کدام خوراکی‌ها در بهبود زخم‌ها موثر هستند؟

در موارد مختلفی از یک بریدگی ساده تا یک حادثه بزرگ می‌تواند منجر به بروز زخم شود؛ شرایط دردناکی که می‌توان با تغدیه مناسب به افزایش سرعت بهبود آن کمک کرد.

 

به گزارش تابناک و به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، همه ما زخم را تجربه می‌کنیم. بیشتر زخم‌ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند، به سرعت بهبود می‌یابد، در حالی که انواع دیگر زخم‌ها جدی‌تر هستند و اغلب به مداخله پزشکی نیاز دارند. خوشبختانه انتخاب مواد غذایی سالم با تأمین انرژی، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین لازم به بهبودی کمک می‌کند.

بهبود زخم با تغذیه خوب

_ از وعده‌های غذایی سالم و متعادل که شامل مقادیر مناسب مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی مانند پروتئین، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات است، استفاده کنید.

_ سبزیجات و میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج را مصرف کنید.

_ برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کرده و مواد غذایی پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید.

_ برخی از زخم‌ها ممکن است نیاز به مصرف بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای بهبود داشته باشد. قبل از شروع مکمل‌ها با کارشناس تغذیه مشورت کنید.

_ در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین مصرف کنید. یک منوی نمونه ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، خوراک لوبیا یا عدسی برای نهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و خوراک مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

_ آب زیاد بنوشید.

_ برای مبتلایان به دیابت، سطح قند خون را کنترل کنید تا از پیشرفت زخم‌ها جلوگیری کرده تا بهبودی حاصل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان