آمادگی ایران برای تزانزیت گاز ترکمنستان به کشورهای همسایه

فارس نوشت: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه موفق ترانزیت گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک ایران، از آمادگی جمهوری اسلامی برای ترانزیت گاز ترکمنستان به کشورهای همسایه خبر داد.

آمادگی ایران برای تزانزیت گاز ترکمنستان به کشورهای همسایه

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در سفر به ترکمنستان برای بررسی ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، با «شاخیم عبدالرحمانوف» معاون رئیس کابینه وزرا ترکمنستان در امور نفت و گاز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، صفری بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش نفت و گاز تأکید و با اشاره به تجربه موفق ترانزیت گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک ایران، اعلام کرد که ایران برای ترانزیت گاز این کشور به دیگر همسایگان نیز آمادگی دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، بر امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالاهای ساخت ایران به ترکمنستان و نیز امکان فراهم‌سازی دسترسی این کشور به آب‌های آزاد و بنادر جنوبی ایران همچون بندرعباس و بندر چابهار تأکید کرد.

صفری افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تجاری می‌تواند زمینه را برای معرفی هر چه بهتر توانمندی‌های اقتصادی و شناخت فرصت‌های تجاری بین ایران و ترکمنستان فراهم سازد.

در این دیدار، شاخیم عبدالرحمانوف معاون رئیس کابینه وزرا ترکمنستان در امور نفت و گاز نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون وزیر امور خارجه، بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از فرصت‌های همکاری و تجارت بین دو کشور تأکید کرد.

لزوم تسریع در پروژه انتقال برق بین ایران و ترکمنستان

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، در سفر به ترکمنستان همچنین با «قاریمیرات پورچکوف» معاون رئیس هیأت وزیران ‌جمهوری ترکمنستان در امور ساخت‌ و ساز و انرژی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، صفری ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مشترک، آمادگی کشورمان را برای صادرات مواد مورد نیاز در ساخت‌ و ساز، مصالح ساختمانی، تجهیزات و دانش فنی بخش نیرو به ترکمنستان اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین بر امکان تعمیر نیروگاه‌های برق ترکمنستان توسط شرکت‌های توانمند ایرانی، لزوم تسریع در پروژه انتقال برق بین دو کشور و آمادگی ایران برای ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای همسایه تأکید کرد.

در این دیدار آقتی پورچکوف نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، لزوم تلاش برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی و ساخت‌ و ساز را مورد تأکید قرار داد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان