قدرت خرید مردم در گران‌ترین شهرهای دنیا چقدر است؟

مقدار پولی که برای پرداخت هزینه های روزانه مانند مسکن و غذا لازم است از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت است و برخی از شهرها، مانند شهر نیویورک، به عنوان مکان های گران قیمت برای زندگی شناخته می شوند.

قدرت خرید مردم در گران‌ترین شهرهای دنیا چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه شهر نیویورک به طور گسترده به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان شناخته می شود اما تعدادی شهر وجود دارند که در واقع گران تر از نیویورک هستند.

همیلتون، پایتخت برمودا، با هزینه زندگی که تقریباً 50 درصد بیشتر از نیویورک است، در رتبه اول فهرست گران‌ترین شهره برای زندگی قرار دارد.

چرا زندگی در همیلتون اینقدر گران است؟

یکی از دلایل این است که تقریبا همه چیز باید به مجمع الجزایر کوچک بریتانیا وارد شود، چیزهایی مانند گاز، مواد غذایی و لباس، بنابراین به احتمال زیاد قیمت ها در این قلمرو ناخودآکاه بالا می‌رود.

دومین شهر این فهرست زوریخ سوئیس است که هزینه‌های زندگی در آن تقریبا 30 درصد بیشتر از شهر نیویورک است. غذاها و نوشیدنی ها به ویژه در این منطقه گران هستند . طبق مجموعه داده ها، مواد غذایی 58 درصد گران تر از مواد غذایی در نیویورک هستند و قیمت رستوران ها 55 درصد بالاتر است.

با این حال، شایان ذکر است که در حالی که زوریخ از نظر شاخص هزینه زندگی در رتبه بالایی قرار دارد، قدرت خرید این شهر نیز قوی است. پس از زوریخ 4 شهر دیگر این کشور در رتبه گران‌ترین شهرها برای زندگی ایستاده‌اند و پس از آنها شهر بیروت در لبنان در فهرست گران‌ترین شهرها برای زندگی قرار گرفته است.

قدرت خرید در این شهرها چقدر است؟

شاخص قدرت خرید محلی قدرت خرید معیاری است که برای اندازه‌گیری تعداد کالاها و خدماتی که یک فرد با حقوق متوسط می‌تواند در آن شهر خاص خریداری کند، استفاده می‌شود. با نگاهی دوباره به زوریخ، مصرف‌کنندگان در شهر علیرغم داشتن هزینه‌های بالاتر، به طور متوسط 30 درصد قدرت خرید بیشتری نسبت به ساکنان شهر نیویورک دارند.

در مقابل، مصرف کننده متوسط در همیلتون، برمودا قدرت خرید نسبتا کمی دارد. بر اساس میانگین حقوق خالص در شهر، مصرف کنندگان می توانند حدود 30 درصد کمتر از مردم شهر نیویورک هزینه کنند.

تورم همچنان به افزایش قیمت ها ادامه می دهد

در این میان تورم فزاینده و افزایش قیمت کالاهای مصرفی، هزینه زندگی را برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان بالا برده است؛ از اواخر سال 2021، جهان با بحران هزینه زندگی مواجه شده است که عمدتاً به دلیل تقاضای متوقف شده پس از همه‌گیری کووید-19، همراه با مسائل زنجیره تامین و درگیری روسیه و اوکراین است.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان