آموزش آشپزی به کودکان چه مزایایی دارد؟

آشپزی با کودکان باعث علاقه به غذا‌های سالم می‌شود و می‌تواند تمایل به نشستن و تقسیم یک وعده غذایی خانوادگی را افزایش دهد

آموزش آشپزی به کودکان چه مزایایی دارد؟

آشپزی با کودکان باعث علاقه به غذا‌های سالم می‌شود و می‌تواند تمایل به نشستن و تقسیم یک وعده غذایی خانوادگی را افزایش دهد. تهیه غذا به کودکان این فرصت را می‌دهد که مشارکت معناداری در خانواده داشته باشند که منجر به احساس موفقیت می‌شود و می‌تواند اعتماد به نفس را ایجاد کند. مهارت‌های آشپزی کودکان شما تا بزرگسالی ادامه می‌یابد و ابزار لازم برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اندازه‌گیری و مخلوط کردن تنها بخشی از تجربه آشپزی است. حتماً کودکان را در دستور غذا خوانی مشارکت دهید تا به آن‌ها در درک بهتر فرآیند پخت غذا کمک کنید.

 

کودکان از چه زمانی باید آشپزی را شروع کنند؟

کودکان در هر سنی می‌توانند هنگام آشپزی به شما کمک کنند. کودکان زیر 10 سال می‌توانند سبزیجات را بشویند و به کمک شما ظرف بشویند کودکان 5 تا 10 ساله می‌توانند یاد بگیرند که تخم مرغ‌ها را بشکنند و جدا کنند، با میکسر پایه دار کار کنند، غذا‌ها را له کنند و خمیر را باز کنند. کودکان بزرگتر می‌توانند پنیر را رنده کنند، سبزیجات را پوست بکنند و شروع به خرد کردن و برش دادن اولیه کنند.

چگونه کودکان آشپزی را شروع کنند؟

با غذا‌های ساده‌ای شروع کنید که به راحتی آماده می‌شوند و از دستور غذا به هر فرد وظیفه‌ای اختصاص دهید. به عنوان مثال اسموتی صبحانه به مراحل کافی نیاز دارد تا هر فرد در تهیه آن نقش داشته باشد. یک نفر می‌تواند میوه و شیر را اندازه بگیرد، دیگری می‌تواند مواد را در مخلوط کن قرار دهد، یک نفر می‌تواند مخلوط کن را روشن کند و یک نفر دیگر می‌تواند نوشیدنی را در لیوان‌های سرو بریزد. با انجام کار‌هایی مانند هم زدن سس، پوست کندن و خرد کردن سبزیجات و ریختن سبزیجات در کنار هم در کاسه سالاد درست کنید.

 

منبع:

www.myfooddiary.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان