زوار برای خروج از مرز خسروی باید گذرنامه داشته باشند

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: زوار برای مراجعه و خروج از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات در عراق حتما باید گذرنامه معتبر همراه داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، «محمد حیدری » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین زائران برای خروج از مرز خسروی به عتبات عالیات باید حتما 2 دُز واکسن کرونا تزریق کرده و کارت واکسن همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: با بازگشایی مرز رسمی خسروی از هفته جاری، زائران به صورت انفرادی و کاروانی می توانند از این مرز عازم عتبات عالیات شوند و ما نیز با تمام توان و امکانات در خدمت زائران هستیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با توجه به آسان بودن و راه دسترسی مناسب به همه استان ها، مرز خسروی گزینه مطلوبی برای زائران است.

وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی نیز در این شهرستان و مرز خسروی برای خدمات رسانی به زائران فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت از اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190، کاظمین 203، کربلا 300، سامرا 326 و نجف 380 کیلومتر فاصله دارد. خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان