مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی وعده بهره‌برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان طی سال جاری داد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی وعده بهره‌برداری از 202 کیلومتر راه و بزرگراه در استان طی سال جاری داد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیدمحسن حمزه‌لو در خصوص ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی، افزود: امسال 202 کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد که از این میزان 108 کیلومتر کریدور بزرگراهی و 94 کیلومتر راه اصلی است.

وی بیان کرد: این مسیرها در محورهای مواصلاتی شمال و جنوب آذربایجان‌غربی بوده که با بهره‌برداری از آنها زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم می‌شود.

حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی پایانه‌های مرزی از اولویت بوده و در این راستا اتصال شبکه راه‌آهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرحهای مورد توجه در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیت‌های مرزی منطقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 36 کارگاه راهسازی در سطح استان فعال بوده و عملیات راهسازی در تمامی محورهای اصلی این استان در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه به سرو نیز با تلاش شبانه‌روزی در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا شاهد توسعه مسیر منتهی به پایانه‌ مرزی سرو باشیم.

تکمیل تونل‌های پروژه آزادراه ارومیه-تبریز باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

حمزه لو در خصوص وضعیت پروژه احداث آزادراه ارومیه - تبریز گفت: این پروژه به طول کلی 164 کیلومتر و ساخت آن در شش قطعه تعریف شده که قطعه ١ و 2 در حوزه آذربایجان‌غربی و قطعه ٣ تا 6 در حوزه آذربایجان شرقی است.

وی با تأکید بر اینکه اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور مستلزم اتمام قطعات باقی‌مانده پروژه به خصوص دو دستگاه تونل در قطعه ٣ پروژه احداث آزادراه ارومیه-تبریز است، گفت: علاوه بر اینکه اصلی‌ترین راه ارتباطی شهر ارومیه با مرکز کشور با تکمیل قطعه ٣ این پروژه راهسازی از نظر مهندسی اصلاح می‌شود، تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد و مهم‌تر از همه ١٣ کیلومتر از مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اینکه ارتباط کریدور بزرگراهی غرب کشور و همچنین بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو با مرکز کشور تسهیل یابد، باید قطعه‌های باقی مانده آزادراه ارومیه- تبریز تکمیل شود و با توجه به نقش پدافندی غیرعامل این پروژه می‌توان گفت اتمام قطعه ٣ آزادراه ارومیه- تبریز نیاز حیاتی توسعه و زیرساخت لازم بخش‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری آذربایجان غربی قلمداد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: مراحل ساخت قطعه ١ و ٢ آزادراه ارومیه-تبریز در حوزه آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده که پل میانگذر دریاچه ارومیه بخشی از قطعه ٢ این آزادراه است.

در مجموع ١5٠میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه در ١٨ ماه گذشته هزینه شده و بازرسی سطح‌های ٣و 4 با برآورد ٢٠ میلیارد ریال اجرا می‌شود

حمزه‌لو در شرح فعالیت‌های اجرایی تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اظهار داشت: از سال آبان ماه 1399 مسئولیت نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده و در این مدت 150 میلیارد ریال برای نگهداری پل هزینه شده است و بازرسی سطح ٣و4 با اعتبار 20 میلیارد ریال نیز اجرا می شود.

حمزه لو بیان کرد: نگهداری و بازرسی پل شامل دو بخش ایمنی بهره‌برداری و ایمنی سازه است که در بخش ایمنی بهره‌برداری راه‌اندازی سیستم روشنایی، عملیات مرمت تابلو و علائم ایمنی خط کشی، پاکسازی زهکشی‌ها و تعمیر گاردیل‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در بخش ایمنی سازه نیز هشت تیم از مهندسان، متخصصان و مشاوران تشکیل که نتایج بازرسی‌ها توسط اعضای هیئت علمی، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مورد تحلیل قرار گرفت که مقرر شد اولویت‌بندی برای انجام اقدامات تعمیر و نگهداری در چهار سطح عملیاتی شود.

وی افزود: پس از تحویل قطعی پل میانگذر دریاچه ارومیه از سال ١٣٩5 تا ١٣٩٨، 15 درصد از عوارض دریافتی به میزان 110 میلیارد ریال برای نگهداری هزینه شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان