آموزش ساخت سرم پوست خانگی با تاثیر فوق العاده!

در واقع ساخت سرم پوست خانگی چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با انواع سرم های خانگی برای پوست صورت تان آشنا شوید.

آموزش ساخت سرم پوست خانگی با تاثیر فوق العاده!

به طور کلی یکی از مهم ترین توصیه های متخصصین برای مراقبت از پوست استفاده از سرم های پوست خانگی است که شما می توانید با ساخت آن از فواید بی شماری مانند کاهش چین و چروک، مرطوب کنندگی، آبرسانی عمیق و همچنین از بین بردن خشکی پوست تان بهره مند شوید.

آشنایی با ساخت بهترین سرم های پوست خانگی

همانطور که می دانید سرم های صورت معمولا به مرطوب شدن پوست کمک شایانی می کنند و می توانند صورت را درون درخشان نمایند. در واقع بسیاری از متخصصان پوست توصیه دارند از این سرم پس از پاکسازی منظم، تقویت کننده و مرطوب کننده برای رسیدن به پوستی زیبا و شگفت انگیز استفاده نمایید.

چگونگی ساخت سرم پوست خانگی

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

در واقع سرم های صورت را می توان یک راه حل ایده آل برای بسیاری از مشکلات پوستی دانست که می تواند به شما کمک کند تا از تمام مشکلات پوستی جلوگیری نمایید. در واقع سرم های صورت اغلب با استفاده از مواد تهیه خواهند شد که پوست را تغذیه می کنند. این مواد دارای مواد مغذی هستند که پوست فرد را سالم و زیبا نگه خواهند داشت.

امروزه بر اساس عقیده متخصصان استفاده از سرم صورت خانگی برای مراقبت از پوست یک امر ضروری و کاملا مهم محسوب خواهد شد. عوامل زیادی می توانند موجب از بین بردن زیبایی پوست تان شوند که از مهم ترین آن ها می توان به بالا رفتن سن، آلودگی هوا و استرس زیاد اشاره کرد. با وجود اینکه استفاده از کرم های پوست امروزه محبوبیت پیدا کرده اند اما علاوه قیمت زیادی که دارند با چندین عوارض نیز همراه خواهند بود.

اما در مقابل سرم صورت خانگی معمولا بر اساس نوع پوست ساخته می شود و می توانید آن را بدون هیچ گونه عوارض جانبی تهیه نمایید.معمولا در تهیه سرم صورت خانگی از روغن های گیاهی بسار مفید استفاده شده که علاوه بر ارزان بودن برای پوست نیز بسیار مفید خواهند بود و به مرور خطوط ریز صورت و لکه های ایجاد شده در اثر آفتاب را از بین خواهند برد.

امروزه سرم های مختلفی برای بهبود سلامت صورت وجود دارند که در ادامه سعی داریم به بیان دستورالعمل ساخت بهترین سرم های خانگی صورت بپردازیم:

بهترین سرم های پوست خانگی

سرم خانگی مخصوص پوست خشک:

یکی از بهترین سرم های خانگی صورت ترکیبی از ژل آلوئه ورا، گلاب ناب و روغن بادام شیرین خواهد بود. که می توانید به راحتی آن را در خانه بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

  • مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین

یک قاش غذاخوری گلاب ناب

  • دستورالعمل ساخت:

توصیه می شود که تمامی این مواد را درون ظرفی شیشه ای بریزید و با استفاده از یک قاشق چوبی آنقدر هم بزنیدتا سرم یکدستی درست شود. روزانه دو مرتبه مقداری از این سرم را بر روی نوک انگشت اشاره تان بریزید و به نقاط مختلف صورت تان بزنید و تنها با نوک انگشت شروع به فشار دادن آرام نقاط مختلف پوست صورت خود بکنید تا سرم جذب آن شود.

خصوصیات سرم پوست ویتامین سی

سرم صورت خانگی سرشار از ویتامین C:

ویتامین سی یکی از موثر ترین مواد مغذی برای پوست محسوب می شود که به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک شایانی می کند و همچنین لکه های تیره را برای شفافیت پوست صاف خواهد کرد. این ویتامین به تقویت و تولید کلاژن سازی کمک شایانی خواهد کرد که اساسا به چسبیدن پوست و سفت و روشن تر آن منجر می شود.

به همین خاطر اگر می خواهید پوست تان را جوان کنید و شفافیت را به پوست تان برگردانید قطعا این ویتامین یکی از مواد مورد نیاز محصولات مراقبت از پوست به شمار خواهد آمد که استفاده بهینه و منظم از آن موجب بهبود پوست می شود.

  • مواد مورد نیاز:

گلیسیرین طبی

آب مقطر

یک ظرف شیشه ای تیره رنگ

پودر ویتامین یا قرص ویتامین C

قطر چکان

انواع مختلف سرم های پوست

  • دستورالعمل استفاده از سرم:

آب مقطر را کمی بگذارید تا به صورت کامل گرم شود و سپس دو قاشق چایخوری پودر ویتامین C را با یک قاشق غذاخوری آب مقطر خوب ترکیب نمایید و سپس یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن بیافزایید. مواد را به خوبی ترکیب نمایید و از این ماسک برای پوست تان استفاده نمایید.

می توانید برای اثربخشی بیشتر در طول روز دو مرتبه از این سرم خانگی استفاده نمایید. البته حتما پس از شستن صورت و مرطوب کردن آن از سرم استفاده کنید. چنانچه برای تهیه سرم تان از روغن استفاده کرده اید نیازی به استفاده از مرطوب کننده نخواهید داشت.

همچنین در صورت مشاهده هر گونه سوزش، خارش، قرمزی و یا هر واکنش دیگر سریعا آن را شسته و روند مصرف را خاتمه دهید.

سرم خانگی صورت مخصوص شب:

توجه داشته باشید که این سرم صورت خانگی معمولا برای تسکین و محافظت از پوست بسیار مناسب خواهد بود. اسطوخودوس موجود در این سرم نه تنها برای پوست مفید است بلکه موجب ایجاد آرامش خواب افراد نیز خواهد شد. البته از این نکته غافل نشوید که این سرم تنها برای استفاده در شب در نظر گرفته شده اما نیازی به استفاده هر شب نیست.

سرم های خانگی پوست مخصوص شب

  • مواد مورد نیاز:

دو قاشق چایخوری روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری روغن آرگان

یک چهارم فنجان آلوئه ورا

یک چهارم قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس

روغن های اساسی مورد نیاز

یک چهارم قاشق گل سرخ

  • دستورالعمل ساخت و استفاده:

توصیه می شود که برای ساخت سرم پوست خانگی آلوئه ورا را به همراه روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن اسطوخودوس و گلاب درون همزن بریزید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس ترکیب آماده شده را درون بطری تیره بریزید و ان را در یخچال قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه خنک شود.

مزیت های سرم های پوست خانگی

سپس صورت تان را تمیز کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پیش از استفاده سرم به خاطر قابض بودن اسطوخودوس به هیچ وجه از لایه بردار استفاده نکنید. برای استفاده بایستی مقدار سرم را در دست تان قرار دهید و با استفاده از نوک انگشتان مقادیر کمی را بر روی صورت تان بمالید.

بهتر است از استخوان های گونه شروع کنید و با حرکات آرام و دایره ای استفاده نمایید. تنها بایستی یک لایه نازک به پوست تان بزنید تا حالتی براق به پوس صورت تان بدهد. دقت داشته باشید که سرم نباید در پوست تان احساس ضخامت یا سنگینی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان