قیمت این خودروها ریخت/ فضای بازار خودرو عجیب شد

اقتصادنیوز نوشت: بازار خودرو در هفته گذشته روند سینوسی داشت، بطوریکه برخی از خودروهای داخلی در این هفته رشد هفت میلیون تومانی داشتند و برخی دیگر افت هفت میلیونی را تجربه کردند.

قیمت این خودروها ریخت/ فضای بازار خودرو عجیب شد

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که از میان 14 خودرو داخلی که در این هفته بررسی شده اند،‌ چهار خودرو افت قیمت 2 تا هفت میلیون تومان داشته اند و هفت خودرو نیز رشدی یک تا هفت میلیون تومان را ثبت کرده اند، اما برخی از خودروها نیز تغییر قیمت نداشتند.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان پی در پی نرخ دلار در بازار یکی از عمده دلایلی است که موجب شد تا در این هفته بازار خودرو روند عجیب قیمتی به خود گیرد، عاملی که بازار خودرو را گاهی کاهشی و در برخی مواقع افزایشی کرد.

براساس ارزیابی بازار در هفته سپری شده « سمندlx با موتور EF7» با افزایش هفت میلیونی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و «دنا معمولی» هم با افت هفت میلیونی بیشترین افت قیمت را داشت.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با رشد یک میلیون تومان در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار 222 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم در بازار 212 میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» این هفته افت پنج میلیونی داشت و در بازار 370 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

شاهین 17

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا این هفته رشد پنج تا 2 میلیون داشتند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار با رشد پنج میلیون در بازار 197 میلیونی شد و «تیبا 2 معمولی» هم با رشد 2 میلیونی در بازار 206 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا هم این هفته بدون تغییر در بازار 212 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا 17

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت 207ها در هفته ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این هفته «پژو 207 دنده ای» با افزایش یک میلیونی در بازار 399 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد، اما «پژو 207 سقف شیشه ای» بدون تغییر در بازار 405 میلیون قیمت خورد.

پژو 17

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با رشد و افت قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» با افزایش پنج میلیونی در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» نیز با افزایش هفت میلیونی بیشترین رشد قیمت در این هفته را به خود اختصاص داد و 352 میلیون تومان در بازار دست به دست شد، اما «سمند سورن پلاس» این هفته افت 2 میلیونی داشت و در بازار 355 میلیونی در بازار عرضه شد.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته بدون تغییر در بازار 510 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. اما بیشترین افت قیمت در هفته سپری شده را «دنا معمولی» به خود اختصاص داد و قیمت آن با افت هفت میلیونی به 392 میلیون رسید. «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته افت 6 میلیونی قیمت در بازار داشت و 302 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

رانا 17

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان