بیش از ۲۴ هزار زائر ایرانی وارد مکه شدند

مسئولین سازمان حج و زیارت بیان کردند که در حال حاضر ۲۰۱ کاروان یعنی در حدود ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر در مکه مکرمه حضور دارند و طی روز‌های آتی تمامی ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی در مکه مکرمه مستقر می‌شوند.

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، آقای محمد آزاد رئیس ستاد مدینه اعلام کرد که تا به امروز در مجموع با 88 پرواز 22424 نفر از زائران مدینه قبل و عوامل حج 1401 به شهر پیامبر (ص) منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه باقیمانده زائران ایران با پرواز‌های جده وارد عربستان خواهند شد، اظهار داشت: با احتساب پرواز‌های امروز 12644 زائر با 53 پرواز وارد جده شده و پس از محرم شدن در میقات جحفه به مکه مکرمه انتقال یافته اند و امشب مجموع زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام به 35068 نفر خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم امشب حدود 5700 نفر خواهد بود، افزود: کاروان‌های زائران ایرانی بتدریج تا روز دوشنبه آینده از شهر پیامبر به سمت مکه رهسپار خواهند شد.

رئیس ستاد مدینه منوره عنوان کرد: در روز‌های اول اعزام زائران به سرزمین وحی دغدغه‌ها و مشکلاتی وجود داشت، اما اکنون بحمدالله عملیات حج خوب و روان درحال انجام است.

دکتر اکبر رضایی نیز درباره آخرین روند اعزام زائران به مکه مکرمه گفت: عزیمت زائران به مکه از دو طریق فرودگاه جده و همچنین مدینه منوره انجام می‌گیرد یعنی بخشی از زائران از ایستگاه‌های پروازی به مقصد جده پرواز می‌کنند و وارد عربستان می‌شوند و بخش دیگر زائران مدینه قبل هستند که بعد از اقامت 5 شب در شهر پیامبر (ص) و پس از احرام بستن در میقات شجره به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

وی در خصوص زائرانی که از فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شده اند، گفت: از زمان اعزام پرواز‌های زائران ایرانی به جده تاکنون (شامگاه سه شنبه هفتم تیرماه) 96 کاروان بالغ بر 11 هزار و 703 نفر از طریق این فرودگاه وارد عربستان شده اند که از احرام بستن در میقات جحفه وارد شهر مکه مکرمه شده اند.

رییس ستاد مکه مکرمه در حج 1401 تصریح کرد: پرواز‌های جده تا بامداد سیزدهم تیرماه ادامه دارد و زایرانی که از جده وارد عربستان شده اند، مدینه بعد محسوب می‌شوند یعنی 5 شب را نیز در شهر پیامبر اقامت می‌کنند و از فرودگاه مدینه به ایران بازمی گردند.

به گفته رضایی، تاکنون 13 هزار و 510 نفر از زایران مدینه قبل نیز بعد از احرام بستن در مسجد شجره وارد مکه مکرمه شده اند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 201 کاروان یعنی در حدود 24 هزار و 700 نفر در مکه مکرمه حضور دارند و طی روز‌های آتی تمامی 39 هزار؛ و 600 زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر می‌شوند.

رییس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: تمامی شرایط و امکانات خدمت رسانی برای عملیات حج تمتع 1401 فراهم است و ما تمام تلاش خود را برای رضایتمندی حداکثری انجام می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان