درمان زخم داخل بینی و علل مختلف ایجاد زخم

در این مطلب قصد داریم شما را با درمان زخم داخل بینی آشنا کنیم تا بتوانید با درمان سریع تر از بروز انواع عفونت ها در این بینی خود و راه های تنفسی پیشگیری نمایید.

درمان زخم داخل بینی و علل مختلف ایجاد زخم

بینی یکی از اعضای مهم بدن می باشد و وظیفه بویایی را بر عهده دارد. در واقع اگر درون بینی زخمی ایجاد شود ممکن است این احساس در فرد از بین برود که بسیار خطرناک می باشد. برای پیشگیری از مشکلات شدید تر بهتر است تکنیک های درمان زخم داخل بینی را بشناسید تا بتوانید از بروز این مشکل پیشگیری نمایید.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

علل ها و درمان زخم داخل بینی

زخم داخل بینی ممکن است به دلایل بسیار زیادی ایجاد شود. در واقع این دردها بسیار آزار دهنده و دردناک می باشند و این مورد به گونه ای است که می تواند تحمل دردها را برای فرد بسیار سخت و طاقت فرسا سازد. البته درمان این مشکل بسیار ساده می باشد و شما می توانید با استفاده از شناخت علل این این زخم ها آن را سریعا درمان نموده و تنفس راحت تر و بهتری داشته باشید. این دردها خطرناک نمی باشند ولی اگر نتوانید به درستی از آتن ها مراقبت نمایید ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود و در نهایت تمامی راه های تنفسی تان دچار عفونت گردد. درمان عفونت ها بسیار سخت و طولانی می باشد بنابراین بهتر است با درمان های مهم در این زمینه آشنا شوید.

خشک شدن بینی و درمان آن

یکی از دلایلی که می تواند منجر به ایجاد زخم های بد در بینی شود خشکی آن می باشد. علائمی که این زخم ها دارند عبارت اند از :

  • خشک شدن و حساس شدن درون بینی
  • زخم و پوسته پوسته شدن درون بینی
  • درد های شدید در درون بینی
  • خونریزی با کوچک ترین ضربه

یکی از کار های بسیار مهمی که غشای بینی انجام می دهید این است که از خشک شدن آن پیشگیری می کند بنابراین اگر این غشا خشک شود ممکن است بینی شما دچار خشک شدگی و عفونت های شدید شود. در واقع این غشا با میکروب ها نیز مبارزه می کند و زمانی که خشک می شود احتمال بروز انواع عفونت ها بالا می رود. این مشکل معمولا در زمستان ایجاد می شود و در این مدت باید بیش تر از قبل مراقب سلامتی خود باشید.

درمان زخم های درون بینی با شناخت علل ان

عوامل ایجاد کننده

عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند این مشکل را ایجاد نمایند ولی از خطرناک ترین آن ها می توان به آلرژی های شدید مانند تب یونجه، آبریزش بینی،تغییرات هورمونی و خشک شدن هوای خانه و استفاده از دارو های خاص اشاره کرد.

درمان

برای این که بتوانید این مشکل را از بین ببرید و در نهایت از خشک شدن بینی خود در طی روز پیشگیری نمایید می توانید از نکاتی که در ادامه بررسی می کنیم استفاده نمایید.

  • سعی کنید در خانه حتما از دستگاه های بخور استفاده کنید.
  • اگر دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای خانه ندارید بهتر است از یک ظرف آب استفاده کنید و سعی کنید آب همیشه در حال جوشیدن باشد تا رطوبت در خانه تان بیش تر شود.
  • دمای خانه یا محل کار را بیش تر از 22 درجه قرار ندهید زیرا دمای بالا تر و یا کم تر می تواند منجر به خشک شدن بینی شما شود. مشکلات بعدی برایتان ایجاد می شود.
  • برای کاهش مشکلات خشک شدن بینی می توانید از اسپری های مخصوص در این زمینه استفاده کنید.
  • چرب کردن بینی با پماد های مخصوص و وازلین می تواند میزان خشکی را تا حدودی کاهش داده و از بروز زخم های جدید در آن پیشگیری خواهد کرد.

حساسیت و مشکلات شدید درون بینی

حساسیت

یکی دیگر از علل هایی که می تواند منجر به ایجاد خشکی در بینی شود حساسیت می باشد. برخی از افراد هستند که به یک سری از مواد خاصی حساس می باشند و استشمام آن ها می تواند منجر به خشک شدن بینی شان گردد. در واقع این مورد می تواند منجر به ایجاد آلرژی شدید شود و فرد با دستکاری بینی دچار سوزش و زخم های شدیدی خواهد شد. برای درمان این مشکل می توانید از بخور سرد استفاده کنید تا زخم های درون بینی تسکین پیدا کرده و زخم های جدید ایجاد نشود. اگر این حساسیت ها برطرف نشد می توانید به یک متخصص مراجعه کرده و از دارو های ضد آلرژی کمک بگیرید. اگر التهاب بینی را احساس می کنید بهتر است از دستکاری کردن آن بپرهیزید زیرا در این صورت که بینی شما خشک می باشد و غشای آن به شدت کاهش یافته است می توانید آسیب های شدیدی به آن وارد نمایید.

مواد تحریک کننده

اگر فکر می کنید که زخم بینی شما دلیل خاصی ندارد بهتر است سبک زندگی خود را بررسی کنید. یک سری از موادی هستند که می توانند در این زمینه تحریک کننده باشند و از مهم ترین این مواد می توان به دخانیات اشاره کرد. البته برخی از مواد شوینده، مواد صنعتی و دود سیگار نیز می تواند جزء این مواد باشند. برای این که بتوانید از این مورد پیشگیری نمایید بهتر است سعی کنید از تمامی مواد گفته شده دوری کنید و اگر نمی توانید و کار شما طوری می باشد که با این مواد بسیار زیاد سر و کار دارید بهتر است از ماسک های مخصوص استفاده نمایید تا آسیب های دیگری به راه های تنفسی شما وارد نشود.

مواد مختدر و زخم های شدید درون بینی

دمیدن زیاد

در نظر داشته باشید که در بسیاری از شرایط نباید بسیار زیاد از بینی نفس بکشید. از مهم ترین این شرایط می توان به شرایطی اشاره کرد که گرد و غبار بسیار زیاد می باشد. اگر در این شرایط بیش از حد از بینی خود نفس بکشید ممکن است غشای درونی بینی شما خشک شده و زخم های بسیار زیادی درون آن ایجاد می شود. سعی کنید دمیدن از بینی را با فشار بالا انجام ندهید زیرا این کار نیز می تواند آسیب های شدیدی ایجاد نماید.

وارد شدن ضربه

برخی از شرایط هم وجود دارد که بدون هیچ کاری از طرف شما ممکن است بینی تان زخم گردد. وارد شدن ضربه در اثر حادثه ممکن است جراحاتی در بینی شما به وجود بیاید و در این موارد بهتر است سریعا خود را به پزشک برسانید و تحت درمان باشید زیرا این روش هیچ درمان خانگی ندارد و ممکن است در صورت تلف کردن وقت زمان طلایی درمان را نیز از دست بدهید. البته یک سری از روش های پیشگیری در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که مراقب بینی خود باشید و سعی کنید در فعالیت ها و ورزش هایی که انجام می دهید بینی شما آسیب نبیند در غیر این صورت باید هزینه های بسیاری برای درمانش بپردازید.

آفت بینی

از دیگر علل های بروز زخم در بینی آفت ها می باشند. معمولا این زخم ها درون دهان و یا در اطراف آن ایجاد می شود ولی در برخی از شرایط ممکن است درون بینی نیز ایجاد شده و خشکی بینی و زخم های شدیدی را در آن ایجاد نماید. البته به این نوع آفت ها که می تواند منجر به ایجاد زخم در بینی شود زخم های سرد گفته می شود و در اثر یک سری از عفونت های ویروسی ایجاد خواهد شد و فردی مبتلا معمولا سوزش و درد ناگهانی و شدید را در بینی خود احساس می کند. این مشکل نیز درمان خانگی ندارد و باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار گرفته و از دارو های خاص استفاده کنید تا سریع تر درمان شده و از شر درد های شدید راحت گردید.

درمان زخم داخل بینی

جوش ها

از دیگر عواملی که می تواند منجر به ایجاد زخم درون بینی شود و باید برای درمانش اقدام نمایید جوش ها می باشند. در شرایطی که هوا آلوده باشد مو های درون بینی باکتری ها را جذب می کنند و این باکتری ها می توانند ریشه مو های درون بینی را آلوده کرده و جوش های بزرگی در بینی ایجاد نماید. این جوش ها درون بینی می باشند ولی با دست زدن به آن ها نیز می توانید منجر به زخم های شدیدی شوید و برای درمان زخم داخل بینی بهتر است دست به این جوش ها نزنید.

مواد مخدر

مواد مخدر تاثیرات بسیار بدی بر روی پوست، سیستم ایمنی، سیستم عصبی و … می گذارد و بهتر است هر طور که می توانید خود را از  آن ها دور نمایید. اگر از مواد مخدر استنشاقی استفاده می کنید احتمال این که به زخم های داخل بینی مبتلا شوید بسیار زیاد می باشد. مصرف این نوع از مواد مخدر می تواند آسیب های بسیار شدیدی به بینی وارد نماید و منجر به ایجاد پارگی های شدید و حفره های عمیق در بینی شود. بهتر است سعی کنید برای پیشگیری از این مشکلات و درمان زخم های داخل بینی که بر اثر کشیدن مواد ایجاد می شود  از استعمال و مصرف استنشاقی آن ها دوری کنید.

تاثیر مواد مخدر بر زخم های درون بینی

در واقع زخم های داخل بینی زیاد جدی نمی باشند و شما می توانید با استفاده از روش های گفته شده و دستکاری نکردن آن ها باعث بهبودی شان گردید. در پایان می توانید مطالب دیگری که در زمینه درمان های خانگی نوشته شده است را مانند درمان قفل شدن فک و درمان درد با طب سوزنی مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید و به مطالب دست یافته و آن ها را مشاهده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان