راهنمای سفر آسان به عتبات در سال ۱۴۰۱

زیارت عتبات در این ماه‌ها، حس و حال دیگری برای عاشقان اهل بیت دارد.

راهنمای سفر آسان به عتبات در سال 1401

این شور و اشتیاق مسافران برای زیارت اهل بیت را می‌توان در استقبال آنها در زمینه خرید بلیط هواپیما به شهرهای مختلف عراق از جمله نجف از مرجعی کامل و ارزان همچون فلای تودی مشاهده کرد. امسال هم با توجه به کرونا و دیگر شرایط موجود، برای سفر به عتبات عالیات شرایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد که با آگاهی و اطلاع از آن‌ها، می‌توانید سفری راحت و بی‌دردسر به عراق و شهرهای عتبات داشته باشید. اگر قصد سفر به شهرهای عتبات را دارید؛ در ادامه با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا در این مطلب به بررسی شرایط سفر در ایام پیش رو به این شهرها بپردازیم.

اطلاعات مورد نیاز برای سفر به عتبات عالیات

قبل از این که به بررسی شرایط سفر به عتبات بپردازیم؛ بیایید تا در ادامه کمی درباره این شهرها برایتان بگوییم. اصطلاح عتبات عالیات برای اشاره به شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا استفاده می‌شود. در این شهرها، آرامگاه امامان بزرگوار شیعه قرار گرفته و هر سال، زائران بسیاری برای زیارت و تجدید عهد به آن سفر می‌کنند.
شهر نجف، تنها میزبان بارگاه ملکوتی امام علی (ع) است اما، آرامگاه امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) در شهر کربلا، بارگاه امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی (ع) در کاظمین و حرم امام علی نقی (ع) و امام حسن عسگری (ع) در شهر سامرا قرار گرفته‌اند.
تمام این شهرها، میعادگاه شیعیان جهان است اما بر چه کسی پوشیده است که سفر به نجف، گمگشتگان بسیاری را به امام علی (ع)، اولین امام عالیقدر شیعه می‌رساند.نجف، مرکز استانی به همین نام است و به نوعی مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق نیز محسوب می‌شود. این شهر، محل تردد و اقامت طلاب و محصلان دینی و زائران بسیاری محسوب می‌شود و همین امر بلیط نجف را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های موجود در مسیرهای خارجی از مبدا شهرهای مختلف ایران کرده است.

راهنمای سفر آسان به عتبات در سال 1401

نکات مهمی برای سفرهای امسال به این اماکن وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما بیان خواهیم کرد:

با هواپیما به عتبات سفر کنید

برای سفر به عتبات عالیات می‌توانید هم به صورت شخصی و هم با ثبت‌نام در کاروان‌های اعلامی و معتبر سازمان حج و زیارت، سفر خود را انجام دهید.
البته لازم به ذکر است که به دلیل وجود شرایط ویژه به خاطر شیوع ویروس کرونا، توصیه می‌شود تا امسال برای سفر به عتبات عالیات، با هواپیما سفر کنید. هر چند که اگر مقصدتان شهر کربلا است؛ با توجه به اخبار موجود، فرودگاه بین‌المللی کربلا تا سال آینده افتتاح خواهد شد. در حال حاضر، تنها هفت شهر عراق دارای فرودگاه بین‎‌المللی هستند و می‌توانید با خرید پرواز به مقصد یکی از این شهرها، به عراق بروید و بعد به وسیله پروازهای داخلی یا راه‌های زمینی، راهی کربلا شوید.
بهترین مقصد برای سفر با این شرایط، خرید پرواز نجف است. از ویژگی های مثبت سفر به نجف این است که از قبل، به تمامی نیازهای زائران فکر شده و تقریبا همه چیز آماده است. ضمن این که با خرید پرواز رفت و برگشت و تهیه بلیط هواپیما نجف تهران از قبل و توسط مرجعی ارزان و معتبر همچون فلای تودی، تجربه سفری عالی به عتبات عالیات را به دست خواهید آورد.

از ثبت نام در سامانه سماح غافل نشوید!

برای سفر به عتبات مخصوصا در ماه‌های محرم و صفر و علی‌الخصوص اربعین، باید از قبل در سامانه سماح ثبت نام کنید. سامانه سماح برای ارائه خدمات غیر حضوری به زائران عراق و علی‌الخصوص اربعین راه‌اندازی شده است. از این رو افرادی که خواهان سفر به عتبات مخصوصا در زمان اربعین هستند، باید ابتدا در این سایت ثبت‌نام کنند.
برای امسال هم به همین صورت است؛ فرقی نمی‌کند که قصد سفر به کربلا را دارید یا می‌خواهید راهی نجف ‌شوید؛ در هر صورت باید قبل از سفر به هر کدام از شهرهای عراق از 10 تا 17 مرداد 1401، در این سایت ثبت نام کنید.

گوش به زنگ اخبار باشید

برای سفر به عتبات حتما به اخبار و رسانه‌های معتبری همچون صدا و سیما در زمینه سفر به شهرهای مقدس عراق گوش به زنگ باشید. سایت رسمی سازمان حج و زیارت نیز مرجعی کامل و معتبر برای پیگیری اخبار و سفر به عتبات به حساب می‌آید. در حال حاضر با توجه به قوانینی که تا به حال برای سفر به عتبات اعلام شده، لازم است بدانید که اگر قصد سفر هوایی به این شهرها را دارید؛ باید کارت واکسن با تزریق دو دوز را داشته باشید. این شرایط برای مسافرانی که قصد سفر زمینی را دارند؛ با تزریق سه دوز واکسن همراه است. در زمینه نوع و برند واکسن، خبر خاصی اعلام نشده است.

راهنمای سفر آسان به عتبات در سال 1401


مرجعی معتبر را برای دریافت خدمات سفر انتخاب کنید

برای سفر به عتبات عالیات در مناسبت‌های مختلف، بهترین انتخاب خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از طریق مرجعی ارزان قیمت و مطمئن همچون فلای تودی است. در سایت فلای تودی می‌توانید پروازهای مختلف را بررسی کنید، قیمت بلیط هواپیما نجف، بغداد، بصره، ... با ایرلاین‌های مختلف را مورد مقایسه قرار دهید، به راحتی و در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید کنید و هرگاه که لازم داشتید؛ از پشتیبانی فلای تودی برخوردار شوید.
ما برای راحتی شما، فیلترها و ابزارهای مختلفی برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما همچون تقویم قیمتی و نمودار قیمتی را قرار داده‌ایم. اگر باز هم بلیط مورد نظر خود را پیدا نکردید؛ می‌توانید با فعال سازی گزینه اطلاع از آخرین قیمت‌ها، در صورت اعمال هرگونه تغییری، اعلان آن را به وسیله ایمیل یا پیامک خود، دریافت کنید.
در صورت وجود سوال یا هر مشکلی، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و در تمامی روزهای هفته با کارشناسان بخش پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان