حسن امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تا ساعت ۱۲ امشب جمع بندی نهایی خود درباره مذاکرات وین را ارسال می‌کنیم

طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد. به دلیل مشکلات داخلی که دارد نوبت آن‌هاست. طرف آمریکایی در مذاکرات وین، در حد نسبی در مورد دو موضوع شفاهی با پیشنهادهای ایران موافقت کرده که باید تبدیل به متن شود و در مورد یک موضوع هم باید انعطاف نشان دهد. روز‌های آینده روز‌های مهمی است.

تا ساعت 12 امشب پیشنهادات نهایی را به طرفین مذاکراتی مکتوب ارسال می کنیم

بین الملل تابناک: حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: تصمیم نظام بر این قرار گرفت که مذاکرات وین را بر زندگی مردم گره نزد؛ لذا نخواستیم روزشمار هیجانی به کشور ارائه داده و مذاکرات واقعی را به مردم نشان بدهیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در مسائل ملی، نظر همه یکی است و چپ و راست به دنبال منافع ملی هستند و این برای ما در میز مذاکره قدرت ایجاد کرده و این به دلیل فرهیختگی اصحاب رسانه است.

وی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به بحث مذاکرات لغو تحریم ها گفت: الان در مرحله شروع پایان توافقیم.

امیرعبداللهیان در مورد چیدمان تیم مذاکره‌کننده بیان کرد: برجام نتیجه ماه‌ها تلاش همکاران ما در وزارت خارجه بوده که می‌تواند به عنوان سند ایرادات اساسی هم داشته باشد؛ اما آنچه مربوط به ما می شود راستی‌آزمایی است و باید انجام شود.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: شاید در مذاکره مشکلاتی باشد، پس توافقی که می‌شود، نتیجه هفت کشور است و همه موارد و مکالماتی دارند. در متن ما هم ممکن است بخشی از ایرادات برجام در آن باشد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: تصمیم کشور این است که چنانچه خطوط قرمز ما تعیین شود، ما برای رسیدن به توافق مشکلی نداریم. یکی از دلایل طولانی شدن این است که نمی خواهیم از خطوط قرمز بگذریم.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا فقط می خواهد مشکلات خودشان را در مذاکرات حل کنند. ما نمی‌خواهیم قراردادی را به نتیجه برسانیم و بعد بگوییم خطوط قرمز ما رعایت نشده است. باید اتفاقی در زندگی مردم رخ دهد.

وی ادامه داد: اگر نظریات ما پذیرفته شود، آمادگی داریم که در نشست وزرای خارجه جمع بندی کرده و توافق را اعلام کنیم.

امیر عبداللهیان گفت: طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد. به دلیل مشکلات داخلی که دارد نوبت آن‌هاست. طرف آمریکایی در مذاکرات وین، در حد نسبی در مورد دو موضوع شفاهی با پیشنهادهای ایران موافقت کرده که باید تبدیل به متن شود و در مورد یک موضوع هم باید انعطاف نشان دهد. روز‌های آینده روز‌های مهمی است.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: طرف آمریکایی شفاهی با دو موضوع ایران موافقت کرده است و ما نیز تا ساعت 12 امشب پیشنهادهای نهایی‌مان را مکتوب می‌فرستیم.

وزیر خارجه گفت: ما بحث اقتصادی را معطل مذاکرات نکردیم، اما به طور مشخص در مورد سه موضوع در حال تبادل با آمریکایی ها هستیم و تا چند روز آینده نظریات خود را ارائه می دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان