۳۰ میلیون جفت انواع کفش در قم تولید می‌شود

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری ۳۰ میلیون جفت انواع کفش و پایپوش در قم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارش «تابناک»، محمد جواد ناطق روز جمعه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه بیش‌ از 16 میلیون جفت انواع پایپوش و کفش در واحدهای صنعتی استان قم تولید و به بازار عرضه شده‌است که این میزان تولید نشان از موفقیت برنامه‌ریزی انجام شده در این بخش دارد.

وی با اشاره به این که طی مدت یاد شده 54 درصد برنامه امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در زمینه تولید کفش محقق شده‌است، افزود: حمایت از صنعتگران فعال در عرصه تولید این محصول عامل مهمی برای تحقق هدف‌گذاری صورت گرفته‌است و ما امیدواریم میزان تولید کفش در قم تا پایان سال‌جاری از مقدار تعیین شده نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای کفش تولید شده در قم، ادامه داد: کفش‌های تولید شده در واحدهای صنعتی این استان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی، در بازارهای بین‌المللی نیز جایگاه خاص خود را دارد و طی سال‌های اخیر اقدام‌های قابل توجهی برای صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان انجام شده‌است.

ناطق گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، در رابطه با سایر محصولات صنعتی نیز راهبردهای مورد نیاز در راستای افزایش میزان تولید، درآمدزایی بیشتر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را تدوین کرده‌است و نحوه پیشرفت آن را به طور مستمر رصد می‌کند.

خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود 300 واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت بیش از پنج هزار شغل مستقیم و 20 هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان