۸ مزیت جوان بودن والدین

پدر و مادر شدن تجربه‌ای است که زندگی را تغییر می‌دهد و می‌تواند شادی، رضایت و خوشی را به زندگی شما بیاورد

8 مزیت جوان بودن والدین

پدر و مادر شدن تجربه‌ای است که زندگی را تغییر می‌دهد و می‌تواند شادی، رضایت و خوشی را به زندگی شما بیاورد. اما برای والدین جوان می‌تواند مزایای بیشتری نیز به همراه داشته باشد. والدین جوان اغلب انرژی، اشتیاق و صبر بیشتری نسبت به والدین مسن دارند. آن‌ها همچنین معمولاً انعطاف پذیرتر و سازگارتر هستند که می‌تواند در تربیت کودکان مفید باشد. زندگی اکثر والدین در جوانی شلوغ‌تر و پیچیده‌تر است. اما با تلاش زیاد، حمایت عزیزان و دیدگاه مثبت والدین جوان می‌توانند پیشرفت کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که پدر و مادر شدن در سنین پایین کاری غیرمسئولانه است و می‌تواند عواقب منفی برای کودک داشته باشد.

 

والدین جوان بودن چه مزایایی دارد؟

صبر و درک بیشتر:

کودکانی که توسط والدین نوجوان بزرگ می‌شوند یاد می‌گیرند که چگونه صبر و درک داشته باشند. آن‌ها می‌بینند که والدینشان در دوران جوانی و بزرگ‌کردن بچه‌ها آزمایش‌ها و مصیبت‌ها را پشت سر می‌گذارند. این می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در سنین پایین احساس همدلی کنند. کودکانی که توسط والدین صبور و فهمیده بزرگ می‌شوند روابط بهتری با دیگران دارند، کمتر مضطرب هستند و عزت نفس بالاتری دارند.

وقت گذاشتن بیشتر:

جوان بودن به شما این شانس را می‌دهد که از بودن با فرزندانتان بیشتر لذت ببرید. شما این انرژی را خواهید داشت که با آن‌ها همگام شوید و در تمام فعالیت‌های آن‌ها شرکت کنید. شما همچنین زمان بیشتری برای گذراندن با آن‌ها خواهید داشت زیرا با کار و مسئولیت‌های دیگر چندان مشغول نخواهید بود. علاوه بر این می‌توانید از تماشای بزرگ شدن فرزندان خود لذت ببرید.

افزایش ثبات مالی:

هر چه زمان بیشتر بگذرد احتمال اینکه در وضعیت مالی خوبی قرار بگیرید بیشتر می‌شود. هر سال که می‌گذرد شانس بیشتری دارید که بتوانید مخارج خانواده خود را تأمین کنید و نگران پول نباشید. این به ویژه در صورتی صادق است که بتوانید شغل خوبی پیدا کنید و آن را حفظ کنید. اگر پدر و مادر جوانی هستید به احتمال زیاد در وضعیت مالی بهتری نسبت به والدینی مسن‌تر خواهید بود. شما زمان بیشتری برای پس انداز برای دوران بازنشستگی و تحصیل فرزندان خود خواهید داشت.

بهبود سلامت روان:

از مزایای والدین نوجوان بودن نیز می‌توان به بهبود سلامت روان اشاره کرد. یک مطالعه نشان داد افرادی که اولین فرزند خود را قبل از 25 سالگی به دنیا آورده‌اند کمتر دچار افسردگی، اضطراب و استرس می‌شوند.

 الگوی خوبی خواهید بود:

می‌توانید به عنوان یک الگو برای فرزندان خود باشید. شما می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که چگونه یک سبک زندگی سالم داشته باشند. شما همچنین می‌توانید با تکمیل تحصیلات خود و پیگیری اهداف شغلی خود را الگو قرار دهید.

کودک فعالی خواهید داشت:

بچه‌هایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های جوانی در اطراف خود دارند احتمالاً در مدرسه بهتر عمل می‌کنند و روابط سالم‌تری دارند. پدربزرگ و مادربزرگ نوع منحصر به فردی از محبت و حمایت را ارائه می‌دهند که متفاوت از والدین است. آن‌ها می‌توانند با نوه‌های خود دوستی معنادارتری ایجاد کنند و نقش مهمی در رشد آن‌ها ایفا کنند. این مزیت والدین جوان بودن به شما این امکان را می‌دهد که سرگرمی و انرژی بیشتری برای گذراندن با نوه‌های خود داشته باشید.

اختلاف سنی کمی خواهید داشت:

مزایای والدین نوجوان بودن می‌تواند به جلوگیری از برخی از مشکلاتی که ممکن است در زمان وجود فاصله سنی زیاد رخ دهد مانند مشکلات ارتباطی کمک کند. والدینی که حداقل چهل سال سن دارند به احتمال زیاد می‌توانند با فرزندان بیست و چند ساله خود ارتباط برقرار کنند.

 انرژی بیشتری خواهید داشت:

والدین نوجوان بیشتر احتمال دارد که دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی داشته باشند علاوه بر اینکه فعال‌تر و پرانرژی هستند. از نظر عاطفی نیز بیشتر در دسترس فرزندان خود هستند.

 

چه مشکلاتی پیش روی مادران جوان است؟

مشکلات فیزیکی:

آن‌ها باید درد زایمان را تحمل کنند. علاوه بر این آن‌ها اغلب از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند که باعث می‌شود آن‌ها احساس خستگی و استرس کنند. این مشکلات شامل این است که: بدن مادر جوان به طور کامل رشد نکرده است و او باید تغییرات فیزیکی زیادی را پشت سر بگذارد. به دلیل گریه کودک خواب کافی ندارد. به دلیل تغییرات هورمونی بدنش به راحتی وزن اضافه می‌کند. در نهایت او اغلب به دلیل افزایش ناگهانی سایز شکم دچار ترک‌های پوستی می‌شود.

 مشکلات عاطفی:

گاهی اوقات وقتی مورد خیانت پدر فرزندشان قرار می‌گیرند مجبورند فرزندشان را به تنهایی بزرگ کنند. آن‌ها باید تمام کار‌های خانه را انجام دهند و همچنین برای حمایت از فرزندشان پول دربیاورند. این برای آن‌ها بسیار دشوار می‌شود زیرا باید همزمان کار کنند و از فرزند خود مراقبت کنند.

چالش‌های معنوی:

چالش‌های معنوی یکی دیگر از مشکلات بزرگی است که مادران جوان با آن مواجه هستند. آن‌ها باید به سرعت خود را با نقش یک مادر و همسر وفق دهند. آن‌ها همچنین باید با چالش‌های تربیت روحی کودکان روبرو شوند. پیدا کردن زمان برای خود و رشد معنوی برای آن‌ها آسان نیست. علاوه بر این آن‌ها اغلب به دلیل ناتوانی در گذراندن زمان کافی با فرزندان خود احساس گناه می‌کنند.

 مشکلات روانی:

مشکلات روانی نیز در بین مادران جوان بسیار رایج است. آن‌ها باید با استرس و اضطراب زیادی کنار بیایند. مشکلات روانی شامل افسردگی، استرس و اختلالات اضطرابی است. این مشکلات می‌تواند به طور جدی بر توانایی مادر در مراقبت از فرزندان تأثیر بگذارد. آن‌ها همچنین می‌توانند رابطه مادر با همسر و اعضای خانواده را مختل کنند. مردم اغلب به مادران جوان نگاه می‌کنند و آن‌ها را فردی غیر مسئول می‌دانند. این نوع نگرش می‌تواند استرس زیادی را برای مادر به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری:

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبدیل شدن به یک پدر و مادر جوان می‌تواند یک تصمیم عالی باشد. اگر قصد دارید در سن کم پدر و مادر شوید جوانب مثبت و منفی را به دقت بسنجید و مطمئن شوید که برای این مسئولیت بزرگ آماده هستید. پدر و مادر شدن پر از شگفتی است هم خوب و هم بد. پس برای هر چیزی آماده باشید.

 

منبع:

www.momnewsdaily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان