افزایش تعدادتانکرهای آبرسانی درشهرکرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:با درخواست فرماندار شهرستان شهرکرد و با توجه به لزوم تسریع در روند تامین آب آشامیدنی مردم مرکز استان، تعداد تانکرهای آب‌رسان سیار در شهرکرد به ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.

افزایش تعدادتانکرهای آبرسانی درشهرکرد

محسن حسین‌میرزایی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پیش از این 50 دستگاه تانکر آب‌رسان سیار آب آشامیدنی شهرکرد و 20 دستگاه آب آشامیدنی شهرها و روستاهای اطراف مرکز استان را تامین می‌کردند.

وی افزود: با احتساب شهرها و روستاهای اطراف شهرکرد هم‌اکنون 120 دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور مشغول خدمات‌رسانی به‌منظور تامین آب آشامیدنی در مرکز استان هستند.

حسین‌میرزایی به بارش‌های سیل‌آسای اخیر ناشی از فعالیت سامانه مونسون در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: جاری شدن سیلاب ناشی از این سامانه خسارت‌های فراوانی به کشور و استان وارد کرد.

وی یادآور شد: بیش‌ترین میزان خسارت در روستای بارده شهرستان بن و مناطق عشایری شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان وارد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مسئولان در مدیریت سیلاب اخیر اظهار داشت: بلافاصله بعد از صدور پیام هشدار هواشناسی، نشست فوری مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار و منجر به مدیریت مطلوب در زمان جاری شدن سیلاب شد.

وی گفت: در حادثه سیل اخیر مردم، مسئولان و قشرهای مختلف در مدیریت سیل و امدادرسانی همدلی و وحدت قابل‌توجهی داشتند و در روستای بارده علاوه بر تخریب برخی واحدهای مسکونی اما مردم سیل‌زده درخواست چادر و تجهیزات امدادی نکردند و در خانه‌های بستگان خود ساکن شدند.

حسین‌میرزایی به بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی شهرکرد از چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار اشاره و تاکید کرد: 50 درصد آب مرکز چهارمحال و بختیاری از طریق چشمه کوهرنگ و بقیه از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: به‌همین علت چند حلقه چاه کشاورزی برای کمک به تامین آب آشامیدنی شهرکرد به‌صورت ضربتی وارد مدار شد.

حسین‌میرزایی تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی رسانه‌های گروهی و خبرنگاران را بازوان توانمند برای کمک به مدیران دانست و یادآور شد: این گروه در شناسایی، اعلام و ارائه راهکارهای مرتبط با مشکلات مختلف چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در مناطق سیل‌زده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

گفتنی است، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری 200 هزار نفر جمعیت دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان