بازار دلار قفل شد/ ریزش قیمت طلا در بازار

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار در این چند روز اخیر بین یک محدوده خاص معامله شده است بنابراین می توان گفت که بازار دلار قفل شد. قیمت سکه هم در حال رفت و برگشت بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود.

بازار دلار قفل شد/ ریزش قیمت طلا در بازار

اواخر هفته گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات برجام در دوحه قیمت دلار افزایش چشم گیری پیدا کرد اما با کاهش تب و تاب آن از روز دوشنبه بازار ارز تهران در سراشیبی قرار گرفت و از روز دوشنبه تا امروز پنجشنبه 16 تیر ماه در یک محدوده خاص نوسان را تجربه کرده است.

پس بنابراین می توان گفت نرخ دلا در یک محدوده خاص قفل شده است. امروز قیمت دلار در تهران نسبت به روز قبل رنج بود اما در هرات تقریبا 300 تومان کاهش را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار سلیمانیه هم تقریبا 120تومان پایین تر از دیروز معامله شد.

البته یکی از دلایل کم نوسان شدن بازار آزاد به افزایش حجم عرضه توسط نهاد بازار ساز بر می گردد. با افزایش حجم معاملات توافقی از حجم تقاضا در بازار آزاد کم شده است.

تداوم نوسان محدود قیمت دلار رسمی

در بازار رسمی هم قیمت دلار سرنوشتی مشابه بازار آزاد را تجربه کرده است. در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی در این چند روز اخیر نرخ دلار نوسان محدودی پیدا کرد.

قیمت دلار رسمی از صبح تا انتهای روز با یک قیمت و بدون تغییر معامله شد. امروز نرخ دلار صرافی ملی با 27 هزار و 828 تومان مبادله شد که نسبت به عصر روز چهارشنبه تقریبا 27 تومان بالاتر بود.

قیمت دلار متشکل هم امروز 27 هزار و 717 تومان بود که در مقایسه با روز گذشته 27 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. بنابراین می توان گفت صرافی ملی و بازار متشکل به یک اندازه نرخ دلار را افزایش دادند.

قیمت اونس طلا رشد کرد / قیمت طلا 18 عیار در سرازیری

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا 8 دلار از دیروز بالاتر بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با 1743 دلار مبادله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش مانند روز گذشته در سرازیری قرار داشت. قیمت این فلز زرد رنگ امروز 5 هزار و 800 تومان پایین تر از دیروز و با 1 میلیون و 381 هزار و 700 تومان به فروش رسید.

برگشت سکه به کانال 14 میلیون

قیمت سکه هم امروز بین کانال 14 و 15 میلیون تومان معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود 14 میلیون و 995 هزار تومان تا 15 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید.

با فرض سکه 15 میلیون تومانی حباب سکه 16 درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از 2 میلیون تومان بود. از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که باعث قفل شدن بازار سکه در روزهای اخیر شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است. 223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان