چگونه در تایلند موزه گردی کنیم؟

تور تایلند یک تور طبیعت‌گردی، فرهنگی و تفریحی خواهد بود. تایلند تمدنی بسیار قدیمی و خاص دارد. با تماشای معابد مختلف تایلند می‌توانید به قدمت تاریخی آن پی ببرید. در سفر به تایلند می‌توانید تجربه‌های متفاوتی داشته باشید. برخی ترجیح می‌دهند تا از طبیعت دیدن کنند و برخی دیگر عاشق بازدید از ابنیه تاریخی قدیمی هستند.

چگونه در تایلند موزه گردی کنیم؟

 

تور تایلند یک تور طبیعت‌گردی، فرهنگی و تفریحی خواهد بود. تایلند تمدنی بسیار قدیمی و خاص دارد. با تماشای معابد مختلف تایلند می‌توانید به قدمت تاریخی آن پی ببرید. در سفر به تایلند می‌توانید تجربه‌های متفاوتی داشته باشید. برخی ترجیح می‌دهند تا از طبیعت دیدن کنند و برخی دیگر عاشق بازدید از ابنیه تاریخی قدیمی هستند.

اگر عاشق بازدید از ابنیه قدیمی و آشنایی با تاریخ کشورهای دیگر هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین موزه‌های تایلند را بشناسید و ببینید که چطور می‌توانید در تایلند موزه‌گردی کنید. البته گاهی با پرداخت مبلغی بیشتر بابت قیمت تور تایلند ، می‌توانید از اکثر این موزه‌ها به‌صورت تور دیدن کنید.

موزه خانه جیم تامپسون

جیم تامسپون یک شهروند آمریکایی بود که در تایلند کار و زندگی می‌کرد. خانه‌ای که امروز به موزه خانه جیم تامپسون تبدیل شده است، ساختمانی است که خود شخص جیم تامپسون با دست‌های خود ساخت. جالب اینجاست که جیم تامپسون به‌راحتی خود در خانه اصلاً اهمیت نمی‌داد، بلکه تلاش می‌کرد تا به بهترین شکل ممکن، هنر تایلندی را در این خانه به نمایش بگذارد.

خانه او مجموعه 6 ساختمان چوبی است. او اشیاء و آثار هنری بسیاری را از بخش‌های مختلف کشور تایلند خریداری کرد تا یک کلکسیون عالی در خانه خود به نمایش بگذارد. او کارهای بسیار مهمی در طول عمر خود برای تایلند انجام داد، در حالی که او یک آمریکایی بود.

بعد از فوت او، جیم تامپسون را به ابریشم تایلند شناختند. در نهایت پس از مرگ وی، خانه او را به موزه خانه جیم تامپسون تبدیل کردند. بازدید از این موزه در سفر به تایلند می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در این موزه می‌توانید هرچه بیشتر با فرهنگ مردم تایلند آشنا شوید.

موزه ملی بانکوک

در سفر به هر شهری، باید حتماً سری به موزه‌ای بزنید که آن را با نام موزه ملی می‌شناسند. موزه‌های ملی همیشه بهترین و ارزشمندترین موزه‌های یک شهر به حساب می‌آیند. به همین خاطر هم چنین نامی روی آن قرار می‌دهند. موزه ملی بانکوک از چندین و چند ساختمان مختلف تشکیل شده است و یک مجموعه بسیار چشم‌گیر و ارزشمند به حساب می‌آید.

در این موزه می‌توانید از آثار هنری مختلف، قایق‌های سلطنتی متعلق به پادشاهان تایلند، آثار تاریخی و ... دیدن کنید. در  این میان می‌توانید شاهد وسایل شخصی پادشاهان قدیمی تایلند نیز باشند. موزه ملی بانکوک در سال 1934 میلادی به طور رسمی آغاز به کار کرد و از جمله قدیمی‌ترین موزه‌های تایلند محسوب می‌شود.

اگر در طول تور تایلند عازم بانکوک شدید، حتماً سری به این موزه زیبا بزنید. قطعاً چند ساعتی در این موزه تماشایی سرگرم خواهید بود و می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار زیبایی به یادگار بگیرید. گاهی قیمت تور تایلند را کمی بیشتر محاسبه می‌کنند و بازدید از موز ملی بانکوک را نیز در قالب تور قرار می‌دهند.

موزه ملی چیانگ مای

چیانگ مای از جمله بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای تایلند است که در بخش شمالی این کشور قرار دارد. ابنیه تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد و در این میان به معابد مختلف تاریخی اشاره کرد. متأسفانه در بین سال‌های 1296 تا 1557 میلادی، امپراتوری Burmese مورد هجوم قرار گرفت.

به همین خاطر در حدود 250 سال، پایتخت امپراتوری لانا بود. این موضوع شاید برای اهالی تایلند خوشایند نباشد؛ اما همین بازه زمانی باعث شده تا ترکیب فرهنگی بسیار خاصی در این شهر به وجود بیاید. برای مثال معماری لانا متعلق به همین دوران است. موزه ملی چیانگ مای از جمله بهترین مکان‌ها برای شناخت تاریخی است که بر این شهر بزرگ گذشت. این موزه ظاهری بسیار زیبا دارد و در آن از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی متعلق به تایلند نگهداری می‌کنند.

موزه مرکز راه آهن تایلند

جالب است بدانید که در زمان جنگ جهانی دوم، از زندانیان متفقین و کارگران آسیایی کمک گرفتند تا خط راه آهن تایلند را بنا کنند. در آن دوران حدود 12هزار زندانی و 75 تا 100هزار کارگر آسیایی در ساخت این راه آهن جان خود را از دست دادند. به همین خاطر است که این خطر آهن را با نام راه آهن مرگ نیز می‌شناسند.

در طول کار، به‌خاطر شدت کار، عفونت، بیماری، گرسنگی و شکنجه بسیاری از این کارگران جان باختند. این موضوع در طول تاریخ نمود بسیاری پیدا کرد. به همین خاطر بود که موزه مرکز راه آهن تایلند را در شهر برمه بنا کردند. با بازدید از این موزه می‌توانید هرچه بیشتر با روش ساخت راه آهن مرگ و درد و رنج کارگران و زندانیان بیشتر آشنا شوید.

موزه مادام توسو

مادام توسو نام یک موزه است که در شهرهای مختلف دنیا شعبه دارد. یکی از شعب این موزه معروف در شهر بانکوک واقع شده است. در این موزه مجسمه‌های مومی بسیار واقعی از افراد مشهور دنیا به نمایش گذاشته می‌شوند. پس می‌توانید کنار افراد مشهور عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید!

به‌صورت کلی می‌توان گفت که موزه‌گردی در تور تایلند بسیار لذت‌بخش خواهد بود و به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بخش‌های سفرتان تبدیل می‌شود. پس بهتر است در سفرتان به تایلند، حتماً لیستی از بهترین موزه‌ها تهیه کنید و سری به تمام آن‌ها بزنید. قیمت تور تایلند آنچنان هم گران نیست که نتوانید برای ورودی این موزه‌ها مبلغی را کنار بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان