینه کاربر میزنن.

‎5. سایت ساز سایتی شو نسخه انگلیسی نیز دارد؟ آیا این سایت ساز در کشورهای خارجی نیز فعال است؟

بله، یکی از افتخارات ما اینه که سایتی شو اخیرا به زبان های زنده دنیا ترجمه شده و درحال حاضر درحال توسعه پروژه در حوزه بین الملل وکشور های اروپایی هستیم.

دوستانمون در دفتر خارجی شرکت در این حوزه فعال هستند.

‎6. هدف اصلی از طراحی سایت ساز سایتی شو چیست؟

اگه قرار باشه شما برای کسب و کارتون یه سایت حرفه ای داشته باشید و باهاش کسب درآمد کنید، بهتره به جای سفارش نرم افزار و صرف زمان و هزینه زیاد، از یک سایت ساز حرفه ای استفاده کنید. هدف اصلی ما آنلاین کردن کسب و کارها در زمانی کم، با هزینه ای کم ، به کمک یک نرم افزار حرفه ایست.

‎7. کسب و کار شما چه مشکلی از جامعه را برطرف می سازد؟

درواقع امروزه جامعه رفته رفته ازخرید وفروش سنتی فاصله میگیره و نیاز بسیار زیادی به خرید و فروش آنلاین پیدا کرده. پس سایت ساز ما به صاحبان کسب وکار کمک میکنه ازاین ماراتون عقب نیفتن ومشتری هاشون از موقعیت جغرافیایی شون فراتر برن و از هرنقطه دنیا ازشون خرید کنن ودر انرژی و زمانشون‌ صرفه جویی بشه.

‎8. از چه تکنولوژیی هایی در سایت ساز سایتی شو استفاده کرده اید؟

اتفاقا یکی از چیزهایی که بهش اعتقاد داریم همین تکنولوژی متفاوت هست. پایگاه داده ما از سیستم بسیار قدرتمند oracle استفاده میکنه و سعی کردیم با استفاده از تکنولوژی ابری ، سرعت و امنیت رو بالا ببریم.

‎9. سایتی شو برای چه اقشاری می تواند مفید باشد؟

فرقی نمیکنه شما صاحب یه کسب و کار کوچیک با درآمد کم باشید یا یه کسب و کار بزرگ با درآمد خوب. همه میتونن از سایتی شو یه سایت شخصی تهیه کنن.

‎10. چه مشکلاتی بر سر راه توسعه شما وجود دارد؟

درواقع میتونیم بگیم که هیچ محدودیتی برای توسعه نداریم.چون تیم فنی ما از جدیدترین و بروزترین شیوه های کدنویسی دنیا برخورداره. ما در یک سال گذشته بیش از 4 نسخه این پروژه رو توسعه دادیم.

‎11. سایتی شو در چه مرحله ای از توسعه قرار دارد؟

درحال حاضر پروژه ما یک پکیج کامل ارائه سایت ساز واپلیکشن سازهست که مخاطبینمون رو تا همین لحظه ازخودش راضی نگه داشته. اما با استفاده از فید بک هایی که ازمشتری های فعلیمون دریافت کردیم به دنبال توسعه وپیشرفت پروژه هستیم که این دربرنامه توسعه فازهای بعدی پروژه در دستور کار قرار گرفته.

تااونجاکه به مرحله ای برسیم که مشتری ما هرگونه خواسته ای ازپروژه ماداره براش فراهم باشه.

‎12. روش های درآمد زایی سایتی شو چیست؟

سایتی شو علاوه بر کسب درآمد از فروش اشتراک سایت واپلیکشن ،امکاناتی نظیر پکیج کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ،پکیج پشتیبانی وآماده سازی اولیه سایت، و پکیج ماژول های ویژه رو دراختیار کابرانش قرارمیده که هرکدوم ازاین موارد برای این پروژه درآمدزاست.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به سایت این مجموعه به آدرس www.siteesho.com مراجعه کنید.

منبع: تکراتو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان