۸نکته ایمنی در تابستان برای کودکان

تابستان برای بسیاری از کودکان زمان بسیار خوبی برای تفریح است اما می‌تواند خطراتی را برای کودکان به همراه داشته باشد. حوادث غرق شدگی در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد و آفتاب داغ بچه‌ها را در معرض خطر آفتاب سوختگی، کم آبی بدن و بیماری‌های مرتبط با گرما قرار می‌دهد.

8نکته ایمنی در تابستان برای کودکان

تابستان برای بسیاری از کودکان زمان بسیار خوبی برای تفریح است اما می‌تواند خطراتی را برای کودکان به همراه داشته باشد. حوادث غرق شدگی در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد و آفتاب داغ بچه‌ها را در معرض خطر آفتاب سوختگی، کم آبی بدن و بیماری‌های مرتبط با گرما قرار می‌دهد.

 

 هنگام بردن کودک به استخر مراقب باشید:

ایمنی استفاده از استخر در تابستان باید برای والدین مورد توجه قرار گیرد و فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا غرق شدن کودک اتفاق بیفتد. در هر زمانی که در آب یا اطراف آن هستند به طور کامل و با دقت بر کودکان نظارت کنید و مطمئن شوید که تجهیزات مناسب برای ایمن نگه داشتن کودک در استخر را دارید.

 نگذارید کودک دچار گرمازدگی شود:

گرمازدگی در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد و این می‌تواند زندگی کودکان را تهدید کند. قبل از گرمازدگی بچه‌ها اغلب علائم خفیف‌تری مانند گرمازدگی را نشان می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که کودکان هنگام بازی در بیرون از خانه استراحت می‌کنند و لباس نازم و خنک می‌پوشد. یاد بگیرید چگونه علائم گرمازدگی را تشخیص دهید.

 ایمنی خودرو را بررسی کنید:

قبل از رفتن به جاده برای تعطیلات خانوادگی مطمئن شوید که صندلی ماشین کودکتان به درستی نصب شده است. هرگز کودک را بدون صندلی مخصوص خود در ماشین ر‌ها نکنید. دمای داخل خودرو می‌تواند به سرعت افزایش یابد و تنها چند دقیقه می‌تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. سعی کنید ماشین را خنک نگه‌دارید.

 از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید:

هر زمان که کودک شما در خارج از منزل است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هر سه ساعت یکبار یا بلافاصله پس از اینکه کودکتان در آب قرار گرفت آن را دوباره تجدید کنید. سعی کنید در ساعات اوج آفتاب از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنید.

 مراقب حشرات باشید:

با گرم شدن هوا وجود حشرات بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از نیش حشرات قبل از گذراندن وقت در فضای باز از مواد دافع حشرات استفاده کنید و تا حد امکان دست‌ها و پا‌های کودک را بپوشانید.

 مصرف مایعات را بیشتر کنید:

کودکان بیشتر از بزرگسالان مستعد کم آبی هستند و با افزایش دما خطر ابتلا به آن‌ها افزایش می‌یابد. مقدار آبی که کودک باید بنوشد بسته به سن، وزن و سطح فعالیت متفاوت است.

هنگام تفریح با قایق جلیقه نجات تن کودک کنید:

یک جلیقه نجات مناسب در عین حال راحت بوده و وقتی آن را از روی‌شانه بلند می‌کنید بالای چانه یا گوش حرکت نمی‌کند.

 هنگام استفاده کودک از دوچرخه کلاه ایمنی را فراموش نکنید:

به غیر از اتومبیل دوچرخه بیش از هر محصول مصرفی دیگری با آسیب‌های دوران کودکی مرتبط است. استفاده از کلاه ایمنی اولین قانون برای جلوگیری از آسیب‌های جدی دوچرخه در کودکان است. اطمینان حاصل کنید که دوچرخه و کلاه ایمنی مناسب کودکان است.

 

منبع:

www.childrens.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان