رازهای موثر در بخت گشایی

ازدواج و گشایش بخت یکی از موثر ترین جنبه های اجتماعی و فردی در زندگی انسان تلقی می گردد! چرا که روابط عاطفی غالباً سبب افزایش کیفیت سطح زندگی افراد خواهد شد.

 

رازهای بخت گشایی

در جوامع امروز، مقوله ازدواج و تشکیل خانواده، به یکی از مهم ترین دغدغه های اجتماعی و فرهنگی مبدل شده است. چرا که اگر در زمینه ی انتخاب شریک زندگی و همسر اشتباهات عمده ای رخ دهد؛غرامت جبران این خطا ممکن است بسیار در روند زندگی و آینده ی افراد تأثیر گذار باشد!

اما هدف جوانان از اقدام به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک چه خواهد بود؟ و چه موانعی در مسیر دستیابی آن ها به موقعیت مفید ازدواج وجود خواهد داشت؟ چرا که علی رغم توصیه های موکد دینی و روایی ما مبنی بر سهل گیری در امر ازدواج و یا ایجاد شرایط مناسب برای ازدواج جوانان، متأسفانه امروز شاهد وجود موانع بسیار متعدد بر سر راه فرزندانمان هستیم! به طوری که گاهاً چگونگی گشایش بخت و ازدواج آسان در جوانی ، به یک آرزو مبدل می گردد!! در طی نگارش این مطلب سعی می گردد که موانع موجود در مسیر گشایش بخت ارزیابی شده و بر اساس نظریه های علمی و متون دینی چاره یابی گردد. امید آنکه مورد عنایت و توجه شما کاربران عزیز قرار گیرد!

هدف از ازدواج و زندگی مشترک چیست؟

همانطور که مستحضر هستید زندگی هر انسانی به چالش ها و برهه های زمانی متعددی تقسیم خواهد شد و به طبع هر یک از برهه های زمانی نیازمند ایجاد شرایط و امکانات مختلفی خواهد بود؛ که چگونگی ایجاد این گونه از تفاوت ها بسته به نوع نیاز احساس شده، تغییر خواهد کرد! به طور مثال : افراد در سنین کودکی و نوجوانی نیاز به آموزش و تحصیل در مفاهیم علمی و اجتماعی خواهند داشت و به مرور زمان و با افزایش سن نیاز به آموزش جای  خود را به نیاز مورد تایید قرار گرفتن در گروه ها و نهادهای اجتماعی و کسب تجارب بیشتر خواهد داد! در ادامه این روند نیاز به همدم و همسر و در نهایت تشکیل یک خانواده نیز در درون فرد احساس خواهد شد. در واقع شروع نیاز به تشکیل خانواده در افراد، می تواند به آغاز یک مرحله جدید در زندگی و دگردیسی منجر گردد! مواردی چون نیاز به همدم و شریک زندگی، نیاز به یک حامی موثر در زندگی، نیاز به وجود عشق و محبت خالص در سیطره ی زندگی، نیاز به رابطه جنسی شرعی و در نهایت لذت بخش تر نمودن زندگی، می تواند از سری اهداف مبین ازدواج تلقی گردد. همچنین نیاز به حس امنیت و دوری از انحرافات اخلاقی و کسب اعتبار بیشتر در جامعه نیز می تواند از سری ثمرات تشکیل خانواده و امر ازدواج باشد!

ثمرات ازدواج از نگاه نظریه های روانشناسی:

پذیرش مسئولیت و پرورش احساس تعلق در افراد، از سری ثمرات مثبت تشکیل خانواده می باشد. به عقیده ی کارشناسان روانشناسی، ایجاد حس تعهد و مسئولیت نسبت به تشکیل خانواده و مراقبت از اعضا،می تواند اصلی ترین هدف ازدواج تلقی گردد!

ثمرات ازدواج

ثمرات ازدواج از نگاه متون اسلامی :

نباید انکار کرد که ازدواج می تواند در ایجاد فضایی مناسب برای پاسخ به غریزه ی جنسی و ارتباط بیشتر، تأثیرگذار باشد! در واقع از دیدگاه اسلام و متون روایی ما ازدواج؛ علتی مبنی بر حفظ عفت عمومی و پاک دامنی می باشد.همچنین بر اساس آنچه که از روایات معصومین علیه السلام به دست ما رسیده است؛ شکل گیری عشق و محبت خالص در سیطره ی زندگی و تشکیل خانواده مومن و متعهد می تواند عامل موثری در رشد جوامع اسلامی باشد. چرا که خانواده پایگاه اصلی تربیت فرزند و پرورش نسل های بعدی مسلمانان است.

حال که با اهداف و ثمرات ازدواج به طور مفصل آشنا شده اید، بهتر است به چاره یابی و امور موثر در روند ازدواج بپردازیم. چرا که متأسفانه در طی سال های اخیر،عواملی همچون : شرایط اقتصادی و نوسانات خلقی در کنار تبلیغات منفی و متأسفانه موثر رسانه های غربی، امر تشکیل خانواده دچار تزلزل شده و جوانان امروز نسبت به نسل های قبلی میل کمتری به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دارند!

دعا برای گشایش بخت :

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دعا و امور معنوی تأثیر بسیار زیادی در امور دنیوی خواهند داشت.فراموش نکنید که لازمه احساس این تأثیر، برخورداری از ایمان به قدرت و توکل به حق یگانه خواهد بود. هر چند بر اساس تحقیقات انجام شده نیایش، دعا و صحبت با پروردگار می تواند راهی برای مقابله با انواع ترس ها و اضطراب ما انسان ها در زندگی باشد.چرا که سبب آرامش ذهنی و فکری در برهه های زمانی مختلف و چالش بر انگیز خواهد شد.باور به قدرت لایزال الهی و ایمان به کنترل مسلم خداوند بر امور هستی،سبب می گردد که انسان رویا واهداف خود را با او در میان گذاشته و از او یاری بجوید.البته نا گفته نماند که به فرموده حضرتش (سوره مبارکه نساء آیه 100): تنها دعا کافی نیست و برای رسیدن به خواسته ها و نیازها همت والا و تلاش مستمر نیز لازم است.

ازدواج و گشایش بخت یکی از موثر ترین جنبه های اجتماعی و فردی در زندگی انسان تلقی می گردد! چرا که روابط عاطفی غالباً سبب افزایش کیفیت سطح زندگی افراد خواهد شد. انسان به واسطه درون چالش بر انگیز خود همواره در صدد رفع احساس تنهایی خویش و یافتن همدم روزهای سخت می باشد. در چنین موقعیت هایی دها و یاری جویی از حضرت حق میتواند سبب تسلی خاطر وی و راهگشایی موثر برای انسان باشد! در متون روایی مسلمانان دعا و دلنوشته های عرفانی که مخاطب آن حضرت حق تعالی، خداوند، می باشد به نام انواع حرز ملقب گردیده است.

خواص حرز

بخت گشایی به واسطه خرید حرز

حتما شما نیز دختران و پسران زیادی رامشاهده نموده اید که در کنار پرورش ذهن و شخصیت خود برای جلب محبت معشوق و خواستگار جهت ازدواج موفق، به یافتن دعاهای موثر و خرید حرز بخت گشا همچون حرز امام جواد علیه السلام می پردازند. چرا که آن ها معتقد هستند که امور دنیوی خارج از امور دینی نیست و تحت تسلط قادر متعال می باشد!

چرا نیایش با پروردگار در امور ازدواج موثر می باشد؟

چرا که بندگان خداوند هستیم و به این فلسفه دینی که افزایش رزق و روزی به اراده ی الهی رقم می خورد؛ ایمان داریم! با استناد به این فلسفه می توان به این حقیقت رسید که آنچه در سرنوشت انسان رخ می دهد، خارج از سرنوشت الهی نیست و خب به طبع اقدام به تشکیل زندگی مشترک و نعمت دستیابی به خانواده منسجم و همدل ، به مشیت و خواست الهی نیز وابسته می باشد! به همین منظور افراد نسبت به تلاوت ادعیه ها و خرید حرز اهتمام می ورزند. ادعیه هایی همچون حرز کبیر امام جواد (ع) که به توصیه ی ائمه معصومین علیه السلام، معتبر ترین حرز شناخته شده می باشد و شامل برکات ویژه و محفوظ دارنده هچون دفع بلایا و گشایش بخت خواهد بود!

نکته مهم :

اما هرگز نباید فراموش کرد که طبق ضرب المثل قرآنی: (از تو حرکت از خدا برکت)؛ برای دستیابی به یک زندگی خانوادگی همدل و موثر، در کنار نیایش و دعا تلاش های بسیاری لازم است! باید برای مراقبت از خود و همدم زندگی مشترکتان، زمان صرف نموده هر روز برای التیام روابط خود تلاش نمایید! باید بتوانید بین زندگی شخصی و اهداف خود و زندگی مشترک و اهداف خانوادگی تعادل موثر ایجاد نمایید، تا بتوانید به طور کامل به هر دو رسیدگی نموده و زندگی خود و همدم لحظه هایتان را حفظ کنید!

فراموش نکنید که حفظ عزت نفس فردی به همراه ابراز عشق و محبت می تواند پایه های زندگی خانوادگی را استوار نماید. ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، جهت استفاده بیشتر از مطالب مفید روابط خانوادگی می توانید به وب سایت  https://herzjavad.com/مراجعه فرمایید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان