کدام خدمات بانکی در دسترس است؟

بانک مرکزی در واکنش به محدودیت شدید ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی اعلام کرد: خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا ( تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال ) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است‌.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به محدودیت شدید ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در پیامی تویتری نوشت: خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا ( تا سقف 100 میلیون ریال ) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است‌.

او البته تأکید کرد: طی روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از « مراجع ذیصلاح »، سایر خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.

براساس بخشنامه ای که به تازگی از سوی تعدادی از بانک ها ابلاغ شده ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی با محدودیت شدید همراه شده است. بانک ها علت این محدودیت ها را مبارزه با پولشویی اعلام می کنند.

در متن این بخشنامه که در آن تأکید هم شده این مصوبه دستور مراجع ذیصلاح را دارد، آمده است: از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ارائه خدمات بانکی ذیل به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت و تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد؛

افتتاح هر گونه حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرض الحسنه جاری و پس انداز، سپرده های پس انداز کوتاه مدت و بلند مدت.

حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی از مبدأ حساب های اشخاص حقیقی خارجی.

حواله انتقال هرگونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی به مقصد حساب های اشخاص حقیقی خارجی.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام تعدادی از اتباع خارجی، طی روزهای گذشته همراه بانک این افراد مسدود شده و برای انتقال وجه حتما باید به دستگاه های عابربانک مراجعه کنند.

پیش از این و طی سال های گذشته ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در مقاطعی با اختلال همراه شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان