دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانید/ توضیح نایب رییس اتاق اصناف درباره جزییات طرح مالیات از کارتخوان‌ها

نایب رییس اتاق اصناف می‌گوید: برخی از اصناف از مالیات بر تراکنش‌های بانکی اطلاع نداشتند و دو سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ مطلع شدند. بر همین اساس می‌خواهیم که این مالیات را از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۱ اعمال کنند.

دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانید/ توضیح نایب رییس اتاق اصناف درباره جزییات طرح مالیات از کارتخوان‌ها

ابراهیم درستی، نایب رییس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: در آخرین صحبتی که ما با سازمان امور مالیاتی داشتیم، پیشنهاد کردیم که برای سال 1400 تراکنش‌های بانکی را محاسبه نکنند، چون خیلی‌ها از بحث تراکنش‌ها اطلاع نداشتند و خیلی‌ها هم پول دستی می‌دادند و می‌گرفتند و بر همین اساس، روی رقم تراکنش‌های بانکی آنها می‌رفت.

وی می‌افزاید: ما خواستیم که مالیات را از سال 1401 حساب کنند. برای سال 1400 مالیات‌ها برمبنای سیستم گذشته حالا با یک درصدی افزایش یا کاهش دریافت کنند.

نایب رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به این‌که بسیاری از اصناف در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند، متذکر می‌شود: ما پیشنهاد دادیم که سازمان امور مالیاتی نسبت به شرایط اصناف مراعات داشته باشد و امیدواریم هر چه زودتر این وضعیت روشن شود.

درستی در ادامه عنوان می‌کند: فعلا همه چیز در حد وعده و وعید پیش رفته است و پاسخ روشنی به ما داده نشده است. ما پیشنهاد را دادیم و امیدواریم در هفته آینده شفاف‌تر عمل کنند.

وی تصریح می‌کند: برخی از اصناف از مالیات بر تراکنش‌های بانکی اطلاع نداشتند و دو سه ماه آخر سال 1400 مطلع شدند. بر همین اساس می‌خواهیم که این مالیات را از سال 1401 و 1401 اعمال کنند.

نایب رییس اتاق اصناف تهران در واکنش به خبر اخیر سازمان امور مالیاتی مبنی بر این‌که کلیه مبالغ واریزی به دستگاه‌های کارتخوان اصناف، ملاک عمل سازمان امور مالیاتی در محاسبه مالیات مقطوع است، می‌گوید: در این باره باید روشن شود و حساب کنند که اگر کسی پول دستی داد یا گرفت، آن را هم می‌خواهند خرید و فروش محاسبه کنند؟ ما امیدواریم سازمان امور مالیاتی بیش از این پافشاری نکند.

درستی می‌افزاید: این موضوع اگر لازم است، از طریق مجلس یا ستاد ملی کرونا یا شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا حل شود. امسال را باید رها کنند و ما آموزش‌های لازم را در این خصوص می‌دهیم.

وی درباره تعیین ضریب مالیاتی نیز عنوان می‌کند: ما از اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور درخواست کردیم که ضرایب مالیاتی را پیشنهاد دهند و اتاق این ضرایب را مصوب کند و این ضرایب را سپس به سازمان امور مالیاتی اعلام کنیم.

نایب رییس اتاق اصناف تهران یادآور می‌شود: در همین راستا اتاق اصناف ایران از اتحادیه‌های صنفی پراکنده در سراسر کشور، ضریب سود یک ساله را استعلام کرده است و پاسخ این استعلام در نهایت مبنای تعیین ضریب مالیاتی در سازمان امور مالیاتی خواهد بود.

مشروح گزارش را (اینجا) بخوانید.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان