راهنمای ثبت شرکت و هزینه های آن در سال ۱۴۰۱

ممکن است شما بخواهید فعالیت اقتصادی خود را با ثبت کردن آن به عنوان یک شرکت ارتقا بخشیده و به آن اعتبار دهید و به احتمال بسیار زیاد سوالاتی در این زمینه برایتان به وجود آمده که ما در این مطلب به آنها می پردازیم. امیدواریم بتوانیم به تمام سوالات شما در زمینه ثبت شرکت و مسائل مربوط به آن پاسخ دهیم .

راهنمای ثبت شرکت و هزینه های آن در سال 1401

شرکت های ثبت شده می توانند ضامن اعتبار و حق و حقوق و تعهدات کارکنان و البته مشتریان شرکت باشند. تبدیل یک تجارت ساده به یک شرکت معتبر باعث افزایش اعتبار و در پی آن سودآوری بیشتر می گردد.
تمامی فعالیت های اقتصادی بر اساس قوانین باید به صورت شرکت ثبت شده ،توسط شخص حقوقی باشد.
اگر بخواهیم تعریفی ساده از شرکت داشته باشیم باید بگوییم شرکت شریک شدن چند نفر برای انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی است که هر کدام جایگاه و سهم مشخصی در این امر دارند.

مراحل ثبت شرکت

سابقا ثبت شرکت مراحل بسیار طولانی و زمان بر داشت و این امر دغدغه و مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود می آورد اما امروزه با کمک گرفتن از متخصصین این امر این روند بسیار تسهیل شده،ما در شرکت ثبت ونک درتمامی مراحل ثبت شرکت همراه شما خواهیم بود و شما را یاری خواهیم داد.
بیایید نگاهی به روند کار و شرایط آن داشته باشیم.

به صورت کلی شرکتها هشت نوع هستند:

  1. سهامی عام
  2. سهامی خاص
  3. مختلط سهامی
  4. مختلط غیر سهامی
  5. تضامنی
  6. نسبی
  7. تعاونی
  8. مسئولیت محدود
  9. دانش بنیان

ثبت شرکت برای هرکدام از این نوع شرکت ها قدری متفاوت است در اینجا نگاهی اجمالی به هریک خواهیم داشت:

سهامی عام:

این نوع شرکت در واقع کاملترین نوع شرکت سهامی می باشد، این شرکت ها برای امور تجاری مانند تاسیس کارخانه ها و موسسات ،استخراج معادن یا انواع تجارت های داخلی و خارجی تاسیس می شوند.
برای ثبت این نوع شرکت پذیره نویسی،مشخص کردن میزان سرمایه و اختصاص دادن سهام به سهام داران باید انجام شود.

سهامی خاص:

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید اساسنامه شرکت تهیه و امضای آن باید انجام شود،مدیران و بازرسان شرکت مشخص شوند،مسئولیت ها و سمت افراد تعیین و آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه کثیرالانتشار ثبت شود.

ثبت شرکت سهامی خاص

مختلط سهامی:

برای این نوع شرکت ها دو نوع شرک وجود دارد :ضامن و سهامی. بخشی از سرمایه شرکت تبدیل به سهام می شود. می توان گفت ترکیبی از شرکت های تضامنی و سهامی هستند و باید مجمع عمومی داشته باشند تا در زمان لزوم به امور خاص رسیدگی کند.

مختلط غیر سهامی:

این شرکت نوعی ترکیب شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.در اسم شرکت باید عبارت شرکت مختلط و نام یکی از شرکاء ضامن قید شود.

تضامنی:

در این شرکت ها باید یک ضامن به عنوان ضامن شرکا انتخاب شود.اگر یکی از شرکا فوت شود یا از سیستم خارج شود شرکت منحل شده و فعالیتش متوقف می گردد.برای انتقال مالکیت باید شرکت منحل و از نو تاسیس شود.

نسبی:

شرکت های نسبی دو رکن اساسی دارند که شامل شرکا و مدیر شرکت است،مدیر شخصی است که یا از میان شرکا انتخاب شده و یا شخصی خارج از آنها را انتخاب و همه امور را به او می سپارند.برای ثبت این نوع شرکت باید اساسنامه و میزان سرمایه تمامی شرکا مشخص باشد.

تعاونی:

این نوع شرکت سه رکن اساسی دارد :مجمع عمومی، بازرسین و هیئت مدیره. برای تاسیس این شرکت حتما باید تابعیت ایرانی داشته باشید ،داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و عدم عضویت در تعاونی های دیگر نیز لازم است.

مسئولیت محدود:

در این نوع شرکت مدیر عامل از میان شرکا و یا از بیرون شرکت انتخاب می شود.و همه سرمایه در اختیار او قرار می گیرد.در این نوع شرکت هیئت نظارتی وجود دارد که مجمع عمومی را انتخاب می کند. در این شرکت ها حق رای بر اساس میزان سرمایه است

شرکت دانش بنیان :

این نوع شرکت در حقیقت شرکتی است که علاوه بر تولید و فروش محصولات در بستر فناوری برتر ، سرمایه گذاری زیادی در بخش منابع انسانی و تحقیق و پژوهش مجموعه خود نموده و با جذب متخصصین اقدام به تولید و یا ارتقای کالا و خدمات این گروه محصولات می گردد.

جهت ثبت شرکت دانش بنیان با مشاورین ثبت ونک در تماس باشید : 02187790

مراحل و جزئیات ثبت شرکت

پس از آنکه تصمیم به ثبت شرکت گرفتید،باید تعداد اعضای شرکت ونوع شرکت را مشخص کنید و برای شروع کار به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها که به صورت آنلاین خدمات مربوط به ثبت شرکت را ارائه می دهد مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم پیش از شروع فرایند ثبت تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و همراه داشته باشید. برای تسهیل این کار از قبل پنج نام را برای شرکت خود کاندید کرده اید یادداشت کنید، زمینه کاری شرکت را مشخص کنید ،آدرس و کد پستی محل استقرار شرکت را همراه داشته باشید و مشخص کنید که سرمایه اولیه شرکت چه میزان است.

باید بدانید که برای تاسیس یک شرکت به حداقل دونفر عضو نیاز است و یک نفر به تنهایی نمی تواند اقدام کند. در بسیاری زمینه ها مانند انجام مناقصات و اخذ آنها شخص حقیقی قادر به انجام کاری نیست و حتما باید تحت عنوان شرکت توسط شخص حقوقی این قبیل فعالیت ها انجام شود.

گاهی در صورت نیاز می توان شرکت های آماده را خریداری کرد و مشخصات آن را تغییر داد. برای مثال نام شرکت یا آدرس شرکت اما یادآور می شویم که عنوان شرکت غیر قابل تغییر است برای مثال شرکتهای تعاونی نمی تواند تبدیل به شرکت سهامی عام شود.

جزییات لازم هنگام ثبت شرکت

مبلغی بابت هزینه تعیین نام و ثبت اطلاعات متقاضی باید واریز شود، در این مرحله نام را انتخاب می کنید و کارشناسان بخش پذیرش در صورتی که تمامی مدارک و اطلاعات لازمه تکمیل باشد آن را ثبت می کنند و رسیدی در دو نسخه تهیه می کنند که یک نسخه آن به متقاضی تحویل داده می شود.

بعد از آنکه اطلاعات اولیه تایید و توسط متخصص مربوطه وارد سیستم شد شخص متقاضی آنها را تایید کرده و روند ثبت شرکت وارد مرحله دیگری میشود که تعیین نام نهایی و تعیین کارشناس است.در اینجا کارشناسان از میان نامهایی که متقاضی ارائه داده و از روی اولویت آنها بهترین گزینه را ارائه می دهند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت:

  • تهیه دو نسخه رونوشت از اساسنامه شرکت
  • دونسخه رونوشت از اظهار نامه شرکت
  • دو نسخه از صورت جلسه هیئت میره
  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه همه مدیران
  • دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
  • ارائه فیش بانکی واریز سی و پنج درصد سرمایه شرکت
  • ارائه مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح
  • آگهی دعوت مجمع موسسین شرکت

هزینه برای ثبت شرکت در سال 1401

برای آگاهی از هزینه ثبت شرکت می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی ثبت ونک در ارتباط باشید .ما با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و کارآزموده شما را در هرچه بهتر و سریعتر پیش بردن کارتان یاری خواهیم کرد .

راهنمای ثبت شرکت و هزینه های آن در سال 1401

مشاورین و کارشناسان ما در تمامی مراحل ازآغاز تا پایان کار همراه شما بوده و شما را به بهترین وجه هدایت خواهند کرد.پیش از شروع کار می توانید از خدمات مشاوره ای رایگان ما در تمامی زمینه های ثبتی و حقوقی بهره مند شوید.برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02187790 در ارتباط باشید.

www.vanak.org

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان