اعلام قیمت بلیت هواپیما در سفر حج

ایسنا نوشت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جزییات پروازهای حج را اعلام کرد و گفت: قیمت بلیط هواپیما برای زائران خانه خدا تغییری نکرده و بر اساس همان توافق دو ساله گذشته است.

اعلام قیمت بلیت هواپیما در سفر حج

محمد محمدی بخش در نشست خبری امروز که به مناسبت برگزاری حج تمتع سال 1401 برگزار شد، اظهار کرد: در دو ماه گذشته اقدامات بسیاری در حوزه درون بخشی و فرابخشی انجام شد و جلسات متعددی با سازمان های مختلف از جمله وزارت امور خارجه ، سازمان حج و زیارت و دستگ اههای امنیتی برگزار شد و تاکنون ایران ایر به عنوان تنها مجموعه ای که این پروازها را باید انجام دهد مورد تایید قرار گرفته و همه روسای ایستگاههای این شرکت و مسئولان شرکت فرودگاههای کشور جلسات مختلفی برگزار شد.

وی افزود:‌به زودی جدول زمانی حج به همراه تعداد مسافران اعلام می‌شود و در جلسات آتی گزارش‌های مفصلی در زمینه عملکرد دستگاههای مختلف در خصوص پروازهای حج منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای ورود حاجیان به کشور با توجه به شیوع بیماری‌هایی مانند آبله میمونی، چه برنامه هایی دارید گفت: تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه ابلاغ نشده اما ستاد بیماریهای واگیر بر اساس تصمیماتی که در عین اعمال حج انجام می‌شود موضوعاتی را ابلاغ می‌کند که آن را به دقت اجرا خواهیم کرد اما سیاست‌گذاری در این زمینه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیط پروازهای حج گفت: برای هر حاجی 4 لگ پروازی انجام می‌شود چرا که هواپیما یک بار حاجیان را به خانه خدا می‌برد و خالی بر می‌گردد و بار دیگر خالی به عربستان رفته و حاجیان را به کشور باز می‌گرداند.

بر اساس توافقات صورت گرفته قیمت بلیط هواپیما برای این 4 لگ پروازی در سال 1398 حدود 5 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده بود که هم اکنون نیز در پروازهای امسال هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که همواره در گزارش های رسمی منتشر شده مساله تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد و ایران ایر هم یکی از شرکت هایی است که معمولا بیشتری تاخیر را دارد و این که چگونه می‌خو اهید این مشکل را در پروازهای حج برطرف کنید اظهار کرد:‌در حال حاضر حدود 160 هواپیما در کشور داریم که 100 فروند آنها پرواز می‌کنند و بقیه آنها به دلایل مختلف از جمله تعمیر و نگهداری، قطعات، استاندارد و غیره اجازه پرواز ندارند و برخی از آنها از چرخه عملیاتی خارج شدند.

اما در زمینه تاخیر پروازهای حج باید گفت که وسایل مرتبط با آْب و هوا و اقلیم که امروزه در عربستان گرد و غبار هم وجود دارد ممکن است در تاخیر پروازها اثر گذار باشد و مشکل دیگری که وجود دارد پاسخگویی عربستان در خصوص برنامه های پروازی‌اش است که ممکن است تاخیر پروازهای حج را افزایش دهد.

وی اضافه کرد:‌آنچه به ما بر می‌گردد این است که باید مدیریت کنیم تا از طرف ما حداقل تاخیر در پروازهای حج اتفاق بیافتد اما برخی از مسائل خارج از اراده ما است.

آمادگی فرودگاههای کشور برای انجام پروازهای حج

همچنین مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران اعلام کرد:‌ 18 فرودگاه کشور آمادگی کامل برای انجام پروازهای حج و انتقال 39 هزار و 620 زائر ایرانی را به خانه خدا دارند.

حمیدرضا سیدی، در نشست خبری امروز که به مناسبت مراسم حج تمتع سال 1401 برگزار شد اظهار کرد: پس از اعلام سازمان حج و زیارت، شرکت فرودگاه و ناوبری ایران حسب وظیفه ذاتی خود با هماهنگی با سایر ارگانهایی که مسئولیت برگزاری مراسم حج را دارند جلسات متعددی برگزار کرد و نقاط ضعف و قوت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه های فرودگاهی بررسی شد.

وی افزود:‌در مجموع 17 فرودگاه کشور و فرودگاه امام خمینی برای انجام پروازهای حج انتخاب شدند که همه این فرودگاهها از فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه همدان که جز کم ترافیک ترین فرودگاههای کشور است مورد وارسی قرار گرفتند و دستگاههای کمک ناوبری آنها به دقت چک شد.

وی افزود:‌در این زمینه حتی فرودگاههایی مانند فرودگاه همدان که پرواز بین المللی نداشتند با اعزام فلاید چک مورد وارسی قرار گرفتند و هماهنگی‌های لازم را به صورت روزانه با آنها انجام خواهیم د اد. بنابراین دیگر عربستان صعودی نمی‌تواند ایرادی در این زمینه بگیرد و اگر بخواهد توسط ایرلاین خود پروازی را از این فرودگاهها انجام دهد بسترهای آن کاملا فراهم است.

بیشتر بخوانید:

1515 زائر از آذربایجان شرقی به عربستان اعزام می‌شوند

پیشنهاد رهبر به حجاج در خصوص سوغاتی از عربستان

233231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان