انتشار کتابی برای علاقه‌مندان به علوم انسانی

روشی برای مطالعه روابط و فرهنگ در محیط های شبکه ای، ازسوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.

انتشار کتابی برای علاقه‌مندان به علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «نتنوگرافی» باز تعریف به نویسندگی، دکتر رابرت کوزینتس Robert Kozinets با ترجمه، دکتر محمدرضا رسولی و دکتر پویا نعمت‌اللهی منتشر شد.

«نتنوگرافی»متدولوژی نوین برای مطالعه‌ی روابط و فرهنگ در جوامع و محیط‌های شبکه‌ای است.

امروزه نمی‌توان واقعیت مجازی را چیزی متمایز از سایر جنبه های فعالیت‌های انسانی و تجربیات او در زندگی واقعی اجتماعی محسوب کرد.

نتنوگرافی چارچوب مهم و مطمئنی در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد که بدانند چگونه سوالات پژوهشی خود را تعریف و تبیین کرده و اینکه چگونه از «داده‌ها» به سمت «سوالات» خود پل بزنند و در نهایت اینکه چگونه خودشان را در راستای آگاهی از سویه های مشارکت اجتماعی آنلاین هدایت کنند.

این متد پژوهشی از سال 2009 و توسط رابرت کوزینتس در عرصه‌ دینامیک حقیقت شبکه‌ها و رسانه‌ها و جوامع اجتماعی آنلاین تکوین یافت‌.

کوزینتس اشاره می‌کند که در نتنوگرافی قرار نیست دست به زمینه زدایی از محتواها بزنیم بلکه می‌خواهیم فهم انسانی را از طریق حواس و شعور فرهنگی که متضمن واقعیت «تجربه» و « تعامل» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است ، درک کنیم .

مطالعه این کتاب می‌تواند برای همه‌ی روزنامه‌نگاران و عوامل رسانه‌ای مفید باشد.
همچنین علاقه‌مندان و محققان فعال در حوزه‌ی تحلیل متن، پژوهشگران حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی و مدیران و متولیان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فضای مجازی و رسانه نیز می‌توانند از مباحث مطروحه در این کتاب بهره‌مند شوند.

کتاب نتنوگرافی از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها در 530 صفحه و با قیمت 140 هزار تومان با شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.

57244

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان