روسیه: با لغو تحریم‌ها ایران به اجرای برجام برمی‌گردد

فارس نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز آمادگی مسکو برای اجرای برجام در صورت احیا تصریح کرد که ایران اعلام کرده است که به محض لغو تحریم‌ها، آماده بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای است.

روسیه: با لغو تحریم‌ها ایران به اجرای برجام برمی‌گردد

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، ریابکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت که وی در این سفر به موضوع هسته‌ای ایران نیز اشاره خواهد کرد.

معاون لاوروف در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که برنامه هسته‌ای ایران و تمامی چیزهای مرتبط با آن قطعاً در دستورکار او قرار داشته باشد و همچنین مسائل امنیتی در منطقه خلیج فارس نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

وی در عین حال درباره آمادگی واشنگتن برای اعتراف به این که ایالات متحده مسیر فشار حداکثری علیه ایران را تغییر نداده است، ابراز تردید کرد و ادامه داد که تهران آمادگی خود را برای اجرای کامل توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

ریابکوف در این خصوص گفت: «دولت آمریکا تا چه حد حاضر است اعتراف کند که هنوز آن چه را که از دولت ترامپ به ارث برده است و فشار حداکثری علیه ایران نام دارد، رها نکرده است و به سمت پایبندی کامل به مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل حرکت نکرده است. من قصد قضاوت کردن ندارم».

ریابکوف در ادامه همچنین بر لزوم اجرای برجام تأکید کرد و گفت پس از احیای توافق هسته‌ای، روسیه مصمم است تا سهم خود را در روند احیای برجام، ایفا کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «روسیه، به نوبه خود مصمم است تا بخشی از سهم خود را در فرایند اجرای برجام پس از احیای این توافق به شکل پارامترهای اولیه‌اش ایفا کند».

وی تصریح کرد که روسیه جنبه های خاصی از اجرای برجام را در پس ذهن خود دارد که ریابکوف اطمینان داد که آماده بازگشت به آن خواهد بود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان