صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

در شرایطی که از علی دایی، جواد نکونام و امیر قلعه نویی به عنوان گزینه های مطرح کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی نام برده می شوند، اما مربیان بزرگ و صاحب نام زیادی هستند که این روزها تیمی ندارند و می توانند هدایت تیم ملی را در قطر ۲۰۲۲ برعهده بگیرند.

صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

زاوش محمدی: هفته پیش بود که کمیته فنی تیم ملی عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای هدایت تیم ملی ایران اعلام و رسما این مربی کروات را از سمتش برکنار کرد. گرچه بعد از برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با این مربی جلسه برگزار کرد و در لفافه رای کمیته فنی را وتو کرد اما در این بین اسم های زیادی برای نشستن روی صندلی تیم ملی منتشر شد. از کارلوس کی روش گرفته تا علی دایی، نکونام و امیر قلعه نویی.

با اینکه تب و تاب برکناری اسکوچیچ خوابیده و این مربی برای بررسی لژیونرها و ادامه کارش در تیم ملی به اروپا سفر کرده؛ اما مدیران فدراسیون برای پیدا کردن گزینه مناسبت برای نشستن روی صندلی هدایت تیم ملی دست شان باز است.

جام جهانی به قول هادی عامل گزارشگر مطرح کشتی؛ «منزلگاه بزرگان» و «غربال دانه‌درشت‌ها» است. تیم ها با صددرصد توانشان وارد می شوند و در تلاش هستند تا در این آوردگاه جهانی بهترین نتیجه را کسب کنند. تیم ملی ما هم در جام جهانی 2018 روسیه هم در حالی از گروهش حذف شد که شانس زیادی برای صعود داشت و اگر ضربه طارمی در دقایقا پایان بازی مقابل پرتغال وارد چارچوب می شد این تیم ایران بود که بجای کریس رونالدو و یارانش راهی مرحله یک هشتم نهایی می شدند.

حالا 4 سال از آن روزها گذشته و بجای اینکه مدیران فدراسیون و تیم ملی به فکر آماده سازی و طراحی پلن برای دیدار مقابل؛ انگلیس، امریکا و ولز باشند؛ درگیر انتخابات فدراسیون و برکناری اسکوچیچ هستند. با این وضعیت ممکن و دو دستگی که بین ملی پوشان ایجاد شده، کمتر هوادار خوش بین تیم ملی شانس صعود برای شاگردان اسکوچیچ قائل است و به نظر می رسد جمع کردن حواشی رختکن تیم ملی از دست این مربی کروات خارج شده است. در این گزارش به بررسی مربیانی خواهیم پرداخت که در حال حاضر بدون تیم هستند و سابقه‌های زیادی در جام جهانی و فوتبال جهان دارند:

یواخیم لو:

یواخیم لو آلمانی که با مانشافت به قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل رسید، این روزها بدون تیم است و پس از جدایی از ژرمن ها هدایت تیمی را برعهده نگرفته. لو در چهار جام جهانی با آلمان ها حضور داشت که در سه جام جهانی نقش سرمربی را ایفا کرده بود. او که در سال 2014 بهترین مربی جهان و فیفا انتخاب شده به نظر کارشناسان یکی از بهترین مربیان تاریخ آلمان ها بوده و همچنین با سبک بازی تیمش می تواند حریفان را زمین گیر کند.

صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

برت فن‌مارویک:

این مربی 70 ساله هلندی که با لاله های نارنجی در جام جهانی 2010 به مقام نایب قهرمانی رسیده، پس از ناکامی با تیم ملی امارات در انتخابی جام جهانی از سمتش برکنار شده و در حال حاضر تیمی ندارد. مارویک از سال 2008 تا 2012 هدایت هلند را برعهده داشت و همچنین در سالهای اخیر در فوتبال آسیا هدایت عربستان؛ استرالیا و امارات را برعهده داشت و شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد.

صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

ولادیمیر پتکوویچ

این مربی اهل سارایوو و یوگوسلاوی با تیم ملی سوئیس در جام جهانی 2014 خوش درخشید و اسمش را در بین مربیان نوظهور مطرح کرد. پتکوویچ با لاتزیو هم قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و سال پیش هم هدایت بودرو فرانسه را برعهده داشت که از این تمی اخراج شد. پتکوویچ اوایل تابستان گزینه هدایت استقلال شده بود که بالا بودن میزان دستمزدش باعث شد تا مصطفی آجرلو قید او را برای نشستن روی نیمکت آبی های تهران را بزند.

صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

خورخه سامپائولی

اسم خورخه سامپائولی زمانی بیش از قبل به گوش اهالی فوتبال رسید که با تیم ملی شیلی موفق شد برای اولین بار قهرمان کوپا آمریکا شود. همین موفقیت سامپائولی باعث شد تا مدیران فدراسیون آرژانتین او را سرمربی آلبی سلسته کنند اما سرمربی موفق شیلی نتوانست یاران لیونل مسی را به جام قهرمانی جام جهانی برساند و آنها در یک هشتم نهایی و پس از شکست مقابل فرانسه حذف شدند. سامپائولی سال پیش هم هدایت مارسی فرانسه را برعهده داشت که از سمتش برکنار شده است. همچنین گفتنی است این مربی آرژانتینی در بازی ایران مقابل شیلی در سال 1394 و پیروزی شاگردان کی روش، هدایت شیلی را برعهده داشت.

صف مربیان بزرگ برای تیم ملی!

هکتور کوپر

مربی پرافتخار آرژانتینی که با والنسیا و مایورکا در فوتبال اسپانیا و همچنین با اینتر در سری آ خوش درخشیده، این روزها تیمی ندارد و آخرین بار هدایت جمهوری کنگو را برعهده داشت که از سمتش استعفا کرد. او همچنین سابقه حضور در فوتبال آسیا را دارد و در سال 2018 روی نیمکت ازبکستان نشست.

بیشتر بخوانید:

256 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان