تبادل تکنولوژی یکی از راهکارهای ارتقای صنعت است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: یکی از راهکارهای ارتقای صنعت تبادل تکنولوژی است که در این نشست‌های تخصصی باید بیشتر به آن توجه شود.

تبادل تکنولوژی یکی از راهکارهای ارتقای صنعت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در هجدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور ضمن تقدیر و تشکر از شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین این مهم را راهگشایی در راستای حمایت از نیازهای فناورانه دانست.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: کشورهای توسعه‌یافته آموزش را مبنای فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و توسعه آن‌ها بر پایه مدیریت دانشگاه بوده که در این زمینه توانمند شده و به اهداف خود رسیدند.

عباسپور با اشاره به اینکه سرعت علمی کشور رشد خوبی داشته اما باید این رشد باید بر پایه دانش‌محور و دانش‌بنیان باشد، گفت: یکی از ضعف‌های این حوزه عدم تعامل و ارتباط مناسب صنعت با دانشگاه است که باید به این مقوله توجه ویژه شود همچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکید بر این توجه خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

او با بیان اینکه بیش از 90درصد صنایع کشور؛ صنایع کوچک هستند و بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: یکی از راهکارهای ارتقای صنعت تبادل تکنولوژی است که در این نشست‌های تخصصی باید بیشتر به آن توجه شود.

این مسئول یکی از نقش‌های مجلس را نقش نظارتی دانست و افزود: یکی از قوانین مورد بحث در این خصوص شرکتهای دانش‌بنیان است که دستگاه‌های اجرایی را به حمایت از آن موظف کرده و در این بین کمیسیون صنایع و معادن تمام تلاش خود را در تحقق این مهم به‌کار گرفته که واحدهای تولیدی از آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان به موضوع مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با طرح ادغام صنایع کوچک شرکت‌های استانی با سازمان صمت استان‌ها اشاره کرد و آن را لطمه‌ای بزرگ به این بخش حمایتی از صنعت دانست و یادآور شد که این موضوع به وزیر صمت هم انتقال داده شده است.

در این نشست تخصصی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رسولیان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، اسدی فر رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، صفاری مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین حضور داشتند.

هجدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور به میزبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در روزهای 7و8تیرماه در قزوین و تهران با حضور بیش از 70کارگزار و مدیر فن‌بازارهای سراسر کشور برگزار شد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان