قیمت رب گوجه فرنگی در انتظار کاهش!

پیش بینی ها خبر از احتمال کاهش قیمت رب گوجه فرنگی به دلیل کاهش قیمت مواد اولیه دارد.

قیمت رب گوجه فرنگی در انتظار کاهش!

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، نوسان قیمت محصولات صنایع غذایی موضوعی است که مورد توجه تمامی اقشار جامعه بوده و به صورت مستقیم زندگی افراد را مورد تاثیر قرار می دهد، یکی از این محصولات که به دلیل کاربرد و اهمیت آن در طبخ غذا محل توجه است رب گوجه فرنگی است که گمانه زنی برای کاهش قیمت آن به تازگی شدت گرفته است.

عوامل مختلفی مانند قیمت گوجه فرنگی،هزینه های فرآیند تولید، بسته بندی و حمل و نقل و قیمت بسته بندی عوامل اصلی تعیین کننده قیمت این محصول غذایی است. با کاهش قیمت گوجه فرنگی به عنوان ماده اولیه این محصول پیش بینی کاهش قیمت رب گوجه قوت گرفت. مسئولان و فعالان حوزه صنایع غذایی در این خصوص ابراز نظرهای مختلفی داشته اند.

کنترل و نظارت صحیح برای کاهش قیمت ها

محمدصادق ریاحی نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان از کاهش قیمت گوجه فرنگی در دو هفته گذشته سخن گفته و اظهار داشت: کاهش قیمت صیفی‌جات به شرایط جوی بستگی دارد، اگر دوباره شاهد وقوع سیل باشیم به طور قطع دوباره با مشکل مواجه می‌شویم، اما اگر همین روال عادی باشد، قیمت گوجه تغییر نمی‌کند.

وی افزود: با کاهش قیمت گوجه، نرخ رب گوجه نیز باید کاهش یابد، با کاهش قیمت گوجه باید کارخانجات تولید گوجه در قیمت‌های خود تجدید نظر کنند، اما متاسفانه این گونه عمل نمی‌کنند و بعضا به افزایش هزینه‌های کارگری، مواد اولیه همچون قوطی رب و ... اشاره می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: کارخانجات تولید رب گوجه زمانی اقدام به خرید گوجه از بازار می‌کنند که قیمت این محصول کف بازار باشد، اما به طور قطع با کاهش قیمت گوجه باید قیمت رب گوجه نیز ارزان شود، اما متاسفانه شاهد کنترل و نظارت درستی بر این موضوع نیست.

وی افزود: قیمت رب گوجه باید حساب شده باشد و با آنالیز قیمتی تولید این محصول میانگین خرید گوجه لحاظ شود و که با کاهش قیمت گوجه قیمت رب گوجه ارزان شود.

افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در اثر رشد تقاضا نیست

محمدرضا امین الرعایا رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان، نیز در در ارتباط با افزایش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار داشت: قیمت فروش یک قوطی 800 گرمی رب گوجه فرنگی قبلا بین 35 تا 37 هزار تومان بود، اما در حال حاضر 44 هزار تومان است و به نظر می‌رشد که جا داشته باشد که کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم قیمت مواد اولیه لازم برای تولید رب گوجه فرنگی تغییر کرده باشد، ادامه داد: این افزایش قیمت در اثر رشد تقاضا نیست، بلکه به دلیل افزایش حقوق و دستمزد کارگر بوده است؛ کاهش قیمت هم بستگی به این دارد که سازمان حمایت از مصرف‌کننده چه تصمیمی بگیرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان