آیا کودکان می‌توانند یخ بخورند؟

اجازه ندهید فرزندتان تا ۴ سالگی یخ بخورد. اگرچه ممکن است‌ایده خوبی به نظر برسد که به کودک خود اجازه دهید تکه‌ای یخ را بمکد تا درد دندان درآوردن را کاهش دهد یا در یک روز گرم خنک شو اما تکه‌های یخ خطر خفگی دارند

آیا کودکان می‌توانند یخ بخورند؟

اجازه ندهید فرزندتان تا 4 سالگی یخ بخورد. اگرچه ممکن است‌ایده خوبی به نظر برسد که به کودک خود اجازه دهید تکه‌ای یخ را بمکد تا درد دندان درآوردن را کاهش دهد یا در یک روز گرم خنک شو اما تکه‌های یخ خطر خفگی دارند. آن‌ها لیز هستند و به اندازه‌ای هستند که در گلوی کودک گیر کنند. اگر مکعب یخ دارای لبه‌های تیز باشد می‌تواند داخل دهان کودک شما را برش دهد. یخ همچنین می‌تواند به زبان و داخل دهان بچسبد و باعث ناراحتی زیادی شود. (یخ به آن سرعتی که فکر می‌کنید آب نمی‌شود. ). وقتی فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شد که یخ بخورد به او اجازه ندهید آن را بجود.
خرد کردن معمولی روی یخ می‌تواند با ساییدگی مینای دندان و حتی ایجاد شکستگی‌های کوچک در دندان‌ها به دندان‌ها آسیب برساند. هنگام جویدن یا مکیدن چیز‌های بسیار سرد (مانند یخ یا غذای منجمد) مراقب باشید. پانیکولیت که یک سرماخوردگی نادر و بی‌ضرر است پس از چند روز یا چند هفته خود به خود برطرف می‌شود. اما ممکن است دردناک باشد بنابراین بهتر است کودک خود را در حین بازی یا خوردن وسایل بسیار سرد تماشا کنید تا از بروز آن جلوگیری کنید.

اگر به نظر می‌رسد که کودک شما واقعاً هوس جویدن یخ (یا ماده دیگری که ارزش غذایی ندارد) می‌تواند پیکا باشد که ممکن است نشانه‌ای از کمبود آهن باشد.اگر کودک شما به جویدن یخ وسواس دارد یا علائم دیگری از کم خونی مانند رنگ پریدگی و خستگی را نشان می‌دهد با پزشک اطفال خود صحبت کنید.

آیا برای تسکین دندان درد می‌توان از یخ استفاده کرد؟

حلقه‌های دندان درآوردن یا سایر اسباب بازی‌ها را در فریزر قرار ندهید زیرا ممکن است خیلی سفت شوند و به لثه‌های کودک شما آسیب برسانند. بهتر است حلقه‌های دندان درآوری که مایع در آن‌ها وجود دارد نخرید زیرا می‌توانند در دهان کودک شما بشکنند. راه‌های دیگر برای کمک به تسکین دندان درآوردن نوزاد عبارتند از سرد کردن یک دستمال مرطوب در یخچال برای مکیدن و جویدن. مالیدن انگشت تمیز به آرامی روی لثه‌هایشان. به آن‌ها یک خوراکی یخ‌زده بدهید تا بجوند (فقط حین غذا خوردن مراقب آن‌ها باشید تا خفه نشوند).

 

منبع:

www.babycenter.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان