راهکارهای خانگی مورد استفاده در درمان پا درد شبانه

در این مطلب قرار است شما را با پا درد شبانه و راه های خانگی درمانش آشنا کنیم. این بیماری درمان های خانگی خوبی دارد که روش اجرای آن ها را برایتان خواهیم گفت.

راهکارهای خانگی مورد استفاده در درمان پا درد شبانه

پا درد های شبانه می تواند یکی از علامت های پیری باشد اما اگر این پادرد ها خواب شما را مختل می کند می تواند نشانه بیماری های دیگر باشد که بهتر از آن ها را در هر صورت جدی گرفته و برای درمانشان اقدام کنید.

پا درد شبانه چیست؟

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

روش های درمانی پا درد شبانه

پا درد های شبانگاهی ممکن است به دلیل بیماری شریان محیطی باشد که این بیماری مربوط به گردش خون و مشکلاتی در آن است که به وسیله رسوبات چربی در دیواره شریان ها گردش خون کنترل می شود و در نتیجه پا درد های شما شدیدتر خواهد شد. اگر این بیماری را جدی نگیرید ممکن است حمله قلبی در شما رخ داده و عفونت هایی که در بدن انسان ایجاد می شود منجر به قطع عضو گردد. اگر درد پاها بیشتر از چند روز طول می کشد بهتر است به متخصص مراجعه کرد تا علت دقیق آن را برایتان پیدا نماید.

ابتلا به بیماری شریان محیطی می تواند در هر سنی ایجاد شود ولی در 70 سال به بالا بیشتر از سایر سنین رخ می دهد. بیماری دارای یک سری علائم به خاصی می باشد که این علائم عبارتند از :

  • گرفتگی عضلات پا
  • زخم لای انگشتان پا
  • احساس ضعف در پاها
  • بی حس شدن پاها
  • رنگ عجیب گرفتن پاها
  • سفت شدن پاها
  • سوزن سوزن شدن آن ها

افراد مستعد برای درد پا

افراد مستعد برای بیماری شریان محیطی

یکسری از افراد هستند که بیشتر از سایرین ممکن است به این بیماری دچار شوند و شانس ابتلا در این افراد بیشتر می باشد. این افراد عبارتند از :

  • دارای سن بالا تر از 50 سال
  • داشتن دیابت
  • داشتن فشار خون بالا و یا پایین
  • داشتن سابقه کلسترول بالا
  • کشیدن سیگار

درمان های خانگی پا درد شبانه

یک سری از درمان ها هستند که شما می توانید از آن ها برای درمان پا درد شبانه خود گرفتگی عضلات تان استفاده نمایید. در ادامه تمامی این درمان ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

ماساژ دادن

اساسی ترین درمان های خانگی را می توان به ماساژ دادن استفاده کرد ماساژ دادن است. ماساژ دادن عضله آسیب‌دیده ممکن است منجر به آرامش آن شده و شما می توانید از هر دو دست خود برای ماساژ و آرام کردن این عضله استفاده نمایید.

کش آمدن

در برخی از شرایط اگر گرفتگی در ناحیه ساق پای شما می باشد می توانید ساقه های خود را صاف کرده و آن را کش دهید و آن را به گونه خم کنید که به سمت شما بلند شده و انگشتان پا به سمت شما باشند. این حرکت نیز می تواند منجر به کاهش پا دردهای شبانه گردد.

درمان پا درد در خانه

راه رفتن روی پاشنه پا

اگر دچار پا دردهای شبانه شده اید می توانید روی پاشنه خود راه بروید این کار می تواند ماهیچه‌های مقابل ساق پا را فعال کرده و به آن ها اجازه آرام شدن می دهد.

حرارت دادن

اگر خدا را بسیار زیاد از گرما می تواند منجر به آرام کردن عضلات سفت شده آن شود برای این کار می توانید از حوله داغ و یا کمپرس گرم استفاده کنید و حوله و کمپرس گرم را روی ناحیه ای که درد می کند قرار داده و برای مدتی صبر کنید تا درد های شما تسکین یابد.

آب ترشی

برخی از شواهد بیان می کنند که اگر پای شما درد می کند تا دچار گرفتگی عضلات شده اید می توانید با مقدار کمی آب ترشی آن را درمان نمایید.

استفاده از مسکن های بدون نسخه

داروهای ضد التهابی بسیار زیادی است که شما می توانید آن‌ ها را بدون نسخه دریافت نمایید از این داروها می توان به ناپروکسن و پروفن و استامینوفن اشاره کرد این داروها می توانند منجر به کاهش گرفتگی عضلات شده و در نتیجه درد ناشی از گرفتگی را کاهش دهند.

نوشیدنآب در روز برای کاهش درد پا

نوشیدن آب

اگر بتوانیم در طی روز به اندازه کافی مایعات بنوشید می توانید میزان درد پا را در شب ها کاهش دهید زیرا مایعات اجازه عملکرد طبیعی و محیط را می دهند و کارکرد آن ها را تنظیم می کنند. میزان مایعاتی که مورد استفاده قرار می دهید را می توان بر اساس چه عواملی مانند آب و هوا و صحنه سطح فعالیت خود تعیین نماید.

دراز کردن پاها

اگر بتوانید ساق پای خود را بکشید و قبل از خواب چند حرکت ورزشی بسیار ساده انجام دهید می توانید شدت گرفتگی عضلات را کاهش داده و در نتیجه خواب خود را بهبود بخشید.

استفاده از دوچرخه ثابت

اگر توانید قبل از خود چند دقیقه رکاب زدن آسان را تمرین کنید می توانید از روی پای خود را شل کرده و از دردهای ناشی از گرفتگی عضلات پیشگیری کنید.

تغییر موقعیت خواب

موقعیت خواب شما می تواند منجر به تشدید شدن دردهای پا شود بنابراین سعی کنید به گونه‌ای بخوابید که پاهای شما به سمت پایین تر از سطح معمول قرار نگیرد و سعی کنید به پشت خوابیده و یک بالش نیز پشت زانو های خود قرار دهید.

استفاده از پتوهای سبک

بهتر است برای خواب از منافع های سنگین و یا در هم استفاده نکنید زیرا این ملافه ها می توانند پای شما را به سمت پایین فشار داده و مشکلاتی را برای آن ایجاد نمایند و منجر به درد شدید شوند استفاده از معرف های مناسب و سبک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در حین خواب پاهای خود را صاف نگه داشته و در نتیجه از درد ناشی از قرارگیری در وضعیت نا مناسب پیشگیری نمایید.

کفش های حمایتی

انتخاب کفش مناسب می تواند در کاهش دردهای ناشی از گرفتگی عضلات نقش مسیح و موثری داشته باشد و مشکلات مربوط به اعصاب و ماهیچه های پا را کاهش دهد بنابراین بهتر است از کفش های ضعیف استفاده نکنید و همواره از کفش های طبی و یا کفی طبی برای کفش های خود کمک بگیرد.

پا درد شبانه

تمامی روش های گفته شده به شما کمک می کند تا بتوانید با دردهای شبانه خود را کنترل کرده و تا حدودی آن ها را کاهش دهید. در واقع دردهای ناشی از این مشکلات می تواند منجر به کاهش کیفیت خواب شده و در نتیجه فرد در روز بعد  انرژی لازم برای انجام کارهایشان نخواهد داشت. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه سایر درمان های خانگی مانند درمان خانگی درد معده و رفع درد زانو را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان