کروز حامی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده

کروز حامی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده

کمتر کسی اطلاع دارد که باردار شدن می‌تواند به معنای از دست دادن شغل کسی باشد. زن باردار هفت ماهه‌ای را تصورکنید که تنها به این دلیل از کار صندوق‌داری خود اخراج شده که در حین کار نیاز به دستشویی رفتن بیشتری دارد. یا زن حقوق بگیر دیگری را تصور کنید که از کار خرده‌فروشی‌اش به این دلیل اخراج شده که گواهی استراحت پزشک معالج خود را که حاکی از معافیت وی از بلند کردن اجسام سنگین یا از بالا رفتن از نردبان در طول یک ماه و نیم آخر بارداری است به کارفرمای خود نشان می‌دهد: این دقیقا همان چیزی است که برای پاتریشیا لیی اتفاق افتاد.» این گزارشی است که چند سال پیش در نیویورک تایمز منتشر کرده و در آن از این حقیقت پرده بر می‌دارد که بارداری و ازدواج می‌تواند منجر به اخراج زنان از کار در آمریکا گردد.
زنان باردار در بلند کردن اجسام سنگین، ساعات کاری زیاد یا ایستادن طولانی مدت محدودیت دارند همین مساله باعث ظلم برخی کافرمایان به آنها شده و دستور اخراج آنها صادر می‌گردد. این موضوع به یک معضل جهانی در شاخص‌‎های عدالت جنسیتی تبدیل شده است. پس بسیاری از زنان شاغل، فرزندآوری خود را به تعویق می‌اندازند تا مبادا شغل خود را از دست بدهند. لذا فعالان اجتماعی معتقدند باید بنگاه‌هایی که نسبت به رعایت حقوق اجتماعی زنان متعهدند، تشویق شوند و عمکلرد آنها گزارش شود.
شرکت کروز به دلیل به کارگیری بیش از هشت هزار نیروی انسانی زن از جمله شرکت‌هایی است که بایستی از نظر رعایت شاخص‌های اخلاقی عدالت جنسیتی مورد ارزیابی قرار گیرد. به همین ترتیب مسائلی را با مهرداد درویش مدیر منابع انسانی شرکت صنایع تولیدی کروز در میان گذاشتیم. او در ابتدا یادآور شد شرکت کروز برای استخدام زنان سرپرست خانوار نسبت به مردان اولویت قائل است. وی در همین رابطه در خصوص آمار نیروی انسانی این شرکت به تفکیک جنسیت گفت: 8000 نفر از کارکنان شرکت کروز خانم و در مقابل تنها 4900 نفر از نیروی انسانی مرد هستند.

مهرداد درویشی در خصوص شیفت های کاری به ویژه در ساعات پایانی که ممکن است تهدیدی برای امنیت رفت و آمد زنان باشد گفت: شرکت کروز نسبت به امنیت زنان در شهر حساس است و در انتهای هر شیفت سرویس ایاب و ذهاب تا درب منازل مهیا است، چرا که بحث امنیت پرسنل به ویژه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.
درویشی در پاسخ به این سوال که کروز در صورت بارداری نیروی انسانی زن چه قوانینی دارد؟ گفت: در این راستا گروه قطعه سازی کروز حمایت ویژه ای از طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در جهت افزایش جمعیت و تشویق به این امر انجام داده است. به گفته مدیر منابع انسانی کروز طرح فرزندآوری و استحکام خانواده از جمله مواردی است که شرکت برای آن اهمیت ویژه ای قائل است و اقدامات موثری برای اطمینان بخشیدن به بانوان برای حفظ کار در حین بارداری صورت گرفته است.

کروز برای دوران باردار تسهیلات مالی و رفاهی ویژه دارد

مدیر منابع انسانی کروز با اشاره به استقبال این مجموعه از ازدواج مجردان شاغل اظهار کرد: ازدواج مزایای خوب بی‌شماری برای انسان به ارمغان می‌آورد و کروز ضمن استقبال، هدایای ویژه، مرخصی و وام ازدواج ارائه می‌کند. همچنین به محض اینکه بانوان شاغل باردار می‌شوند وام‌های ضروری و طرح بیمه تکمیلی تا سقف دو برابر به آنها پرداخت می‌شود.
درویشی با اشاره به اینکه جهت فراهم آوردن شرایط مناسب و ایده ال برای بانوان قبل و بعد از زایمان اهمیت ویژه ای قائل هستیم، گفت: خانم‌های باردار شیفت شب تا پایان دو سالگی کودک به شیفت صبح منتقل می‌شوند. در فضاهایی که دارای آلایندگی است اجازه نمی دهیم فعالیتی داشته باشند. از آن جا که جایگاه شغلی آن ها حفظ می‌شود، هیچ دغدغه‌ای در خصوص از دست دادن شغل خود بعد از مرخصی زایمان ندارند. وی ادامه داد: در صورتی شرایط همکاری از طرف فرد پس از فرزندآوری مهیا نباشد، می‌تواند همسر، فرزند و حتی برادر یا خواهر خود را جایگزین کند.
مدیر منابع انسانی کروز در پایان گفت: برای حفظ و نگهداری فرزندان تازه متولد شده برای بانوان شاغل از جمله مهمترین دغدغه‌های بارداری در عرصه جدید به حساب می آید که کروز علاوه بر پرداخت ماهانه کمک هزینه نگهداری فرزندان به پرسنل پروژه هایی از جمله ساخت بزرگترین و مجهزترین مهدکودک برای مادران شاغل در دستور کار است که به زودی افتتاح می شود.
کروز بارها به عنوان کارآفرین و کارفرمای نمونه معرفی شده و لوح و تقدیرنامه‌هایی دریافت کرده است. این شرکت تولیدی از جمله شرکت‌هایی است که خود را نسبت به رعایت الزامات اخلاقی، شرعی و حقوقی در خصوص زنان متعهد می‌داند.
به نظر می‌رسد اهتمام کروز در تامین امنیت زنان و تامین نیازهای رفاهی زنان باردار و تسهیل ازدواج کارکنان نشانه خوبی از رعایت الزامات و شاخص‌های عدالت جنسیتی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان