تاریخچه اسباب بازی و روند پیدایش آن + فواید خرید اسباب بازی

برای این که بدانید اسباب بازی چیست و از تاریخچه آن در ایران و جهان آگاه شوید و با محصولات متنوع و جذاب فروشگاه اینترنتی تابان تویز بیشتر آشنا شوید این مطلب را دنبال کنید.

خرید اسباب بازی

تاریخچه اسباب بازی

شاید این سوال که در گذشته کودکان چطور و با چه وسایلی بازی می کردند و به طور کلی تاریخچه اسباب بازی به چه زمانی برمی گردد، ذهن شما را مشغول کرده باشد. این که نسل های باستان مدام در حال کار و شکار کردن بودند و هیچ زمانی را به بازی کودکانشان اختصاص نمی دادند باور غلطی است. انسان ها در هر شرایط، زمان و مکان احتیاج به بازی و سرگرمی دارند. هرجایی که کودک هست، بازی و اسباب بازی هم وجود دارد. کودک بدون بازی و اسباب بازی را نمی توان تصور کرد.

کودکان حتی اگر اسباب بازی برایشان تهیه نکنید هم وسیله ای پیدا می کنند تا با آن بازی کنند و این نشان دهنده تمایل زیاد کودک به بازی کردن است. تاریخچه و قدمت اسباب بازی ها هم در ایران، هم در جهان نشان دهنده این است که کودکان در هر دوره ای از تاریخ با اسباب بازی هایی که اغلب ساخته خودشان بوده بازی می کردند. به مرور زمان و با گسترش جوامع بشری تولید اسباب بازی تا جایی مهم و ضروری به شمار آمد که امروزه کارخانه ها و شرکت های بزرگ زیادی اسباب بازی تولید می کنند.

اسباب بازی ها یادآور تمام خاطرات شیرین کودکی و بازی های کودکانه همه ما هستند اما باید آگاهانه خریداری شوند. فروشگاه اینترنتی تابان تویز با سال ها تجربه و جلب اعتماد مشتریان، یکی از معتبرترین مراکز فروش اسباب بازی است که بهترین مرکز فروش اسباب بازی های استاندارد به شمار می رود.

برای دانستن تاریخچه اسباب بازی و این که اسباب بازی ها در عصر باستان چه شکلی داشتند باید به زمان گذشته سفر کرد. برای این که بدانید اسباب بازی چیست و از تاریخچه آن در ایران و جهان آگاه شوید و با محصولات متنوع و جذاب فروشگاه اینترنتی تابان تویز بیشتر آشنا شوید این مطلب را دنبال کنید.

 

اسباب بازی و مزایای آن

اسباب بازی وسیله ای است که کودکان برای بازی کردن از آن استفاده می کنند و سبب رشد و شکوفایی استعداد و توانایی آن ها میشود. اسباب بازی تنها برای کودکان نیست و گاهی بزرگسالان هم از آن استفاده می کنند. درست است که کودکان برای بازی کردن، نیاز به اسباب بازی دارند اما برای هر کودک باید اسباب بازی متناسب با سن و نیاز هایش را تهیه کرد. خرید اسباب بازی و به ویژه خرید لگو در رشد فکری کودک اهمیت زیادی دارد اما باید توجه کرد که برای کودک پسر باید اسباب بازی پسرانه خرید و برای دختران اسباب بازی مناسب جنس خودشان.

هرچند با شناخت تاریخچه اسباب بازی بیشتر به ضرورت آن پی میبریم اما ابتدا به معرفی مزایای آن می پردازیم. اسباب بازی های استاندارد و مناسب مزایای زیادی برای کودکان دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

بهبود و تقویت روابط اجتماعی کودکان:

کودک هنگام بازی گروهی با اسباب بازی یاد می گیرد که چطور با دیگران ارتباط برقرار کند، حرف بزند یا حتی چگونه در بازی اسباب بازی هایش را با دوستانش شریک شود.

کمک به یادگیری مهارت های مهم زندگی: کودکان از طریق بازی با اسباب بازی های مختلف مهارت های مختلف زندگی یاد می گیرند. هنگامی که کودک با اسباب بازی هایی مثل ست ابزار و وسایل آشپزخانه یا لگو بازی میکند در کنار اینکه اوقات خوشی را می گذراند و لذت میبرد، مهارت های مهمی مثل مهربانی، مسئولیت پذیری و همدلی را یاد می گیرد.

برای خرید عمده اسباب بازی با بهترین قیمت اینجا کلیک کنید

اسباب بازی ارزان

تاریخچه اسباب بازی در جهان

برای دانستن تاریخچه اسباب بازی در جهان ابتدا باید بدانیم که ریشه لغت اسباب بازی مشخص نیست اما گفته میشود برای نخستین بار در قرن چهارده مورد استفاده قرار گرفته است. فرفره ها و یویوها و همچنین عروسک هایی از جنس چوب و سنگ از جمله قدیمی ترین اسباب بازی های کودکان به شمار می روند. برای شناخت قدیمی ترین اسباب بازی جهان باید به حدود چهار هزار سال پیش از میلاد وتمدن بابلیان برگردیم. این بازی رومیزی بوده و یک نوع قدیمی از شطرنج است و نه تنها در بابل بلکه در میان مصریان هم مشابه آن رواج داشته است. احتمالا قدیمی ترین عروسک اسباب بازی مختص کودکان مربوط به زمانی حدود چهار هزار سال قبل باشد. اولین اسباب بازی های کودکانه از وسایل ابتدایی و در دسترس ساخته شده اند. حدود دو هزار و ششصد سال پیش از میلاد مسیح در سومر باستان اشیایی به شکل انسان و حیوانات پیدا شده اند که اسباب بازی به حساب می آمدند. هزاران سال قبل مصریان فرزندانشان را با عروسک هایی که از چوب وسنگ می ساختند و اندامی متحرک داشتند سرگرم می کردند. شاید باورش سخت باشد اما چوب به عنوان یکی از قدیمی ترین اسباب بازی ها برای کودکان به شمار می رود. در گذشته های دور قبل از اینکه پدرها و مادرها حتی به فکر نیاز کودکانشان به اسباب بازی باشند، کودکان با وسایل در دسترس در طبیعت مثل چوب بازی می کردند. به تدریج انسان ها با قوه خلاقیت و قوای ذهنی خود همان چوب ساده را گسترش دادند و با اضافه کردن سنگ و گل با آن اسباب بازی های جذاب تری ساختند.

تاریخچه اسباب بازی در ایران

در ایران تاریخچه اسباب بازی به زمانی قبل از اینکه آریایی ها به ایران مهاجرت کنند بر می گردد. وسایل و اشیایی که باستان شناسان کشف کرده اند نشان دهنده این است که در آن زمان اشیایی اغلب از جنس سفال و چوب و گاهی از جنس شیشه و فلز در اشکال حیوانات و انسان ها طراحی و خلق می شده اند. جغجغه های ساده و اشکال مختلفی از فرفره و مجسمه های دارای چرخ که از دل خاک کشف شدند هم نشان دهنده نخستین اسباب بازی هایی هستند که کودکان باستان با آن ها بازی می کردند.

نکته مهمی که در مطالعه تاریخچه اسباب بازی به آن می رسیم این موضوع است که در آن زمان اسباب بازی های کودکانشان را براساس فرهنگ و ارزش های خود می ساختند. اسباب بازی ها بیشتر مختص به قشر مرفه خامعه و اشراف زادگان بود و اقشار سطح پایین تر جامعه از آن محروم بودند.

به مرور زمان و با توسعه و گسترش جوامع، خانه ها بیشتر به صورت آپارتمانی و چند طبقه درآمدند. به دنبال این اتفاق کودکان برای انجام بازی هایشان فضای کمتری داشتند بنابراین والدین آن ها برای سرگرم کردن کودکانشان مجبور به تهیه اسباب بازی های جالب برایشان بودند. تقریبا از یک قرن قبل تولیدات اسباب بازی صنعتی آغاز شد و با افزایش درآمد مردم این صنعت گسترش پیدا کرد و به تولیدات بسیار با تنوع بالا رسید.

فواید بازی با لگو

تاریخچه اسباب بازی لگو به حدود قرن نوزدهم میلادی بر می گردد. بازی با لگو از زمان قدیم وجود داشته است و بسیاری از والدین در کودکی با لگو بازی می کردند. شاید در گذشته نسبت به مزایا و فواید خرید لگو بر کودکان و آینده شغلی آن ها آگاهی کامل وجود نداشته است اما امروزه همه از تاثیرات این اسباب بازی شگفت انگیز آگاه هستند. در زیر به چند مورد از فواید لگو اشاره می کنیم:

لگو باعث خلاقیت در کودک میشود.

خرید لگو برای کودکان به یادگرفتن زبان دوم کمک می کند.

طرز تفکر انتقادی را توسعه می دهد.

سبب توسعه مهارت ارتباطی و اجتماعی کودکان میشود.

طرز تفکر سه بعدی را به کودک یاد میدهد.

خرید اسباب بازی ارزان

کلام آخر

بازی صرف نظر از اینکه تاریخچه اسباب بازی به چه زمان و مکانی برمی گردد برای کودک ضروری است. بازی به عنوان غذای روح و روان کودک به شمار میرود و کودکان همان اندازه که به غذا خوردن احتیاج دارند به بازی کردن هم نیاز دارند. بازی مهم است اما از آن مهم تر خرید اسباب بازی مناسبی است که کودک بتواند با آن بازی کند. اسباب بازی برای کودکان سنین مختلف و بر اساس جنس کودک متفاوت است. برای کودک دختر باید اسباب بازی دخترانه تهیه کرد و برای کودک پسر باید اسباب بازی پسرانه خرید. در نظر داشته باشید اسباب بازی که برای کودکتان می خرید شخصیت او را در آینده تحت تاثیر قرار میدهد. ویژگی یک اسباب بازی خوب این است که بتواند فکر و ذهن کودک را به چالش بکشد و باعث خلاقیت کودک شود. از این موضوع غافل نشوید که بهترین اسباب بازی ها، اسباب بازی هایی هستند که کودک بتواند با آن ها به چند روش بازی کند. تابان تویز اسباب بازی هایی با کیفیت بالا و طرح و نقش زیبا و متنوع ارائه میدهد که برای هر کودکی جذاب است. این اسباب بازی ها استاندارد هستند و در مقایسه با سایر فروشگاه ها با قیمت مناسب تری ارائه می شوند. خرید اسباب بازی پسرانه و دخترانه و همچنین خرید لگو استاندارد با تنوع بالا، قیمت مناسب و کیفیت بالا برای همه والدین رضایت بخش است بنابراین اگر می خواهید برای کودکتان بهترین اسباب بازی ها را با نازلترین قیمت بخرید حتما به سایت فروشگاه اینترنتی تابان تویز سر بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان