نکاتی درباره انتخاب وسایل اتاق خواب عروس

نکاتی درباره انتخاب وسایل اتاق خواب عروس

شاید فکر کنید یک روز خوب از لحظه بیدار شدنتان آغاز می‌شود؛ اما در اصل شما روزتان را از شب قبل و از لحظه‌ای که وارد اتاق خواب می‌شوید می‌سازید. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که اتاق خواب، قلب اصلی هر خانه و محلی است که کیفیت زندگی‌تان را تعیین می‌کند. اگر خارج از خانه مشغول به کار باشید؛ احتمالا بیشتر زمانی که در خانه هستید در اتاق خواب می‌گذرد. اینجا محلی است که شما آخرین لحظات روز و اولین دقایق پس از بیداری را در آن سپری می‌کنید و به همین دلیل چیدمان و کیفیت وسایل چیده شده داخل آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکاتی درباره انتخاب وسایل اتاق خواب عروس

لیست کامل وسایل اتاق خواب عروس

بدون شک، اهمیت اتاق خواب برای عروس و دامادهایی که تازه زندگی مشترکشان را آغاز کرده‌اند بیشتر هم هست. شاید بعد از چند سال، اتاق خوابتان به هم ریخته و پر از وسایل ریز و درشت و ناهماهنگ با هم باشد؛ اما حتما به خاطر می‌اورید که در ابتدای ازدواجتان، اتاق خواب شما با چه وسواس و سلیقه‌ای چیده شده بود! اگر قصد تهیه جهیزیه و چیدن اتاق خواب را دارید و می‌خواهید آنجا را به محلی برای آسایش و آرامشتان تبدیل کنید؛ در اولین قدم باید لیست وسایل اتاق خواب عروس را تهیه کرده و مطابق با نیازتان، آنها را تهیه کنید. در ادامه درباره هر کدام از اجزای مهم این لیست توضیح داده و نکات مهم برای انتخاب هر کدام را شرح خواهیم داد.

سرویس خواب؛ اصلی‌ترین لوازم اتاق خواب

اولین گام در خرید وسایل اتاق خواب عروس، سرویس خواب است که مدل‌ها و سبک‌های متفاوتی از آن عرضه می‌شود. معمولا خرید سرویس خواب شامل تخت خواب، میز آرایش، دراور لباس، آینه و پاتختی‌ها می‌باشد که هر کدام از این اقلام با توجه به دکوراسیون اتاق خواب شما قابل انتخاب و حذف می‌باشد. اما حتی اگر قصد خرید سرویس خواب کامل را نداشته باشید؛ باز هم به سراغ خرید اقلامی از جمله تخت و میز خواهید رفت. در ادامه به معرفی برخی از این آیتم‌ها می‌پردازیم.

تخت خواب عروس؛ جزء کلیدی سرویس خواب

برای خرید تخت خواب، قبل از هر چیز باید اتاق خوابتان را دقیق و کامل اندازه بگیرید و محل قرارگیری تخت را هم مشخص کنید. دانستن اندازه اتاق خواب کمک می‌کند تختی انتخاب کنید که با فضای اتاق هماهنگ باشد. بعد از مشخص کردن اندازه، باید درباره جنس و سبک تخت خواب هم تصمیم گیری کنید. روستیک، کلاسیک، مدرن یا مینیمال از سبک‌های معروف تخت خواب هستند که با توجه به چیدمان سایر نقاط خانه، متراژ و البته سلیقه‌تان، می‌توانید از بین آنها یک مدل را انتخاب کنید.

تخت خواب‌های کلاسیک، از زیباترین مدل‌های تخت هستند و مهم‌ترین ویژگی آنها این است که همیشه و در هر زمانی زیبا و باشکوه به نظر می‌رسند. شما به راحتی می‌توانید سایر وسایل اتاق خواب عروس را با تخت خواب کلاسیک هماهنگ کرده و اتاقی با چیدمان زیبا و باشکوه داشته باشید. هنگام خرید این مدل تخت خواب‌ها، حتما به کیفیت و ظرافت منبت کاری و تاج تخت، توجه کافی داشته باشید.

 

نکاتی درباره انتخاب وسایل اتاق خواب عروس

نکته مهم دیگر هنگام خرید سرویس خواب عروس، توجه به جنس محصولات است. بیشتر سرویس‌های خواب، از جنس فلز (فرفورژه)، چوب و یا ام دی اف هستند. در این میان بدون شک سرویس خواب چوبی، محبوب‌ترین مدل تخت خواب است؛ چرا که ماندگاری و دوام این جنس از تخت خواب بیشتر از بقیه مدل‌هاست. همچنین تخت خواب چوبی به دلیل نداشتن سر و صدا (برخلاف سایر جنس‌ها) خوابی راحت را برایتان فراهم می‌کند. علاوه بر ویژگی‌های فنی، نباید از این نکته هم غافل شد که تخت خواب‌های چوبی هم زیباتر هستند و هم بیشترین تنوع را دارند و بنابراین بهترین انتخاب برای جهیزیه عروس به شمار می‌روند.

پاتختی؛ پرکاربردترین جزء سرویس خواب

پاتختی‌ها معمولا دو طرف تخت خواب قرار گرفته و جنبه‌ای تزئینی و کاربردی دارند. شما می‌توانید با قرار دادن آباژور روی این میزها به زیبایی اتاق خواب خود بیفزاید یا هنگام خواب وسایل کاربردی و ضروری خود را روی آن‌ها قرار دهید. اگر اتاقتان فضای کوچکی دارد؛ این امکان را دارید که تنها یک عدد پاتختی تهیه کنید، اما قرار گرفتن دو پاتختی در دو سمت تخت خواب دو نفره، متناسب‌تر و زیباتر خواهد بود.

خرید کنسول و آینه یا میز آرایش

میزی پر از لوازم آرایش و عطرهای شیک و نو، همان چیزی است که هر عروسی برای شروع یک صبح خوب به آن نیاز دارد! نمی‌توان میز آرایش را از لیست وسایل اتاق خواب عروس حذف کرد؛ اما می‌توان با توجه به اندازه اتاق و کاربرد آن، تغییراتی در میز اعمال کرد. به عنوان مثال می‌توان میزی با آینه‌ای بزرگتر روی آن سفارش داد یا به خرید میز آرایش ساده به همراه یک آینه گرد دیواری فضای کمتری را در اتاق به میز اختصاص داد. اگر وسایل زیادی برای چیدن روی میز دارید؛ هنگام خرید میز آرایش به جنس ان توجه کنید تا بعد از مدتی روی آن خط و خش نیفتاده و رنگ آن آسیب نبیند.

تشک و کالای خواب

چه یک تخت خواب صد میلیونی تومانی خریده‌ باشید چه تختی کمتر از ده میلیون تومان؛ تا وقتی تشک مناسبی برای آن نخرید نمی‌توانید خواب راحتی را تجربه کنید. تشک‌ها در جنس و ارتفاع با یکدیگر تفاوت دارند. برای انتخاب تشک، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که بیشترین هماهنگی را با آناتومی بدن شما دارد. انتخاب بالش مناسب و طبی نیز از این قضیه مستثنا نیست. بهتر است بالشت شما با فوم پر شده و کاملا با فرم سر و گردن هماهنگی داشته باشد.

اکثر افراد موقع خرید روتختی و ملافه نیز، بیشتر به طرح و رنگ آن توجه می‌کنند؛ در حالی که جنس این منسوجات اهمیت بسیار بالاتری دارد. بهتر است ملافه‌ها از جنس پنبه یا نخ باشند تا به کاهش تعریق شبانه هم کمک کنند. البته معمولا در لیست وسایل اتاق خواب عروس، روتختی فانتزی از جنس ساتن یا دانتل هم به چشم می‌خورد که بیشتر جنبه تزئینی دارد.

مبل راحتی؛ تکمیل کننده ست اتاق خواب

اگر اتاق خواب نسبتا بزرگی دارید، می‌توانید با اضافه کردن یک صندلی یا مبل راحتی به لیست وسایل اتاق خواب عروس، چیدمان شیک‌تر و کاربردی‌تری داشته باشید. یک مبل شزلون، صندلی راک یا حتی یک پاف، می‌توانند اتاق خواب شما را بسیار زیباتر کنند و در عین حال هنگام کتاب خواندن، استراحت و یا آرایش کردن مورد استفاده قرار بگیرند.

 

نکاتی درباره انتخاب وسایل اتاق خواب عروس

کمد لباس؛ تاثیر گذارترین عامل در نظم دهی اتاق خواب

امروزه در بسیاری از اتاق‌ها از کمد دیواری برای لباس‌ها و وسایل دیگر استفاده می‌شود. اما اگر اتاق شما کمد دیواری ندارد یا جای آن برای وسایل تازه عروس و داماد کافی نیست، جای نگرانی نیست. در این مواقع می‌توانید کمد لباس را هم وارد لیست وسایل اتاق خواب عروس کنید و کمدی هماهنگ با سایر وسایل چوبی مثل تخت و میز تهیه کنید که چیدمان اتاق را به هم نریزد.

بعضی از سرویس‌های چوبی اتاق خواب به همراه کمد لباس قابل خریداری می‌باشند؛ اما اگر سرویسی که انتخاب کردید کمد نداشت نگران نباشید. با توجه به تنوع محصولات چوبی، شما می‌توانید کمدی متناسب با طرح و رنگ سایر وسایل اتاق خواب را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. کمدی که روی قسمت خارجی درب آن آینه کار شده باشد؛ هم کاربردی‌تر است و هم اتاق خواب را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان خواهد داد. تعداد کشوها، ارتفاع جالباسی، وجود محلی برای قرار دادن کفش‌ها، از جمله مواردی هستند که می‌توانید موقع خرید کمد لباس آنها را مدنظر قرار دهید.

محصولات مربوط به روشنایی

لوستر اتاق خواب، آباژورها و نورهای مخفی، از جمله محصولاتی هستند که نور اتاق خواب را تامین می‌کنند. اگر چه بیشتر افراد برای انتخاب این وسایل دقت چندانی به خرج نمی‌دهند؛ اما حتما می‌دانید که نور از عوامل اصلی تنظیم کیفیت خواب است و به همین علت انتخاب وسایل روشنایی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. شب‌ها می‌توانید برای روشن کردن اتاق خواب، از لوستر یا آباژور استفاده کنید. چراغ‌های LED بهترین انتخاب برای لوستر و یا آباژور هستند؛ چرا که هم نور ملایم‌تری دارند و هم در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند. برای اینکه نور اتاق کاملا مطابق با سلیقه شما باشد؛ بهتر است از چند منبع نوری همزمان مثل آباژور یا دیوارکوب استفاده کنید.

پرده؛ زینت بخش فضای اتاق

اتاق خواب را می‌توان یکی از خصوصی‌ترین نقاط خانه دانست. به همین دلیل برای اکثر افراد، حفظ حریم این محل اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید؛ احتمالا نام پرده را در بالای لیست وسایل اتاق خواب عروس نوشته‌اید!

جنس و ضخامت پرده را با توجه به میزان بزرگی پنجره و اشراف بر اتاق خواب از بیرون انتخاب کنید. اگر اتاقتان را به سبک مدرن و مینیمال دکور کرده‌اید؛ استفاده از یک زیرپرده‌ای و یک پرده حریر یا تور هماهنگی بیشتری با چیدمانتان خواهد داشت. اما اگر سبک سلطنتی انتخاب شماست، علاوه بر زیرپرده‌ای و پرده حریر، می‌توانید از یک والان یا رویه تزئینی از جنس مخمل هم استفاده کنید. بهتر است پرده را به شکلی نصب کنید که به راحتی جمع و باز شود و بتوانید نور ورودی به اتاق را به کمک آن کنترل کنید.

فرش؛ تأمین کننده آسایش و آرامش

معمولا در خانه نوعروسان ایرانی، فرش جایگاه بسیارمهمی دارد. با توجه به سبک دکوراسیون خانه و اتاق خواب، فرش می‌تواند مدرن یا سنتی و دستبافت باشد. البته بسیاری از تازه عروسان هم انواع گلیم یا فرش‌های عشایری را به فرش‌های سنتی ترجیح می‌دهند. همچنین بهتر است فرش اتاق خواب را هماهنگ با رنگ سایر وسایل اتاق انتخاب کنید. اگر کف اتاق سنگ یا سرامیک است و خانه‌تان امکان گرمایش از کف ندارد؛ ترجیحا فرش بزرگ‌تری انتخاب کنید تا در زمستان خیلی اذیت نشوید.

خرید وسایل اتاق خواب عروس

حالا که می‌دانید چه وسایلی برای اتاق خواب عروس و داماد نیاز دارید؛ باید به دنبال فروشگاهی بگردید که محصولات مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و قیمت به فروش برساند. انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید وسایل اتاق خواب عروس اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که اگر این وسایل کیفیت موردنظر را نداشته باشند؛ هزینه مضاعفی به شما تحمیل خواهند کرد. بالسا، یکی از باکیفیت‌ترین تولید کنندگان و فروشندگان سرویس خواب و کالای خواب است که علاوه بر فراهم کردن بالاترین کیفیت ساخت، بهترین خدمات پس از فروش را هم به خریداران ارائه می‌کند. با خرید از بالسا، شما می‌توانید همه محصولات مورد نیاز برای اتاق خواب عروس را یک جا بخرید و بدون نگرانی از بروز هر گونه مشکل، روزتان را با حسی خوب و مثبت آغاز کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان