کنکور سراسری ۱۴۰۱ آغاز شد

ایرنا نوشت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب از امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.

کنکور سراسری 1401 آغاز شد

در اولین روز کنکور سراسری 1401 که از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد، 161 هزار و 343 داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت می پردازند. 110 هزار و 800 نفر از داوطلبان این گروه، زن و بقیه مرد هستند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شدند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر به غیر از 100 سوال آزمون عمومی باید به 160 سوال از دروس درک عمومی هنر (30 سوال)، درک عمومی ریاضی- فیزیک (30 سوال)، ترسیم فنی (20 سوال)، خلاقیت تصویری و تجسمی (20 سوال)، خلاقیت نمایشی (20 سوال)، خلاقیت موسیقی (20 سوال) و خواص مواد (20 سوال) در 165 دقیقه پاسخ دهند.

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود 63 هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد 120 هزار شرکت‌کننده آزمون سال 1401 بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (42 هزار و 18 نفر) است.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال 1400 که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، 14 دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه، برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

نتایج اولیه؛ مرداد و نتایج نهایی؛ شهریور

انتظار می‌رود نتایج اولیه آزمون سراسری سال جاری همانند سنوات گذشته اواسط مرداد ماه اعلام شود. انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور یا قبل از مهرماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

بیشتر بخوانید:

آخرین توصیه‌ها و دستورات به داوطلبان کنکور

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان