راهنمای خرید سه وسیله برقی پرکاربرد برای آشپزی آسان در آشپزخانه

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات پخت و پز را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

انتخاب سنتر

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرنیست علایق افراد به سمت آشپزی آسان و بی دغدغه ترویج یافت. در این مقاله سعی بر این داریم که در رابطه با سه وسیله برقی پرکاربرد که در وقت و انرژی شما صرفه جویی کرده و بعضی از کارهای سخت و زمان گیر در آشپزی را برای شما راحت تر می کنند بیشتر بدانیم.

سرخ کن چیست؟

سرخ کن وسیله ای است که عملیات سرخ کردن مواد غذایی را با سرعت بیشتر و در حرارت معین انجام می دهد. این دستگاه که شامل یک المنت گرم کننده و محفظه روغن است، ساختار چندان پیچیده ای ندارد.

انواع سرخ کن

سرخ کن ها در یک دسته بندی بزرگ به انواع سرخ کن های معمولی الکترونیکی، سرخ کن های بدون روغن(هواپز) و مینی سرخ کن ها تقسیم بندی می شوند.

سرخ کن ها از نظر ظرفیت مخزن روغن و مواد غذایی، قدرت و انواع ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. از آن جا که یکی از دلایل عدم استقبال از سرخ کن میزان مصرف بالای روغن در آن است، در سال های اخیر انواع مجهز به سیستم کاهش مصرف روغن و حتی بدون نیاز به روغن (هواپز) هم تولید و به بازار عرضه شده است.

در هنگام خرید سرخ کن به بودجه و نوع سرخ کن دقت کنید چرا که نوع سرخ کن و ظرفیت آن برای چه تعداد نفرات بر قیمت سرخ کن تاثیر مستقیم دارد. دستگاه سرخ کن مطمئن، باید چراغ های نمایشگر داشته باشد. پس سرخ کنی تهیه کنید که چراغ نشان دهنده وضعیت داشته باشد. توجه داشته باشید که چراغی که تنها روشن بودن دستگاه را نشان دهد چندان کاربردی ندارد؛ بلکه منظور چراغی است که آماده بودن دستگاه و رسیدن آن به درجه حرارت مطلوب را به شما نشان دهد. به صافی یا فیلتر دستگاه دقت کنید چرا که کار فیلتر جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ شدن غذا است. سرخ کنی با لایه داخلی نچسب خریداری کنید این امر موجب می شود که نه تنها ضایعات غذا کم شود بلکه شستشو و نظافت دستگاه سرخ کن نیز بسیار آسان شود.

خردکن برقی یا دستی؟

خردکن دستی اندازه کوچکتری دارد ولی از آنجایی که موتور ندارد و باید به کمک دست عمل خرد کردن انجام شود برای خرد کردن مواد غذایی سفت‌ اذیت کننده است. در صورتی که خردکن برقی از سرعت و قدرت بالایی در خرد کردن انواع مواد غذایی برخوردار بوده و کار کردن با آن گزینه خوبی است و مشکل درد دست و سختی کار در خرد کردن انواع مواد غذایی را نخواهد داشت.

خردکن برقی یکی از وسایل کاربردی در آشپزخانه‌ محسوب می‌شود. کسانی که ازخردکن استفاده می کنند، معتقدند که استفاده از این محصول تا حد قابل توجهی سرعت و کیفیت پخت و پز را افزایش داده و در زمان آشپزی بسیار صرفه جویی می شود. قیمت خردکن برقی با توجه به ابعاد و اندازه و ظرفیت متغیر است و همچنین قیمت ‌های متفاوت در بازار وجود دارد که با پیشرفت تکنولوژی توانسته به صورت خردکن چند کاره جای خود را در آشپزخانه‌ ها به خوبی باز کند. با استفاده از این وسیله برقی می‌ توان انواع مواد غذایی را با استفاده از تیغه‌ های مختلف دستگاه به ابعاد دلخواه خرد کرد. لازم به ذکر است که شما می‌ توانید برخی از مواد غذایی  را به دلخواه به اندازه بسیار کوچک خرد و یا حتی به راحتی له کنید.

انتخاب سنتر

در ادامه به نکات مهمی که در هنگام خرید خردکن برقی باید مدنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم تا خریدی مطلوب و دلچسب داشته باشید.

به صورت کلی می‌ توان گفت یک خردکن خوب و ایده آل شامل ویژگی های زیر می باشد:

  • سبک
  • جنس بدنه مرغوب
  • برند شناخته شده و مرغوب
  • کم سروصدا
  • موتور پرقدرت
  • دارای میکروسوییچ و پایه ضد لغزش
  • تیغه‌های تیز و متعدد
  • کاسه شفاف از جنس پیرکس و یا پلاستیک مرغوب
  • قابل شستشو
  • چند کاره و چند سرعته
  • دارای ضمانت معتبر

در خردکن برقی هر تیغه برای خرد کردن مواد غذایی خاصی است. وجود چند تیغه می‌ تواند برای خرد کردن در اشکال و اندازه‌های مختلف به کار رود. اگر جنس تیغه خوب نباشد بر اثر استفاده مداوم مستهلک خواهد شد. بنابراین بهتر است به تیغه‌ ها توجه ویژه ‌ای داشته باشید و تیغه‌ها از جنس استیل ضد زنگ باشند تا در اثر مجاورت با آب زنگ زده نشوند. سرعت خرد کردن مواد در برخی خردکن‌ ها قابل تنظیم است و برخی دیگر همیشه با سرعت یکسان عمل می‌ کنند. بین قدرت موتور و سرعت آن در خرد کردن مواد رابطه مستقیمی وجود دارد و هر چه موتور از قدرت و عملکرد بهترو بیشتری برخوردار باشد، بر روی سرعت دستگاه تاثیر گذاشته و آن را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد. هر چقدر خردکن سرعت بیشتری داشته باشد به علت صرف زمان کمتر در خرد کردن مواد غذایی انرژی کمتری نیز مصرف خواهد شد. در خردکن برقی قدرت موتور بر حسب وات سنجیده می‌ شود. معمولا توان مصرفی موتور خردکن ‌ها 150 تا 1000 وات است. جنس کاسه دستگاه خردکن می ‌تواند فلزی، شیشه ‌ای و یا پلاستیکی باشد. کاسه خردکن با جنس شیشه ‌ای بیشتر توصیه می‌شود

چرا که فرایند خرد کردن مواد داخل ظرف قابل مشاهده است و هر چند که جنس شیشه برای سلامتی بی خطر است. در بسیاری از وسایل برقی مخصوص آشپزخانه مانند آبمیوه گیری و... متوجه شده ‌اید که تا زمانی که همه قطعات به خوبی چفت نشود دستگاه روشن نخواهد شد.این قابلیت در خردکن برقی نیز سبب شده تا زمانی که تمامی قطعات به درستی در جای خود قرار نگرفته است کار نکند و این قابلیت موجب جلوگیری از خطرات گوناگون شود.

تفاوت خردکن وغذاساز در چیست؟

از نظر کاربران کارکرد این دو وسیله برقی پرکاربرد بسیار به یکدیگر شباهت دارد، اما این دو وسیله یکی نیستند و تفاوت‌ هایی در نوع عملکردشان دارند. خردکن ها از لحاظ ابعاد و اندازه و ظرفیت نسبت به انواع غذا ساز حجم و اندازه کمتری دارد در حالی که غذاساز ابعاد بزرگتری داشته و فضای بیشتری را اشغال می ‌کند. از لحاظ کاربرد و عملکرد، خردکن تنها قابلیت خرد کردن و در برخی موارد قادر است که انواع مواد غذایی را رنده کند. ولی غذاساز قابلیت ‌ها و کاربردهای  بیشتری دارد به طوری که امکان هم زدن، پوره کردن و درست کردن خمیر در این وسیله به سادگی برای شما میسر می شود و همچنین قیمت غذاساز به علت تعدد کارکردشان نسبت به خردکن بیشتر می باشد.

انتخاب سنتر

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات پخت و پز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات آشپزخانه از قبیل خردکن برقی، غذاساز، سرخ کن و ... می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان