بازار سرمایه تا چه زمانی سرخ‌پوش می‌ماند؟

تجارت نیوز نوشت: شاخص کل بورس در معاملات امروز کمتر از یک درصد افت داشت. به گفته کارشناسان تا زمانی که وضعیت برجام مشخص نشود بورس نزولی می‌ماند.

بازار سرمایه تا چه زمانی سرخ‌پوش می‌ماند؟

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و 11واحدی به محدوده یک میلیون و 520 هزار واحد رسید و از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن کاهش 0.36درصدی را تجربه کرد.

هفته اخیر قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد. پس اعلام این خبر تمامی کارشناسان عقیده داشتند که بورس و سایر بازارهای مالی تغییر مسیر می‌دهند. بر همین اساس امروز بورس روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل کمتر از یک درصد اصلاح کرد.

دلار بورس را صعودی می‌کند؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌‍‌نیوز می‌گوید: معاملات بورس تحت‌الشعاع قطعنامه شورای حکام است. احتمالا ایرن از پروتکل آژانس انرژی اتمی خارج شود و این موضوع احیای برجام را کمی سخت می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: شاخص کل بورس در روزهای آینده نمی‌تواند روند افزایشی به خود بگیرد و احتمالا شاهد معاملات روبه پایین باشیم. تا زمانی که وضعیت برجام مشخص نشود نمی‌توان به آینده بازار سرمایه امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص قعطنامه شورای عالی حکام می‌گوید: قطعنامه شورای حکام امضا شده اما ممکن است این موضوع یک مقدمه و کشمکش برای احیای برجام باشد.

به گفته اشتیاقی تا زمانی که ابهامات بازار سهام برطرف نشود سهامداران نمی‌توانند به راحتی معامله کنند.

وی اظهار می‌کند: ابهامات ناشی از عدم احیای برجام باعث اختلاف قیمت بین دلار نیمایی و بازار آزاد شده است. البته افزایش قیمت دلار ناشی از ارزش ذاتی آن نیست، در نتیجه نمی‌تواند تاثیری روی معاملات داشته باشد.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان