استان یزد، قطب تولید صنایع بزرگ ایران است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: این استان در تولید محصولات فولاد، کاشی و نساجی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

استان یزد، قطب تولید صنایع بزرگ ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدرضا علمدار گفت: 15 درصد از تولید و سرمایه گذاری فولاد کشور در استان یزد است. همچنین در تولید کاشی ، 60 درصد تولیدات کاشی به استان یزد تعلق دارد و در نساجی نیز با سهم 27 درصدی تولیدات کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در 5 گروه صنعتی فعالیت دارد، افزود: صنایع معدنی ، صنایع شیمیایی و سلولزی ، نساجی و پوشاک ، صنایع غذایی و دارویی و صنایع فلزی و برقی از گروه‌های صنعتی فعال در استان یزد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با فعالیت سه هزار و 216 کارخانه فعال صنعتی، هم اکنون اشتغال مستقیم 103 هزار نفر در بخش صنعت فراهم شده است.

علمدار با اشاره به اینکه استان یزد هشتمین استان صادرکننده کشور در محصولات غیرنفتی است، گفت: سالانه بیش از هزار و 400 قلم کالا از استان یزد به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد بعنوان بهشت سرمایه گذاری کشور معروف شده است، گفت: این شهرت به دلیل صدور جوازهای تاسیس و فروش زمین‌های شهرک‌های صنعتی در استان یزد است که در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان صمت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیش از یکهزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان یزد اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در دست اجراست که با تکمیل آن 35 درصد به ظرفیت اشتغال صنعتی استان اضافه می‌شود.

وی همچنین به رتبه برتر استان یزد در زمینه استخراج مواد معدنی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 709 معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت 76 میلیون تن مواد معدنی در حال فعالیت هستند و زمینه اشتغال 14 هزار نفر را فراهم کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به اجرای طرح سیستم جامع تجارت اشاره کرد و گفت: با اجرای این سیستم، موجودی همه کالاهای تولید داخل و وارداتی در سامانه ثبت می‌شود.

به گفته علمدار، با این کار بازار را کنترل می‌کنیم و بازرسی‌ها نیز بر اساس گزاش‌های سامانه انجام می‌شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان