خیزش گرد و خاک در ۱۹ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به خیزش گرد و خاک در ۱۹ استان همچنین رگبار، رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر چهار استان هشدار داد.

خیزش گرد و خاک در 19 استان کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت خبر داد.

این مخاطرات پنج‌شنبه (16 تیرماه) در ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب شرق بوشهر، جمعه (17 تیرماه) در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شنبه ( 18 ترماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا به‌طور موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار نسبت به خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید هشدار داد.

این وضعیت جوی در روز پنج‌شنبه (16تیرماه) در اصفهان، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال بوشهر، فارس، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، البرز، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، شمال و غرب خراسان جنوبی و شمال خراسان شمالی، روز جمعه (17 تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، شرق و شمال اصفهان، سمنان، البرز، قم، تهران و شمال بوشهر و روز شنبه ( 18 تیرماه) در ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان شمالی، شرق و جنوب خراسان رضوی، سمنان، یزد، شمال اصفهان، قم، مرکزی، تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل نقل و احتمال شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی لازم است خودداری از قرارگیری در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر در مواقع بروز گرد و خاک، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، مالچ‌پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در کانون‌های کنار مراکز جمعیتی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بیشتربخوانید:

مهمترین راهکار تغذیه‌ای مقابله با آلودگی هوا

بازگشت گرد و خاک به آسمان این استان‌ها

233231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان