وزیر فرهنگ از خبرنگاران چه می‌خواهد؟

ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش‌هایی درباره‌ی اختلافات صداوسیما و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی و همچنین انتظارات خود از خبرنگاران پاسخ گفت.

وزیر فرهنگ از خبرنگاران چه می‌خواهد؟

محمد مهدی اسماعیلی که یکشنبه ـ 23 مرداد ماه ـ در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تالار وحدت حاضر شده بود، در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که او به عنوان وزیر ارشاد از خبرنگاران چه مطالبه‌ای دارد؟ گفت: «ما مطالبه‌ای نداریم؛ ما پاسخگوی سوالات خبرنگار هستیم و دوست داریم که مسائل اصلی و مهم کشور در حوزه خبر مطرح باشند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش ایسنا که به کدام مطالبات خبرنگاران رسیدگی خواهد کرد؟ اظهار کرد: «ما تلاش می‌کنیم که مطالبات بر حق و درخواست‌های صنفی خبرنگاران را ساماندهی کنیم. همین لایحه‌ای که الان در دستور کار دولت قرار گرفته و در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده، گام بلندی است و ان‌شاءالله به بخشی از مطالبات رسیدگی خواهد شد. این طرح در کمیسیون فرهنگی تصویب شده و قرار است در دولت بررسی شود. امیدواریم که به‌زودی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.»

اسماعیلی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اختلافات میان صداوسیما و پتلفرم‌های شبکه نمایش خانگی، چنین بیان کرد: «ما نسبت به این موضوع با سازمان صداوسیما موضع واحدی داریم که ان‌شاءالله به‌زودی ابلاغ خواهد شد و ما آن را اجرایی خواهیم کرد.»

به گزارش ایسنا، در آیین گرامیداشت خبرنگار که روز یکشنبه ـ 23 مرداد ماه ـ در تالار وحدت برگزار شد، خبرنگاران از مشکلات حرفه‌ای و معیشتی خود سخن گفتند. برخی از آنها همچنین به شکایت‌های پی در پی سازمان‌ها و افراد مختلف از خبرنگاران اشاره کردند که به جرم افشای فساد و بیان حقایق، صورت می‌گیرد.

57244

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان