حاجی آباد قطب تولید هماتیت کشور

همزمان با فرا رسیدن روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید و تجارت، عملیات، «خلیل قاسمی»، رییس سازمان صمت هرمزگان در نشستی با اصحاب رسانه به گزارش عملکرد این سازمان و وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در هرمزگان پرداخت.

حاجی آباد قطب تولید هماتیت کشور

به گزارش خبرآنلاین، خلیل قاسمی با اشاره به جایگاه این سازمان در شرایط کنونی اقتصادی و تحولات اخیر کشور گفت: «میزان جواز تاسیس صادره، 51 جواز تاسیس ایجادی و1 فقره جواز توسعه‌ای است، رشد سرمایه گذاری جوازهای تاسیس در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان از علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از اولویت‌های مهم در استان را حمایت و پشتیبانی و رونق بیشتر صنایع عنوان کرد و گفت:«تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های صنعتی استان به صورت جدی دنبال می‌شود».
رئیس سازمان صنعت و معدن افزود: «محصولات کانی غیر فلزی و شیمیایی از جمله گروه‌های صنعتی بوده‌اند که بیشترین میزان صدور جواز تاسیس را به خود اختصاص داده‌ است».
خلیل قاسمی در خصوص حواشی و اتفاقات شرکت روی بندرعباس گفت: محصولات تولیدی این شرکت کنسانتره روی و شمش روی است که ظرفیت سالیانه آن 22 هزار و 400 تن کنسانتره روی و 18 هزار تن شمش روی است و 260 نیروی انسانی دارد. از مشکلات عدیده این کارخانه که منجر به متوقف شدن تولید آن شده، عدم امکان تامین خاک روی به عنوان مواد اولیه اصلی خط تولید شمش به دلیل کمبود خاک داخلی و عدم امکان رقابت با سایر شرکتها جهت خرید از بورس به دلیل بعد مسافت و همچنین هزینه بالای خاک وارداتی است».
قاسمی از اقدامات موثری که در راستای احیاء و راه اندازی مجدد این کارخانه انجام شده، گفت:«پایش مستمر واحد تولیدی و رصد وضعیت تولید، مکاتبات با شرکت تولیدی روی جهت اعلام نیاز نقدینگی و معرفی در خصوص بهره مندی از تسهیلات موجود، مکاتبه با مقام عالی وزارت صمت، معاون وزیر وقت، رئیس سازمان ایمیدرو، در خصوص تخصیص سهمیه مناسب خاک از معادن خارج استان، مطرح کردن این کارخانه و رسیدگی به آن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان برشمرد.

قاسمی در ادامه این نشست اعلام کرد:«در حوزه نظارت و بازرسی در بخش نظارت سیستمی در قالب سامانه تجارت نظارت ها صورت خواهد گرفت».
وی افزود:« تمامی اقلام شکر، آرد، برنج، روغن و سایر اقلام اساسی مهم در استان و وزارتخانه در حال رصد و پایش است. همچنین تاثیرات و تبعات اجرای طرح هدفمندی یارانه بر فعالان این بخش در حال بررسی و کارشناسی است».

قاسمی با بیان اینکه سیستم نظارتی تقویت شده است، خاطرنشان کرد: سامانه 124 جهت پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردم آماده پاسخگویی است. برای دغدغه مردم و رسانه ها پیش بینی ها انجام شده و از طریق روابط عمومی ها اطلاع رسانی انجام خواهد شد وی همچنین از راه اندازی اپلیکیشن صمت من خبر داد که به زودی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت‌. به گفته ی خلیل قاسمی، با اپلیکیشن «صمت من» که در روزهای آینده اعلام می‎شود، شهروندان می‎توانند گزارشات خود را اعلام نمایند.


رئیس صمت هرمزگان در خصوص سوال خبرنگاران پیرامون وضعیت گران فروشی و کم فروشی سیلندر گاز، گفت: طبق دستور صریح استاندار، سیلندر گاز در سراسر استان باید با نرخ 167 هزار ریال عرضه شود و قیمت های غیر از قیمت مصوب تخلف است.
خلیل قاسمی در پایان گفت: کارخانه کنسانتره آهن فین بندرعباس با ظرفیت تولید 500 هزار تن فعال شده و خبر خوب دیگر برای مردم هرمزگان این است که از مرحله نخست کارخانه کنسانتره سنگ آهن هماتیتی حاجی آباد به بهره برداری رسید.
مرحله نخست کارخانه کنسانتره سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ شهرستان حاجی آباد با اشتغال 130 نفر با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان به بهره برداری رسیده است.
میزان سرمایه گذاری در این معدن 581 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 130 نفر به صورت مستقیم را فراهم نموده است.
خلیل قاسمی با اشاره به اهمیت معدن های هماتیت شهرستان حاجی آباد افزود: در آینده نزدیک حاجی آباد قطب تولید هماتیت کشور خواهد شد.
رئیس صمت هرمزگان همچنین بر تکمیل زنجیره ارزش دراین معدن تاکید کرد و گفت: خام فروشی تولیدات با گسترش معدن به پایان می رسد که علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید شاهد افزایش سرمایه در استان خواهد بود.
لازم به ذکراست استخراج سالیانه مندرج در پروانه این معدن 800 هزار تن و ذخیره قطعی آن 64.5 میلیون تن می باشد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان