تلویزیون از درون خودش را می‌سوزاند از بیرون شبکه نمایش خانگی را

جمعی از کاربران خبرآنلاین نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی را امری کاملا اشتباه دانستند که بیشتر منجر به فراری دادن همین اندک مخاطبان می‌شود.

تلویزیون از درون خودش را می‌سوزاند از بیرون شبکه نمایش خانگی را

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان صداوسیما در سال‌های اخیر به دلیل انحصار در تولید محتوا هیچ رقیبی در این زمینه نداشته و حالا با جدی‌تر شدن حضور شبکه نمایش خانگی و رقابت با صداوسیما، دعوای زیادی بین شبکه نمایش خانگی و تلویزیون شکل گرفته و حالا نیز به نظر می‌رسد صداوسیما با تاسیس ساترا به دنبال بازگشت انحصار در این حوزه است و دست به تعلیق ناگهانی مجوز VODها می‌زند. سوال مهم این است که این امر به افزایش کیفیت تولیدات شبکه خانگی می‌انجامد یا این نوع تصمیمات منجر به افزایش تمایل مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود.

به همین جهت خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا نظرشان را درباره کیفیت آثاری که در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون به نمایش در می‌آید با ما در میان بگذارند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

هر دو بد هستند

برخی از مخاطبان بر این باور بودند که هم تلویزیون و هم شبکه نمایش خانگی خوب نیستند و ارزش تماشا ندارند. یکی از مخاطبان درباره این موضوع نوشت: «هر دو افتضاح و بی کیفیت هستند. فقط چون شبکه خانگی ممیزی کمتری دارد، با یک مشت بزک، آرایش، رژلب، عشوه و جاذبه‌های سطحی بیننده بیشتری جذب کند. ولی محتوای تلویزیون بی محتواست.»

یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: «شبکه خانگی زیادی رها شده‌ و تلویزیون زیادی فضاش بسته است. هیچ کدامشان بر اساس واقعیت‌های جامعه نیستند.»

کاربری نیز درباره کیفیت نامطلوب سریال‌های تلویزیونی نوشت: «تلویزیون از درون خودش را می‌سوزاند و از بیرون دیگران را، البته ابن به معناب این نیست که ظاهر گول زنگی دارد بلکه برای اینکه خودش را مطرح کند دودمان سینما و شبکه نمایش خانگی را به هوا داده.»

تعطیل شود می‌روند ماهواره

تعدادی از کاربران نیز تعطیلی پلتفرم‌ها را شرط افزایش مخاطبان ماهواره دانستند نه مخاطبان تلویزیون، یکی از مخاطبان خبرآنلاین درباره این موضوع نوشت: «چرا فکر می‌کنید اگر پلتفرم‌ها را تعطیل کنید، مردم تلویزیون تماشا می‌کنند؟ تعطیلی این پلتفرم‌ها سبب می‌شود مردم بروند ماهواره تماشا کنند.»

کاربر دیگری نیز توضیح داد: «اتفاقا خیلی خوب است، پلتفرم‌ها را ببندید، سریال‌هایی مانند«جیران» را هم متوقف کنید، تلویزیون هم که هیچ چیزی نمی‌سازد، کسب و کار ماهواره‌ها به راه می‌شود.»

کاربری به نام وحید درباره این موضوع نوشت: «با تعطیل کردن شبکه نمایش خانگی مردم به تلویزیون روی نمی آورند بلکه به سمت ماهواره روی می آورند و پای سریال های ترکیه ای مینشینند اگر اکنون جوانان از سریال هایی مثل یاغی ورزش کردن و جوانمردی را یاد میگیرند اما از سریال های ماهواره ای رابطه با زن شوهردار را یاد خواهند گرفت به جای این کار ها کیفیت تولیدات تلویزیونی را بالا ببرید مردم شعور دارند آنها را از شبکه نمایش خانگی محروم نکنید به جای آن نظارت ها را بیشتر کنید.»

مشکل مدیریت فرهنگی است

چند نفر از دنبال‌کنندگان تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نیز ایراد را نه در صداوسیما دیدند و نه در شبکه نمایش خانگی،بلکه ایراد اصلی را در نحوه مدیریت مدیران فرهنگی دانستند، یکی از کاربران با نام حامد درباره این موضوع نوشت: «به نظرم مدیریت فرهنگی در کشور بویژه در بخش بصری و فیلم و نمایش فاقد یک برنامه کلان و روشن است لذا در بزنگاه‌های متعدد خودش را نشان می دهد و این بگیر و ببند هم نتیجه دلخواه ندارد.»

یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین هم در این‌باره نوشت: «ماجرا سهم خواهی است. چند درصد سهم بگیرند شروع به تعریف هم می‌کنند.»

عسل درباره این مسئله نوشت: «این خانه از پایبست ویران است، مشکل اصلی صداوسیمای ما مدیران فرهنگی و نحوه مدیریت آن‌هاست نه چیزی دیگر.»

57245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان