آیا خالکوبی در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بارداری بهترین زمان برای خالکوبی نیست. بسیاری از هنرمندان تاتو به دلایل مختلفی از زدن خالکوبی برای یک زن باردار خودداری می‌کنند

آیا خالکوبی در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بارداری بهترین زمان برای خالکوبی نیست. بسیاری از هنرمندان تاتو به دلایل مختلفی از زدن خالکوبی برای یک زن باردار خودداری می‌کنند. آن‌ها نگران رفاه مشتری خود هستند و نمی‌خواهند خطری خانم باردار را تهدید کند. در حالی که احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید نسبتاً اندک است اما بارداری زمان آن نیست که چنین کار‌هایی را انجام دهید. احتمالاً برای شما و کودکتان ایمن‌تر است که برای انجام خالکوبی تا پس از زایمان صبر کنید. برخی از زنان نگران تأثیر جوهر خالکوبی بر بارداری خود هستند. استرس خالکوبی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد. هر رویداد استرس‌زا یا هر رویدادی که بدن شما آن را استرس‌زا ببیند می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود. در حالی که انجام خالکوبی لزوماً یکی از استرس زاترین رویداد‌هایی نیست که در دوران بارداری رخ می‌دهد. اگر می‌خواهید در دوران بارداری خالکوبی کنید خطر غش کردن نیز نگران‌کننده است. در واقع از هر گونه فعالیتی که باعث ناراحتی شما در هنگام بارداری می‌شود خودداری کنید.

هنگام انجام خالکوبی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بهترین کار این است فردی را انتخاب کنید که سلامت شما را در نظر بگیرد. یک فضای کاری بی‌عیب و نقص و همچنین مراقبتی که از پوست شما قبل از شروع خالکوبی می‌کنند ضروری است. بپرسید که از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند تا مطمئن شوید خالکوبی جدید شما شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. دریابید که آن‌ها از چه رویه‌های بهداشتی پیروی می‌کنند. آیا برای هر مشتری از سوزن و جوهر جدید استفاده می‌کنند؟

بعد از انجام خالکوبی چه مراقبت‌هایی را انجام دهیم؟

در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن شما مجبور است برای محافظت از شما و کودکتان چند کار را به طور همزمان انجام دهد. اگر در دوران بارداری دچار عفونت شدید سیستم ایمنی بدن شما باید با عفونت برای هر دوی شما مبارزه کند. همچنین در صورت ابتلا به عفونت در دوران بارداری خطری برای کودک شما وجود دارد. اگر در دوران بارداری خالکوبی می‌کنید باید بعد از آن مراقبت‌های لازم را انجام دهید .

هنگام انجام اپیدورال چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر قصد دارید برای زایمان اپیدورال انجام دهید باید از خالکوبی در قسمت پایین کمر خودداری کنید زیرا می‌تواند در عمل اپیدورال شما اختلال ایجاد کند. قرار دادن سوزن از طریق خالکوبی ممکن است باعث نشت جوهر شود و به طور بالقوه به کانال نخاعی گسترش یابد و باعث آسیب دائمی سیستم عصبی شود.

آیا خالکوبی‌های موجود باعث ایجاد مشکل در دوران بارداری می‌شوند؟

به طور کلی انجام خالکوبی قبل از باردار شدن نباید بر بارداری شما تأثیر بگذارد. با این حال بارداری ممکن است به خوبی روی خالکوبی شما تأثیر بگذارد. بسته به محل خالکوبی شما شکل آن ممکن است در دوران بارداری تغییر کند. از آنجایی که بدن شما به شدت در حال تغییر است خالکوبی شما ممکن حتی پس از زایمان به شکل اولیه خود بازگردد. اگر پا‌های شما در دوران بارداری ورم زیادی داشته باشد خالکوبی مچ پا نیز ممکن است از فرم خارج شود.

آیا می‌توانیم در دوران بارداری خالکوبی را پاک کنیم؟

پاک کردن خالکوبی با لیزر مؤثرترین راه برای پاک کردن تاتو است. همچنین باید از روش‌های دیگر که شامل کرم، پماد یا مالش است خودداری کنید. صبر کنید تا نوزادتان به دنیا بیاید و سپس از لیزر درمانی برای پاک کردن خالکوبی خود استفاده کنید. خالکوبی یک تصمیم کاملاً شخصی است. ما در مورد مزایا و خطرات خالکوبی در دوران بارداری صحبت کرده‌ایم اما در مورد تأثیری که می‌تواند بر بدن شما و فرزندتان داشته باشد نیز مهم است بدانید. اگر قصد دارید در دوران بارداری خالکوبی کنید بهتر است از قبل با یک متخصص در مورد این روش صحبت کنید. اگر در حال حاضر باردار هستید حتماً با پزشک خود در مورد خطرات و عوارض احتمالی خالکوبی صحبت کنید. اگر می‌خواهید خالکوبی را پاک نکنید تا زمانی که فرزندتان به دنیا بیاید صبر کنید و مطمئن شوید که از یک تاتوکار و سالن معتبر استفاده می‌کنید.

 

منبع:

www.babyhopes.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان