اراضی کشاورزی خمیر سنددار می شوند

طرح سند دار کردن اراضی زراعی و باغی روستاهای شهرستان در دستورکار قرار گرفته است.

اراضی کشاورزی خمیر سنددار می شوند

فرماندار خمیر گفت:طرح سند دار کردن اراضی زراعی و باغی روستاهای شهرستان در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین ,«میرهاشم »فرماندار خمیر خواستار در جلسه هماهنگی اجرای این طرح که با حضور حضور خانی معاون اداره کل ثبت اسناد هرمزگان ،وفادار مسئول نظام مهندسی سازمان جهادکشاورزی و دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان خمیر برگزار شده بود با بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از برنامه های دولت سیزدهم، سند دار کردن اراضی مردم به ویژه در حوزه کشاورزی است که با توجه به مهلت شش ماهه این مسئله با همکاری اداره کل ثبت اسناد ، کشاورزان و دستگاه های مربوطه اجرایی می شود.

وی افزود:بیشتر زمین های کشاورزی مناطق روستایی شهرستان فاقد اسناد رسمی هستند و از سال های خیلی دور ، نسل به نسل بین وراث دست به دست شده است و اکثر این افراد بدلیل عدم آگاهی پیگیر سنددار کردن اراضی خود نشده اند با این حال وظیفه داریم با آگاهی بخشی بین روستائیان زمینه سنددار اراضی کشاورزی آنان را فراهم کنیم.

خواستار همچنین گفت:در حال حاضر حدود هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان خمیر وجود دارد که امیدواریم با همکاری همه جانبه این اراضی دارای سند تک برگی شوند.

فرماندارخمیر ادامه داد:انتظار است کشاورزان نیز همکاری خوبی با اجرای طرح داشته باشند و از فرصت بدست آمده جهت سنددار کردن اراضی خود استفاده کنند.

وی افزود: دستگاه های متولی نیز روند سنددار شدن اراضی کشاورزان را تسهیل کنند.

مهندس خواستار اضافه کرد:از امروز فرم شناسایی اراضی در اختیار شوراها و دهیاران قرار می گیرد و دهیاران و شوراها به عنوان نمایندگان روستا ، با اطلاع رسانی مناسب کشاورزان را از اجرای این طرح مطلع سازند.

در ابتدای این نشست نیز معاون اداره کل ثبت اسناد هرمزگان در خصوص مزایای طرح و اهمیت آن مطالبی را عنوان کرد.

جواد خانی گفت:با اجرای این طرح ،هرگونه خدمات ، تسهیلات بانکی و نقل و انتقال ملکی با ارائه سند مالکیت تسهیل می شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان