پارلمان لتونی، روسیه را حامی تروریسم اعلام کرد

پارلمان لتونی در بیانیه‌ای فعالیت‌های نظامیان روسیه در اوکراین را تروریستی خواند و این کشور را حامی تروریسم معرفی کرد.

به گزارش تابناک از فارس، پارلمان لتونی امروز (پنجشنبه) طی بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی آن منتشر شد، روسیه را کشور «حامی تروریسم» اعلام کرد.

این نهاد قانونگذار لتونی امروز بیانیه‌ای را تصویب کرد که فعالیت‌های نظامیان روسیه در اوکراین را تروریستی می‌داند و «روسیه را به عنوان یک کشور حامی تروریسم» اعلام می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این بیانیه آمده است: «از کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا فورا صدور روادید گردشگری و ورود برای شهروندان روسیه و بلاروس را متوقف کنند».

اعضای پارلمان لتونی مدعی شدند که روسیه «سال‌هاست از رژیم‌ها و سازمان‌های تروریستی به روش‌های مختلف - مستقیم و غیرمستقیم حمایت کرده و از آن‌ها حمایت مالی کرده است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «نمایندگان پارلمان تجاوز نظامی و تهاجم گسترده روسیه به اوکراین با حمایت و مشارکت رژیم بلاروس را به شدت محکوم می‌کنند و از جامعه یورو-آتلانتیک و شرکای آن می‌خواهند که فوراً تحریم‌های جامع علیه روسیه را تشدید و اجرا کنند».

پیشتر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه برای اروپا بهایی دارد که شهروندان این قاره باید مایل به پرداخت آن باشند.

این دیپلمات اروپایی در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه در روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» منتشر شد، گفت: ما باید به شهروندان خود توضیح دهیم که این، جنگ شخص دیگری نیست. مردم باید بهای حمایت از اوکراین و حفظ وحدت اتحادیه اروپا را بپردازند.

بورل به تورم فزاینده و کمبود بالقوه انرژی اشاره کرد که کشورهای اروپایی پس از تصمیم به تحریم روسیه به دلیل حمله به اوکراین با امتناع از خرید انرژی آن، با آن مواجه شده‌اند. بروکسل از کشورهای عضو خواسته که مصرف خود را کاهش دهند تا آمادگی بیشتری برای اوج تقاضا در زمستان امسال داشته باشند، اما برخی از کشورها با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی با تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف به آتش درگیری‌ها دامن زده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان