تخفیف خوب بیمه دات کام برای خرید بیمه بدنه با شرایط ویژه در ۱۴۰۱

استفاده از وسایل نقلیه زمینی یکی از ملزومات در هر جامعه‌ای است، زیرا بدون این وسایل نمی‌توان رفت و آمد راحت‌تری داشت.

تخفیف خوب بیمه دات کام برای خرید بیمه بدنه با شرایط ویژه در 1401

با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در سبک زندگی‌های افراد ایجاد شده است، هر خانواده‌ای به یک خودرو یا موتور سیکلت نیاز دارد تا بتواند در سطح شهر تردد داشته باشند. همچنین وسایل نقلیه زمینی همیشه در معرض خطر هستند و نمی‌توان حادثه‌های جاده‌ای را پیش بینی کرد. از این رو برای اینکه هنگام بروز حادثه نگرانی برای جبران هزینه‌های خود نداشته باشید بهتر است که از انواع بیمه اتومبیل استفاده کنید تا در صورت نیاز، هزینه‌های شما کاهش پیدا کند. در سایت بیمه دات کام امکان مقایسه شرایط و پوشش‌ شرکت‌های مختلف بیمه‌گر و سفارش آنلاین بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو، آتش سوزی و سایر فراهم است. در این مطلب سعی داریم درباره چگونگی راز محاسبه بیمه بدنه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه برای چه خودروهایی لازم است؟

با توجه به فرهنگسازی که برای خرید انواع بیمه نامه‌ها انجام شده است باید بدانید که میزان رشد فروش بیمه بدنه در صنعت بیمه افزایش پیدا کرده و افراد تمایل دارند که در کنار بیمه شخص ثالث از این بیمه نامه هم استفاده کنند. خودروهایی ایرانی با توجه به پایین بودن سطح کیفیتی و بدنی که دارند بهتر است از بیمه بدنه استفاده کنند تا در زمان حادثه نگرانی برای جبران خسارت‌ها نداشته باشید. بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه خودرو را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.محاسبه قیمت بیمه بدنه به چه صورت است؟

راز فرمول محاسبه بیمه بدنه را می‌توان عوامل تاثیر گزار در این بیمه نامه دانست. به طور حتم می‌دانید که مزیت‌های بیمه بدنه با توجه به پوشش‌ها و میزان پرداخت خسارت ارزیابی می‌شود. پس پوشش‌های بیمه بدنه به طور حتم یکی از تاثیر گزارترین موارد در محاسبه قیمت بیمه نامه است. به طور کلی عوامل تاثیر گزار در محاسبه قیمت بیمه بدنه عبارتند از:

· تخفیف‌های گروهی

· خودروهای وارداتی

· برخی از مشاغل

· ویژگی‌های خودرو فاکتورهایی مانند: سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو

· تخفیف‌های بیمه شامل: تخفیف عدم خسارت، خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو و تخفیف خودروی صفر کیلومتر

· طرح‌های تشویقی برای اعیاد و مناسبت‌های خاص

چرا پوشش‌ها بر نرخ بیمه بدنه تاثیر دارند؟

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که بیمه‌گزار با توجه به الویت‌های خود آن‌ها را انتخاب می‌کند. پوشش‌های اصلی که در بیمه بدنه خریداری می‌کنید به شرح زیر است:

· حادثه

هنگامی‌که خودرویی بیمه بدنه را خریداری می‌کند، شرکت بیمه متعهد می‌شود که تا سقف تعهدات خود حوادثی مانند: واژگونی خودرو، سقوط خودرو و برخورد با اجسام ثابت یا متحرک را جبران خسارت کند.

· آتش‌ سوزی

آتش سوزی جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه است و در صورتی که خودرو در اثر برخورد صاعقه دچار اتش سوزی شود، بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت تا سقف تعهدات خواهد بود.

· سرقت کلی

سرقت خودرو دو حالت دارد اگر سرقت در دسته بندی سرقت کلی قرار گیرد جزو پوشش‌های اصلی است اما برای سرقت‌های جزئی باید پوشش‌های اضافی خریداری کرد.

تخفیف خوب بیمه دات کام برای خرید بیمه بدنه با شرایط ویژه در 1401

خرید بیمه بدنه توصیه می شود

همچنین برای خرید پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد که این پوشش‌ها به شرح زیر است:

· سرقت قطعات خودرو

· ایاب و ذهاب

· شکست شیشه

· نوسانات قیمت

· بلایای طبیعی

· اسید پاشی و مواد شیمیایی

· ترانزیت

· کشیدن میخ

با توجه به توضیحاتی که داده شد انتخاب پوشش‌های بیمه بدنه می‌تواند همان راز فرمول محاسبه قیمت بیمه نامه باشد. تعداد پوشش‌های اضافی و اولویت بیمه‌گزار به طور مستقیم بر نرخ بیمه نامه تاثیر خواهد گذاشت.

پوشش‌هایی که در بیمه بدنه جزو استثنائات هستند

هر بیمه نامه با توجه به میزان ریسک خطرات وحوادث یکسری استثنائات دارند. علت تحت پوشش قرار نگرفتن این موارد هم می‌تواند بالا بودن میزان ریسک جبران حادثه برای بیمه‌گر عنوان شود که بیمه مرکزی آن‌ها را به تصویب می‌رساند. در بیمه بدنه این استثنائات عبارتند از:

· جنگ، شورش، حمله، اعتصاب و بلوا

· تعقیب و گریز از پلیس در صورت دزدی یا هرگونه اعمال قانون

· استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر

· حمل بار بیشتر از حد مجاز و توافق شده در مفاد بیمه نامه

· بکسل کردن خودروی دیگر

· خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای

· خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار برای دریافت خسارت از شرکت بیمه

· رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده

تخفیف‌های بیمه بدنه به چه صورت است؟

یکی دیگر از رازهای فرمول محاسبه نرخ بیمه بدنه را می‌توان میزان تخفیف‌های در نظر گرفته شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای دانست.

تمام شرکت‌های بیمه تخفیف 10 درصدی را برای پرداخت نقدی حق بیمه در نظر می‌گیرند. همچنین تخفیف عدم خسارت یکی از تخفیف‌های اصلی در بیمه بدنه است که بر محاسبه قیمت بیمه نامه تاثیر مستقیم دارد. تخفیف‌های عدم خسارت برای بسیاری از شرکت‌ها 4 ساله و در برخی دیگر 5 ساله است.

تخفیف خوب بیمه دات کام برای خرید بیمه بدنه با شرایط ویژه در 1401

خودروی صفر باعث کاهش قیمت بیمه بدنه می شود

شرکت‌هایی که تخفیف را به صورت 4 ساله در نظر می‌گیرند به ازای هر سال تخفیف مطابق با جدول زیر تخفیف می‌دهند.

سال

میران تخفیف

1 سال

25 درصد تخفیف

2 سال

25 درصد تخفیف

3 سال

45 درصد تخفیف

4 سال

60 درصد تخفیف

شرکت‌هایی که تخفیف را به صورت 5 ساله در نظر می‌گیرند به ازای هر سال تخفیف مطابق با جدول زیر تخفیف می‌دهند.

سال

میران تخفیف

1 سال

25 درصد تخفیف

2 سال

25 درصد تخفیف

3 سال

45 درصد تخفیف

4 سال

60 درصد تخفیف

روش‌های محاسبه بیمه بدنه

برای اینکه بتوان قیمت و نرخ بیمه نامه بدنه را محاسبه کرد بهتر است که در ابتدا میزان پوشش‌ها، تخفیف‌ها و الویت‌های مشخص شود. سپس می‌توان برای محاسبه قیمت بیمه از روش‌های آنلاین و کارگزاری‌های خرید آنلاین بیمه مانند بیمه دات کام کمک گرفت. به راحتی نوع خودرو و اطلاعات بیمه‌ای خود را در سامانه‌های آن لاین وارد کرده و تنها با فشردن یک کلیک بیمه نامه خود را تهیه کنید.

به طور کلی بیمه بدنه جزو بیمه نامه اتومبیل است که با توجه به اختیاری بودن آن و فرهنگسازی که انجام شده مورد استقبال راننده‌ها و صاحبان خودرو قرار گرفته است. برای اینکه بتوان نرخ دقیق بیمه بدنه را مشخص کرد باید عوامل مختلفی را بررسی کرد. با توجه به قانون بیمه بدنه، جبران خسارت‌هایی پرداخت می‌شوند که تحت پوشش بیمه‌گر باشند. البته که می‌توان با تهیه پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه، ریسک حوادث ناخواسته را به شرکت بیمه انتقال داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان