دلیل شرکت در دوره های آموزش باریستا

شغل باریستایی یکی از مهارت هایی است که می تواند درآمد بسیار خوبی را به همراه داشته باشد؛ به این شرط که این مهارت را به شکلی حرفه ای دنبال کنید و در آن کاملا مسلط باشید.

دلیل شرکت در دوره های آموزش باریستا

این روزها کافه‌ها دنج‌ترین جای شهر برای سپری‌کردن دقایقی بی‌حاشیه، بدون دغدغه و آرام هستند. در این بین نوشیدن یک نوشیدنی گرم یا سرد نیز می‌تواند آرامش ازدست‌رفته شما را احیا کند.

اگر به قهوه علاقه داشته‌باشید، این حرفه برایتان جذابیت‌های بسیار و پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و به شکل‌های خاصی انجام می‌شود؛ بنابراین شغل باریستایی یک شغل بسیار جذاب است که تخصص و حرفه‌ای‌بودن در آن شرط اول موفقیت است.

دلایل متعددی وجود دارد که شغل باریستایی را به یک شغل جذاب و پرطرفدار تبدیل ساخته‌است. جذابیت‌ها و مزایای این شغل سبب شده که هر روز شاهد افتتاح کافه‌های حرفه‌ای در سطح شهرها باشیم. در ادامه ضمن معرفی باریستا دلایل محبوبیت این شغل را نیز بررسی می‌کنیم.

باریستا کیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به یک تعریف دقیق از شغل باریستایی برسیم. باریستا در واقع شخصی است که به‌صورت تخصصی قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم بر پایه اسپرسو را آماده می‌کند.

یک باریستا به‌خوبی با دستگاه اسپرسو آشناست و به‌خوبی می‌داند که یک فنجان قهوه اسپرسو در چه مدت زمانی تحت چه فشار و دمایی آماده می‌شود و یا نوع رست و آسیاب آن چگونه‌ است.

باریستا ضمن تهیه انواع نوشیدنی بر مدیریت کلی کافه نیز نظارت دارد. همان‌طور که مشخص است باریستا یک کلمه غیر فارسی راه‌یافته به زبان ما است. این کلمه در اصل ایتالیایی است و مفهوم کافه‌چی را می‌رساند.

باریستا بودن در کنار تمام جذابیت‌ها، یک شغل پر از چالش است و یک کافه چی تنها در صورتی موفق خواهد شد که بتواند تمام وظایف خود را به‌صورت منظم و با سرعت انجام داده و پیش‌ببرد. در واقع باریستابودن یک شغل چند جانبه‌است و کافه چی باید در کنار مدیریت کافه، کیفیت نوشیدنی‌های تهیه‌شده را نیز کنترل کند.

جذابیت‌های شغل باریستایی

همان‌طور که گفتیم باریستابودن یک شغل چالش‌برانگیز است. یک باریستا به‌خوبی می‌داند که با ترکیب کدام مواد اولیه مصرفی می‌توان یک نوشیدنی دلچسب آماده کرد؛ اما ممکن است مشتریانی که وارد یک کافه می‌شوند با بسیاری از این نوشیدنی‌ها آشنا نبوده و یا برای اولین بار قصد تست یک نوشیدنی را داشته‌باشند.

بنابراین کافه چی باید در کنار دم‌آوری انواع قهوه به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای توضیحات لازم در خصوص منو را به مشتری ارائه دهد. طبیعتا هر شغلی سختی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد؛ اما شغل باریستایی برای شخصی که عاشق قهوه ‌است و از تهیه انواع نوشیدنی و دیزاین آن‌ها لذت می‌برد، یک شغل مهیج و سرشار از آرامش است. باریستابودن بیشتر از این که یک حرفه‌ باشد، یک هنر محسوب می‌شود. قطعا هنر در این است که بتوان با یک فنجان نوشیدنی تلخ یا یک نوشیدنی خنک و جذاب، آرامش را به کسی هدیه داد.

برای این که یک باریستای حرفه‌ای شوید، باید در دوره آموزش باریستا و آموزش کافی شاپ شرکت کنید. با توجه به این که از همان ابتدا با انواع قهوه و نوشیدنی سر و کار دارید، حتی دوره آموزش قهوه و باریستا نیز برایتان جذاب خواهد بود و به‌هیچ‌وجه احساس خستگی نمی‌کنید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید به‌عنوان باریستا خلاقیت را چاشنی حرفه خود کرده و با نوآوری مشتریان خود را شگفت زده کنید. به این صورت که شما می‌توانید با شناخت انواع قهوه‌ها، بر اساس سلیقه و ذائقه مشتری به ترکیب طعم‌های مختلف قهوه پرداخته و نوشیدنی‌های جدیدی ارائه دهید. از جذابیت‌های دیگر شغل باریستایی این است که شما روزانه افراد بسیار مختلفی را می‌بینید که هر یک فرهنگ و سلایق مختلفی دارند و این مسئله سبب می‌شود هیچگاه یکنواختی و دل‌زدگی به شغل شما راه نیابد. اگر تمام این موارد ذکرشده را فاکتور بگیریم، می‌توان درآمد باریستا را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل پرطرفداربودن این شغل در نظر گرفت.

مدرس باریستا

این روزها اکثر مردم مصرف قهوه را به‌عنوان یک نوشیدنی انرژی زا در برنامه‌های خود گنجانده و بیشتر افراد اوقات فراغت خود را در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها سپری می‌کنند. به‌عبارتی این نوشیدنی و هر آنچه متعلق به قهوه ‌است در فرهنگ ایرانی جایگاه خود را پیدا کرده‌است.

ازاین‌رو طبیعی است که شغل باریستایی به واسطه‌استقبال و حمایت کاربران به یک شغل اجتماعی پردرآمد تبدیل شده‌باشد. هر چند سطح حقوق باریستا به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما هر چه در این حوزه حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر عمل کنید، مشتری به شما اعتماد کرده و درآمد بیشتری خواهید داشت. تنها کافی است در یک دوره تخصصی آموزش کافی شاپ شرکت کنید.

دوره آموزش باریستا

در دوره آموزش شغل باریستایی با مطالب مختلفی از جمله آشنایی با انواع قهوه، آشنایی با روش‌های عصاره‌گیری قهوه و متدهای دم‌آوری آن، آموزش مقدماتی لاته آرت، اصول سرو نوشیدنی‌های مختلف، متدهای مشتری‌مداری در کافی شاپ، آشنایی با انواع نوشیدنی‌های سرد و متدهای دکورینگ آن‌ها، نحوه نوشتن منو کافی شاپ بر اساس استانداردها و موارد بسیار دیگر آشنا خواهید شد.

آموزش تمامی این سرفصل‌ها به‌خوبی شما را برای کار در یک کافه و مدیریت آن آماده می‌سازد. در مورد انتخاب بهترین دوره کافی شاپ باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. یک دوره آموزش حرفه‌ای باید برای هنرجویان با هر سطح دانشی مناسب باشد.

این دوره باید به‌صورت ورکشاپ برگزارشده و هنرجو باید زیر نظر استاد با تمام دستگاه‌ها آشنا شده و نحوه کار با آن‌ها را بیاموزد. قطعا آموزش در یک محیط واقعی تأثیر بهتری خواهد داشت. ‌

استادی که دوره آموزش باریستا را تدریس می‌کند باید کاملا با تجربه و متخصص بوده و تجربیات خود را در اختیار هنرجویان قرار دهد. پس از پایان دوره آموزش شغل باریستایی نیز باید مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای به هنرجو اعطا شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود در انتخاب دوره آموزش و استاد خود دقت کنید. ضمن این که در کنار کیفیت آموزش هزینه دوره نیز اهمیت می‌یابد.

آموزش کافی شاپ

جمع‌بندی

شغل باریستایی یک شغل اجتماعی پر درآمد است و از آنجا که با هنر عجین شده یک حرفه جذاب و پرطرفدار برای افراد به‌شمار می‌رود. در این شغل هیچ محدودیتی برای جنسیت تعریف نشده و هر آقا یا خانمی که به این شغل علاقه دارد، می‌تواند با شرکت در دوره آموزش باریستا کافه خود را در سطوح مختلف افتتاح‌کند و یا در کافه‌های مختلف مشغول به کار شود.

برای مشاوره رایگان با شماره 09127900928 تماس بگیرید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان