راهنمایی برای فروشندها و خریداران

فرق نمی‌کند فروشنده باشی یا خریدار، شناخت پرفروش‌ها می‌تواند بهترین راهنما برای همه ذی‌نفعان بازارها باشد به خصوص اگر طیف گسترده‌ای از جامعه در سمت عرضه یا تقاضای آن بازار ایستاده باشند.

راهنمایی برای فروشندها و خریداران

وب سایت درباره دیجی کالا در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا، بیش از 7.5 میلیون تنوع کالایی توسط هزاران برند و ده‌ها هزار فروشنده ارائه شده است که حدود 40 میلیون کاربر ماهانه از این محصولات بازدید و اقدام به خرید می‌کنند. در حال حاضر بیش از 300 برند ایرانی با خدمات تبلیغات با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند و بر همین اساس، 79 درصد فروش تعدادی کالاها در سال 1400 در کارنامه برندهای ایرانی به ثبت رسیده است. واکاوی گزارش سال 1400 دیجی‌کالا نشان می‌دهد که بیش از 15 هزار فروشنده از تبلیغات مبتنی بر جستجو بهره می‌برند و 15 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال ایران سهم دیجی‌کالاست.

یک سال با پرفروش‌های دیجی‌کالایی

گروه‌های کالایی مختلف، سهم خودشان را پرفروش‌ها دارند. در حالی که در سال 99 یکی از گوشی‌های سری A سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی شناخته شد، امسال برند شیائومی در صدر پرفروش‌های تلفن همراه دیجی‌کالا نشسته است. بر اساس داده‌های گزارش سال 1400 دیجی‌کالا، در هر دو سال مورد بحث نمونه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های لنوو جز پرفروش‌ترین کالاهای این دسته بوده‌اند. نکته جالب اینجاست که در حالی که در سال گذشته دوربین حرفه‌ای عکاسی کنون بیشتر از همه نمونه‌های مشابه فروش رفته است، در سال 99، این جایگاه به دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم اختصاص داشته است.

در حوزه کتاب هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های کالایی دیجی‌کالا در هر دو سال مورد بحث، یکی از کتاب‌های روانشناسی برنده رقابت پرفروش‌ها بوده‌اند. در سال 99، کتاب تخت‌خوابت را مرتب کن و در سال 1400، چهار اثر از فلورانس اسکاول شین در این جایگاه پرفروش‌های کتابخوان‌های دیجی‌کالا نشستند.

ماشین لباس‌شویی جی‌پلاس در دسته شستشو و نظافت، لوازم تناسب اندام تی آر ایکس در دسته لوازم ورزشی، جاروبرقی پارس خزر در دسته لوازم خانگی برقی و پیانودیجیتال یاماها در دسته ابزارآلات موسیقی از دیگر پرفروش‌های دیجی کالا بر اساس گزارش سال این پلتفرم بزرگ آنلاین بودند.

برندهای ایرانی بازار را تصاحب کردند

راهنمایی برای فروشندها و خریداران

از سال 1396 به بعد سهم فروش کالاهای ایرانی در دیجی‌کالا (بر اساس تعداد فروش) نسبت به کالاهای خارجی هر سال افزایش پیدا کرده است. فقط در سال 1396 بود که سهم کالای خارجی فروخته شده بر اساس تعداد بیشتر از کالاهای ایرانی بود (بیش از 60 درصد). اما در سال 1400 این معادله به نفع کالای ایرانی تغییر کرد؛ 79 درصد کالای ایرانی در مقابل 21 درصد کالای خارجی. در واقع، تعداد برندهای ایرانی حاضر در دیجی‌کالا تا پایان سال 1400 با 11 درصد رشد نسبت به سال 1399 به 6823 برند رسیده است.

گفتنی است در سال 1400 کمپین سالانه دیجی‌کالا با مشارکت برندها برای دومین بار در ابعادی بزرگ‌تر و عمیق‌تر برگزار شد. میزان حضور برندهای ایرانی و خارجی در این کمپین با 87.5 درصد افزایش نسبت به سال 1399 به 45 برند رسید. اکران تبلیغات در بیلبوردها هم با 118.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به بیش از 350 اکران رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان