راهکارهایی برای حفظ بوی خوب و تمیزی خانه

هرکسی تعریف متفاوتی از بوی «خوب» دارد. این می‌تواند یک رایحه تند، عطر گل، تازگی نعناع یا بوی ضد عفونی‌کننده دارویی باشد

راهکارهایی برای حفظ بوی خوب و تمیزی خانه

هرکسی تعریف متفاوتی از بوی «خوب» دارد. این می‌تواند یک رایحه تند، عطر گل، تازگی نعناع یا بوی ضد عفونی‌کننده دارویی باشد. در ادامه ما چندین راه را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با انجام آن باعث حفظ بوی مطبوع در خانه شوید. با این حال تمیز کردن معمولی اولیه برای کاهش بوی نامطبوع ضروری است. افزودن عطر ممکن است مشکلات را به طور موقت بپوشاند ما از ریشه مشکل بوی بد خانه را حل نمی‌کند. در ادامه چند راهکار را برایتان توضیح خواهیم داد که باعث حفظ بوی خوب خانه می‌شود.

خوشبو‌کننده‌های طبیعی هوا:

سرکه:

ممکن است بوی سرکه را دوست نداشته باشید اما قرار دادن یک کاسه سرکه سیب یا سرکه سفید مقطر در گوشه‌ای از خانه می‌تواند بوی نامطبوع آشپزی و دود سیگار را کم کند.

پخت مواد خوراکی خوش عطر:

به سادگی یک قابلمه کوچک را با آب پر کنید و آن را به جوش بیاورید. موادی مانند انواع گل‌ها و شکر را اضافه کنید و بگذارید سه دقیقه بجوشد. حرارت را کم کنید و بگذارید دم بکشد. سطح شربت را هر 30 دقیقه یا بیشتر بررسی کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری آب اضافه کنید. شما می‌توانید با پخت کیک و کلوچه هم باعث ایجاد بویی خوب در خانه شوید.

استفاده از خوشبوکننده هوا:

شما می‌توانید خوشبوکننده را در تعداد بی‌شماری از رایحه‌ها خریداری کنید یا می‌توانید خودتان را آن‌ها را با گیاه بامبو، اسانس و سایر گل‌ها در خانه درست کنید.

روشن کردن شمع:

شمع‌های معطر قرن‌هاست که در آیین‌ها برای ارائه افکار آرام‌بخش و شفابخشی استفاده می‌شوند. امروزه ما از آن‌ها به عنوان نقاط کانونی تزئینی، رایحه درمانی و ایجاد محیط استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید شمع‌های خود را بسازید یا آماده آن‌ها را خریداری کنید. شمع‌های ساخته شده از موم زنبور عسل، گیاهی یا موم سویا را که طبیعی هستند انتخاب کنید.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا:

دستگاه تصفیه هوا را می‌توان در شکل‌ها و اندازه‌های زیادی خریداری کرد تا بتوانید به راحتی یکی را پیدا کنید که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. بیشتر آن‌ها با صفحه اولتراسونیک کار می‌کنند که روغن را به مولکول‌های پایه تجزیه می‌کند و از آب به عنوان یک روش انتقال برای پراکنده کردن روغن‌ها در هوا به صورت بسیار ریز استفاده می‌کند.

استفاده از گیاهان خشک شده:

کیسه‌های حاوی گل خشک اغلب در کمد‌ها، کفش‌ها و کشو‌های کمد قرار می‌گیرند تا بوی لباس‌ها را تازه نگه دارند و حتی می‌توانند حشرات آسیب‌رسان را دفع کنند. شما به راحتی می‌توانید با خشک کردن گل‌ها و گیاهان بوی فضای خانه را عوض کنید.

 

منبع:

www.thespruce.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان